Nej det gör dom inteI ditt incheckade bagage? Där brukar dom väl inte kolla hur stora flaskorna är. I handbagaget är det Max storlek på flaskor oavsett om dom är fulla eller ej.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej det gör dom inteI ditt incheckade bagage? Där brukar dom väl inte kolla hur stora flaskorna är. I handbagaget är det Max storlek på flaskor oavsett om dom är fulla eller ej.
Hahahahha joo ryanair har milimeter regler där, till och med en korg man får stoppa handbagaget i och prova om det får plats ifall dom tycker det ser tveksamt stort ut, sett folk som fått betala extra flera gånger för dom haft någon centimeter för stor väsja som handbabageAlltså, det är hemskt sällan som någon står och mäter det du har med dig. Det är bara om det är för stort för att rymmas som i hyllan/under stolen, mindre väskor bryr de sig inte om. Eller ja, de har sagt till mig en gång men då bar jag både min kabinväska och dotterns stora ryggsäck så då förstår jag att de reagerade, men inte annars.
Fast TS flyger från Arlanda och alltså inte med RyanAir.Hahahahha joo ryanair har milimeter regler där, till och med en korg man får stoppa handbagaget i och prova om det får plats ifall dom tycker det ser tveksamt stort ut, sett folk som fått betala extra flera gånger för dom haft någon centimeter för stor väsja som handbabage
Flög med Ryan för två månader sedan, ingen kollade storlek på vårt handbagage varken vid ut- eller inresa, såg inte att dom kollade någon annan heller trots ganska stora väskor. Och det var tillåtet med en taxfreekasse per person (inte heller något som kontrollerades vad jag såg).Hahahahha joo ryanair har milimeter regler där, till och med en korg man får stoppa handbagaget i och prova om det får plats ifall dom tycker det ser tveksamt stort ut, sett folk som fått betala extra flera gånger för dom haft någon centimeter för stor väsja som handbabage
Jag såg detFast TS flyger från Arlanda och alltså inte med RyanAir.
Har sett det flera gånger jagFlög med Ryan för två månader sedan, ingen kollade storlek på vårt handbagage varken vid ut- eller inresa, såg inte att dom kollade någon annan heller trots ganska stora väskor. Och det var tillåtet med en taxfreekasse per person (inte heller något som kontrollerades vad jag såg).
Det är ju dock OT i detta sammanhang.
Har sett det flera gånger jagFlög med Ryan för två månader sedan, ingen kollade storlek på vårt handbagage varken vid ut- eller inresa, såg inte att dom kollade någon annan heller trots ganska stora väskor. Och det var tillåtet med en taxfreekasse per person (inte heller något som kontrollerades vad jag såg).
Det är ju dock OT i detta sammanhang.
Det går utmärkt att ha handbagage i en icapåse.Jag har en väska till kameran. Den rymmer i princip bara kameran, 2 objektiv, lite putsgrejer, laddare och eventuellt något annat, men inte så mycket mer. Jag behöver fundera på om jag behöver något annat än plånbok, telefon, nycklar, pass och broderi i handbagaget. Färgläggningsblock och pennor samt tidning, som jag faktiskt tänkte ta med, ryms inte i den väskan. Om det andra gör det, vet jag inte riktigt än.
Så den väskan är tyvärr lite i minsta laget. Jag har alltså bara utrymme att ta ett handbagage och ett litet personligt föremål på planet.
Jag har tyvärr flera gånger på sista tiden varit med om att planet blivit försenat för att det samlade handbagaget som folk har med sig inte får plats i de hyllor som finns tillhands. Kabinpersonalen får plocka ner och stuva om och en del väskor måste lyftas ut och placeras i "bagageutrymmet". Jag upplever att folk har med mer och mer handbagage och checkar in mindre och mindre. Därför försöker jag själv alltid minimera handbagaget så mycket det går - och helst vill jag ha en väska som inte behöver ligga uppe i de övre facken.
Jag är inte negativ. Jag har åsikter. Och jag vill faktiskt inte krångla med sånt här.
En sudoku räcker i mellan 3-10 minuter så det räcker inte.
När man är van att vara aktiv går det inte bara att slå sig ner.
I vintras var jag ganska nära att gå in i väggen och fick då stryka precis exakt ALLT på min göra-lista. Men jag hade inte tråkigt. Jag gick promenader. Numera har jag det som sport att göra så lite som möjligt för att inte hamna i det där läget igen, men total inaktivitet funkar inte. Det stressar lika mycket som att göra för mycket.
Dessutom har jag aldrig flugit mer än till och från Finland när jag var tonåring. Jag vet ju inte hur man beter sig på en flygplats så jag stressar över det och att då tänka att man ska sitta still går ju inte.
Glömde tipsa om mjuka kläder, ibland är det för varmt och ibland för kallt, jag rekommenderar att ha med en tunn sjal el dyl som kan tas på eller av. Jag hittade ett par jättefina Calvin Kleinkkläder i svart lite silkigt material, byxor med mjuk midja och överdelen hade två flikar i sidan så det såg ut som man hade en överdel med tillhörande "kofta" i samma material framifrån. Jag reste i kläderna och hade dem även på konferensen över dagen. När jag skulle byta om till kvällen så visade det sig att detta var "sleeping wear" så jag hade tydligen rest i pyjamas. Det gick det med
Ja, det finns ju faktiskt en chans att @Magiana faktiskt kan tänkas tycka att det är lite roligt att flyga, trots allt...Jag är så nyfiken att jag oftast sitter klistrad vid fönstret och försöker lista ut var någonstans jag är och vad jag ser.
Jag har laddat ned appen "fly over country" och ser fram emot att testa den nästa vecka!
Ja den här appen har Wikipediartiklar, info om bergarter, fossilfynd och en massa annat om området man passerar över.Ja, det finns ju faktiskt en chans att @Magiana faktiskt kan tänkas tycka att det är lite roligt att flyga, trots allt...