Ta med/göra på flyget

Jag provade att logga in på apoteket.se men kan inte hitta var man skriver ut recept. Den funktionen verkar inte finnas.
.
Kollade på Apoteket.se
Logga in med Bank-id.
Klicka på mina recept.
Längst till höger hittar du sen Läkemedelslistor, klicka på den länken.
Där kan du
Här kan du ladda ner och skriva ut:
* Läkemedelsförteckningen, som visar vad du har hämtat ut på recept 15 månader bakåt i tiden.
* Min Sparade Recept, en lista med de recept som du kan göra uttag ifrån.

Kollade på Apoteket.se
Logga in med Bank-id.
Klicka på mina recept.
Längst till höger hittar du sen Läkemedelslistor, klicka på den länken.
Där kan du
Här kan du ladda ner och skriva ut:
* Läkemedelsförteckningen, som visar vad du har hämtat ut på recept 15 månader bakåt i tiden.
* Min Sparade Recept, en lista med de recept som du kan göra uttag ifrån.
Jag hittar inte länken Läkemedelslistor.

Edit: Nu hittade jag. Jag letade längst ner på sidan när det var i menyn.

Jag är inte negativ. Jag har åsikter. Och jag vill faktiskt inte krångla med sånt här.

En sudoku räcker i mellan 3-10 minuter så det räcker inte.

När man är van att vara aktiv går det inte bara att slå sig ner.

I vintras var jag ganska nära att gå in i väggen och fick då stryka precis exakt ALLT på min göra-lista. Men jag hade inte tråkigt. Jag gick promenader. Numera har jag det som sport att göra så lite som möjligt för att inte hamna i det där läget igen, men total inaktivitet funkar inte. Det stressar lika mycket som att göra för mycket.

Dessutom har jag aldrig flugit mer än till och från Finland när jag var tonåring. Jag vet ju inte hur man beter sig på en flygplats så jag stressar över det och att då tänka att man ska sitta still går ju inte.
Alltså, du frågar efter tips och får en massa bra sådana, men ingenting duger. Vilka val har du? Nä, just det...du kan inte mocka medan du sitter på planet :meh:;)

Svarar lite generellt. Jag ska försöka få med mig något broderi. Det är nog typ det enda jag orkar göra. Saker som att läsa, lyssna eller liknande, kräver för mycket koncentration av mig. Jag kanske borde säga upp min prenumeration på en trädgårdstidning eftersom jag så sällan orkar läsa.

Jag provade att logga in på apoteket.se men kan inte hitta var man skriver ut recept. Den funktionen verkar inte finnas.

Jag kör bil till Arlanda och parkerar på långtidsparkeringen. Sen tar jag bussen och möter chefen och kompani i avgångshallen.

Jag vet inte hur jag ska kunna lyssna på musik. Jag har bara Spotify i privata datorn och kommer inte ihåg lösenordet så jag måste då krångla med återställning om jag ska ha det på mobilen. Och jag kan ändå inte lyssna om jag inte har wi-fi, så det känns inte värt besväret.

Någon föreslog film och att det kan bero på vilken film det är om man gillar det eller inte. Hur vet man det i förväg? Jag testade att kolla på en komedi i helgen och blev inte särskilt road. Naturprogram eller liknande är väl det enda jag kan tänka mig är av intresse.
Det brukar gå att logga in på spotify med Facebook.

• Gilla
Reactions: Sar
Jag har alltid mediciner både i handbagage och incheckat, har aldrig haft med recept och aldrig blivit ifrågasatt. Flyger några gånger varje år. Är det extremt tunga droger du tänker ta med? ;)

Eftersom du tydligen kommer att checka in en väska - i den kan du ha literflaskor med schampo o dyl om du vill. Det är i handbagaget du måste ha småflaskor.

Jag har alltid mediciner både i handbagage och incheckat, har aldrig haft med recept och aldrig blivit ifrågasatt. Flyger några gånger varje år. Är det extremt tunga droger du tänker ta med? ;)

Eftersom du tydligen kommer att checka in en väska - i den kan du ha literflaskor med schampo o dyl om du vill. Det är i handbagaget du måste ha småflaskor.
Nä. Inga tunga droger. Men jag har verkligen noll koll och har bara läst innantill på flygbolagets hemsida och den medicin jag tar med är receptbelagd

Nä. Inga tunga droger. Men jag har verkligen noll koll och har bara läst innantill på flygbolagets hemsida och den medicin jag tar med är receptbelagd

Nu kanske @niphredil som jobbat med sånt här skriar men - jag har alltså aldrig haft med recept. Och ingen har frågat om mina mediciner.

Bara på vägen dit. Jag åker hem på egen hand.

Då kommer du nog att vara så full av intryck att en del av restiden går åt till att filosofera. Och brodera. Och prata med någon härhemma ;) på messenger. Jag är alltid avundsjuk på folk som flyger Norwegian som har wifi.

Nu kanske @niphredil som jobbat med sånt här skriar men - jag har alltså aldrig haft med recept. Och ingen har frågat om mina mediciner.

Då kommer du nog att vara så full av intryck att en del av restiden går åt till att filosofera. Och brodera. Och prata med någon härhemma ;) på messenger. Jag är alltid avundsjuk på folk som flyger Norwegian som har wifi.
"Härhemma" är lika med Barcelona vid den tidpunkten ;). Men det borde väl finnas wi-fi där också.

Svarar lite generellt. Jag ska försöka få med mig något broderi. Det är nog typ det enda jag orkar göra. Saker som att läsa, lyssna eller liknande, kräver för mycket koncentration av mig. Jag kanske borde säga upp min prenumeration på en trädgårdstidning eftersom jag så sällan orkar läsa.

Jag kör bil till Arlanda och parkerar på långtidsparkeringen. Sen tar jag bussen och möter chefen och kompani i avgångshallen.

Jag vet inte hur jag ska kunna lyssna på musik. Jag har bara Spotify i privata datorn och kommer inte ihåg lösenordet så jag måste då krångla med återställning om jag ska ha det på mobilen. Och jag kan ändå inte lyssna om jag inte har wi-fi, så det känns inte värt besväret.

Någon föreslog film och att det kan bero på vilken film det är om man gillar det eller inte. Hur vet man det i förväg? Jag testade att kolla på en komedi i helgen och blev inte särskilt road. Naturprogram eller liknande är väl det enda jag kan tänka mig är av intresse.
apoteket.se
mina recept
Läkemedelsförteckning, resp. Mina sparade recept.
-de öppnas som pdf och går lätt att skriva ut.
:)

Apropå dina schampodunkar och liknande som du ska ha med i det incheckade bagaget:

Varje gång jag packar svär jag långa ramsor över det ändlösa pillandet med rejält med tejp över korkarna, ner i plastpåsar, slut till noggrant med pås-klips/klämmor. (Jag kör balsammetoden med amerikanska produkter i olika varianter, har alltid med MIN kroppslotion, solskyddsprodukter osv. Ett jävla pill blir det. Jag är borta 2-4 veckor så småflaskor går inte)

Men den här gången betalade sig pillet. En balsamflaska hade spruckit på vägen men allt klet stannade i påsen. Kunde använda det på plats (det är dyrt som skam). Inför hemresan tejpade jag noggrant över sprickan (har alltid med tejpen) vilket naturligtvis inte hjälpte. Men allt klet stannade i påsen även den här gången. Det ska jag använda hemma nu.

Jag upptäckte precis att min kameraväska inte ryms inom måtten för "litet personligt föremål". Kameran måste alltså packas i handbagaget. Hur farao ska det ordnas praktiskt så varken kamerahus eller objektiv går sönder? Några lager vaddering och tejp kanske.

Bra. Då behöver du inte alls fundera på småflaskor till schampo och sånt. Det är bara att slänga ner.
Om jag behöver medicin så brukar jag packa det i både handbagage och incheckat för säkerhetsskull.
nja.
Jag hade en liten klick hårgele kvar i i en tub när jag skulle flyga till Umeå. Fick slänga den eftersom tuben ursprungligen rymt 125 ml.

Jag upptäckte precis att min kameraväska inte ryms inom måtten för "litet personligt föremål". Kameran måste alltså packas i handbagaget. Hur farao ska det ordnas praktiskt så varken kamerahus eller objektiv går sönder? Några lager vaddering och tejp kanske.
Jag lägger alltid min systemkamera i handbagaget. Sveper in den och lösa objektiv (som har speciella, vadderade fodral) i klädesplagg/handduk. Jag har ju själv koll på handbagaget.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 969
Senast: gul_zebra
·
H
Hundhälsa Har kommit till en punkt till slut där jag tvingas med veterinärens hjälp att kapitulera och inse att jag inte kan hjälpa Pingla då hon...
2
Svar
20
· Visningar
5 653
Senast: Hjalti
·
Hästmänniskan Jag antar att jag egentligen mest skapar den här tråden för att skriva av mig lite, men om någon har några råd så tar jag tacksamt emot...
2
Svar
20
· Visningar
4 327
Senast: Ponylove
·
G
Hästvård Jag har en nära bekant som jag just nu är hästvakt åt pga att h*n har åkt utomlands .Jag har påpekat brister upprepade gånger för...
Svar
8
· Visningar
1 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar