Fast nu är det ju så att du har gjort en tråd på temat vad man ska fördriva tiden med på flyget. Alternativen ta långpromenad eller rida finns liksom inte där så alla svar kommer utgå ifrån "slå sig ner"-temat. Det är vad du bett om, folk kan inte trolla bort din resa om det är det du egentligen vill. Vad du menar med att du inte vill krångla "med sånt här" vet jag inte riktigt, du ska ju resa och ber om tips. Du får tips. Du skjuter ner alla med att du hellre är aktiv. Det låter som att du är helt oemottaglig för just tips i detta läge, kanske bättre att se över om du a) kan komma undan resan eller b) acceptera läget och göra det bästa av det och försöka se vilka av tipsen som skulle kunna fungera för just dig.
Tex detta med sudoku; tar det tre minuter har du ju alternativen att göra svårare (jag har svårt att tro att du gör det svåraste på tre minuter) eller göra fler. Det är inte superavancerat det här.
Jag lägger till att: försöka sova, lyssna på musik, måla målarböcker (yes finns för vuxna och jag vet de som snöat in totalt på det som nedvarvning, och tiden flyger (!) tydligen när man håller på), osv.