Ta med/göra på flyget

Eller ladda hem en app med sudoku så har du obegränsat antal. Jag har Fingerarts Sudoku 2 till min iphone, den trevligaste sudokuappen jag hittat.
Lös flera sudoku än bara en. Köp en tidning med sudoku och/eller korsord så har du att göra ett tag. Det finns ju supersvåra också om du är bra på sånt, så köp den svåraste tidning du kan hitta. Det kommer räcka ett tag.
Jag har en app. Jag spelar ofta när jag sitter på toa eller är tvungen att vänta, men orkar aldrig mer än ett spel. Sen är ork och koncentration slut.

När man är van att vara aktiv går det inte bara att slå sig ner
Fast det här är ju mer än bara att vara aktiv. Jag är också aktiv, jättemånga människor är det. Men vi kan ändå överleva en fyratimmarsflight utan att stressa över att behöva sitta still. På dig låter det mer som att du har nån form av stressproblem eller hyperaktivitet..?

Fast nu är det ju så att du har gjort en tråd på temat vad man ska fördriva tiden med på flyget. Alternativen ta långpromenad eller rida finns liksom inte där så alla svar kommer utgå ifrån "slå sig ner"-temat. Det är vad du bett om, folk kan inte trolla bort din resa om det är det du egentligen vill. Vad du menar med att du inte vill krångla "med sånt här" vet jag inte riktigt, du ska ju resa och ber om tips. Du får tips. Du skjuter ner alla med att du hellre är aktiv. Det låter som att du är helt oemottaglig för just tips i detta läge, kanske bättre att se över om du a) kan komma undan resan eller b) acceptera läget och göra det bästa av det och försöka se vilka av tipsen som skulle kunna fungera för just dig.
Tex detta med sudoku; tar det tre minuter har du ju alternativen att göra svårare (jag har svårt att tro att du gör det svåraste på tre minuter) eller göra fler. Det är inte superavancerat det här.

Jag lägger till att: försöka sova, lyssna på musik, måla målarböcker (yes finns för vuxna och jag vet de som snöat in totalt på det som nedvarvning, och tiden flyger (!) tydligen när man håller på), osv.
Jo, jag har faktiskt en sån målarbok. Men det är ett tag sen jag höll på och jag orkar aldrig färglägga mer än korta stunder åt gången i alla fall.

Fast det här är ju mer än bara att vara aktiv. Jag är också aktiv, jättemånga människor är det. Men vi kan ändå överleva en fyratimmarsflight utan att stressa över att behöva sitta still. På dig låter det mer som att du har nån form av stressproblem eller hyperaktivitet..?
Jag är stressad över att jag ska resa. Det är rätt fett utanför min komfortzon.

Jag rider, klipper gräs, gräver, läser på Buke, går promenader o.s.v. Egentligen sitter jag nog nästan aldrig still. Så bara tanken på att jag måste det göra det i 4 timmar gör mig lätt hispig.
Det undgår ingen att du blir lätt störd av tanken :D

försök se möjligheter istället. Visst, du vill inte göra den där resan och du ser inte fram emot att behöva sitta stilla på en stol i 4 timmar. Men kan du inte försöka ta ner nojan till en vettigare nivå?
Det är 4 timmar. Finns det något du kan studera? Någonting inom ditt jobb som du behöver förkovra dig i?

Kan du dela upp tiden i pass? En del av tiden som du gör X. Nästa där du gör Y, osv.?
Lite broderi. Någon intressant TED-föreläsning? Någon vetenskaplig artikel inom ditt ämnesområde.

Jamen då förstår jag! Det är ju helt rimligt och förståeligt :).

Mitt tips är att du lyssnar på så många tips här som möjligt så att du kan göra många olika saker i en liten stund, ifall att du tröttnar menar jag. Om du har många saker att göra i en liten stund i taget så kommer du ta dig igenom fyra timmar :).

Jag förstår det, ta hjälp av yogan! Om det så bara är för ett par minuter så kan det hjälpa dig att få fast mark under fötterna.
Ta med broderi, om det får dig att känna dig väl till mods är det utmärkt, ta med en bra bok som du vill läsa, köp dig en spännande tidning på flygplatsen som du vill läsa, det finns gott om butiker efter att du har checkat in och gått igenom säkerhetskontrollen.
Gör yoga när du känner att du är på väg att stressa upp dig, några minuter kan göra under för ens mående.
Poddar är toppen, jag har lyssnat på många nu när jag har tågpendlat, hitta något som intresserar dig och ladda ner till telefonen, datorn eller platta, vilket nu känns enklast för dig.

Jag åker till Stockholm i kväll... Flyget går 11.00 . Jag vet inte hur jag hittar till Sky City och bara det gör mig skitstressad. Arlanda lär ju vara gigantiskt... Jag vet ju inte hur man beter sig på en flygplats så jag stressar över det och att då tänka att man ska sitta still går ju inte... Klart jag visste att jag skulle åka. Jag har vetat i flera månader. Men jag har bara totalignorerat krånglet med flyget...
Låt mig föreslå att du totalignorerar vad du ska göra på flyget.

Fokusera dig istället på det som är viktigt; hur du ska ta dig dit, hur du ska hitta, hur man gör på en flygplats osv.

När du vet det, blir livet lättare.

Du är inte ensam om att stressa inför resor. Vana som ovana resenärer kan bli helt nippriga. Det är strongt av dig att resa trots din starka motvilja. Andas dig igenom stressen!

Andra råd: ta dig till apoteket på lunchen idag och köp småflaskor och be att få utskrift på recepten. Så slipper du oroa dig för det. (Jag säger som andra, du kan med största sannolikhet ta med en veckoranson av dina mediciner utan att någon kollar. Alla har typ alvedon osv. De kollar inte sånt.)

Var i god tid på flygplatsen.
Ta med broderiet i handbagaget.
Har du tur finns det wifi på planet och du kan surfa på buke :D
Lyssnar du på musik, ljudböcker, poddar, meditationsappar? Offlinea isf så du kan lyssna.
Köp någon tidning, yoga, trädgård?

Du fixar det här!

Jag vill inte åka p.g.a. stressen med packningen. Det känns inte värt det. Jag behöver inte läsa om resmålet. Ointressant. Jag ska dit p.g.a. jobbet så det är ingen självvald semesterresa.

Flyget går 11.00 . Jag vet inte hur jag hittar till Sky City och bara det gör mig skitstressad. Arlanda lär ju vara gigantiskt. Jag har aldrig varit där och jag har aldrig varit utomlands (utom Norge när jag var 15 och Finland när jag var barn.)

Hur tar du dig till Arlanda?
Är det buss eller tåg går det lätt att ta sig till Sky City och det är inte svårt att hitta i Sky City heller.
Uppgången från tågen är mitt på Sky City om jag minns rätt. Arlanda är inte gigantiskt, utan ganska lätt att hitta i. Det är mer förvirrande att leta efter bankomat i Örebro centrum. Men har man inte varit på Arlanda kan det säkert kännas stressande att inte veta hur man hittar rätt.

UL bussar stannar utanför terminalerna, vet inte hur det är med SL bussar men det kan säkert någon annan svara på. Info om parkeringar hittar du här.
Karta över Sky City finns här
Info om att hitta till Arlanda finns här

Apotek finns på Arlanda,

På frågan om tristessen på planet så är det säkert nyttigt för din hjärna att ha skittråkigt :p,
Den kan behöva varva ner efter all stress du känt kring resan.

Låt mig föreslå att du totalignorerar vad du ska göra på flyget.

Fokusera dig istället på det som är viktigt; hur du ska ta dig dit, hur du ska hitta, hur man gör på en flygplats osv.

När du vet det, blir livet lättare.

Fast nja. Är man ovan resenär är det bra att veta vad som gäller för handbagage osv. Är man i tid på flygplatsen löser sig allt där, bara man har ordning på pass och sina andra grejor.

Svarar lite generellt. Jag ska försöka få med mig något broderi. Det är nog typ det enda jag orkar göra. Saker som att läsa, lyssna eller liknande, kräver för mycket koncentration av mig. Jag kanske borde säga upp min prenumeration på en trädgårdstidning eftersom jag så sällan orkar läsa.

Jag provade att logga in på apoteket.se men kan inte hitta var man skriver ut recept. Den funktionen verkar inte finnas.

Jag kör bil till Arlanda och parkerar på långtidsparkeringen. Sen tar jag bussen och möter chefen och kompani i avgångshallen.

Jag vet inte hur jag ska kunna lyssna på musik. Jag har bara Spotify i privata datorn och kommer inte ihåg lösenordet så jag måste då krångla med återställning om jag ska ha det på mobilen. Och jag kan ändå inte lyssna om jag inte har wi-fi, så det känns inte värt besväret.

Någon föreslog film och att det kan bero på vilken film det är om man gillar det eller inte. Hur vet man det i förväg? Jag testade att kolla på en komedi i helgen och blev inte särskilt road. Naturprogram eller liknande är väl det enda jag kan tänka mig är av intresse.

Någon föreslog film och att det kan bero på vilken film det är om man gillar det eller inte. Hur vet man det i förväg? Jag testade att kolla på en komedi i helgen och blev inte särskilt road. Naturprogram eller liknande är väl det enda jag kan tänka mig är av intresse.

Det är väl bara att prova en film. Bonusen är att tiden har gått oavsett om du blev road, intresserad eller inte.

Svarar lite generellt. Jag ska försöka få med mig något broderi. Det är nog typ det enda jag orkar göra. Saker som att läsa, lyssna eller liknande, kräver för mycket koncentration av mig. Jag kanske borde säga upp min prenumeration på en trädgårdstidning eftersom jag så sällan orkar läsa.

Jag provade att logga in på apoteket.se men kan inte hitta var man skriver ut recept. Den funktionen verkar inte finnas.

Jag kör bil till Arlanda och parkerar på långtidsparkeringen. Sen tar jag bussen och möter chefen och kompani i avgångshallen.

Jag vet inte hur jag ska kunna lyssna på musik. Jag har bara Spotify i privata datorn och kommer inte ihåg lösenordet så jag måste då krångla med återställning om jag ska ha det på mobilen. Och jag kan ändå inte lyssna om jag inte har wi-fi, så det känns inte värt besväret.

Receptet borde du kunna spara ner som pdf och skriva ut från Mina vårdkontakter.

Det är väl bara att prova en film. Bonusen är att tiden har gått oavsett om du blev road, intresserad eller inte.
Anledningen till att jag inte ens vill prova är att alla filmer innehåller något som jag tycker är obehagligt och kan få ångest av. Komedin jag tittade på innehöll en spruta, skottlossning (inget blod), ben i rävsax, sjukhusmiljö m.m. Jag tittade bort då. Är jag inte i en trygg miljö kan även sådant trigga igång ångest.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 969
Senast: gul_zebra
·
H
Hundhälsa Har kommit till en punkt till slut där jag tvingas med veterinärens hjälp att kapitulera och inse att jag inte kan hjälpa Pingla då hon...
2
Svar
20
· Visningar
5 653
Senast: Hjalti
·
Hästmänniskan Jag antar att jag egentligen mest skapar den här tråden för att skriva av mig lite, men om någon har några råd så tar jag tacksamt emot...
2
Svar
20
· Visningar
4 327
Senast: Ponylove
·
G
Hästvård Jag har en nära bekant som jag just nu är hästvakt åt pga att h*n har åkt utomlands .Jag har påpekat brister upprepade gånger för...
Svar
8
· Visningar
1 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar