Ta med/göra på flyget

Alltså, det är hemskt sällan som någon står och mäter det du har med dig. Det är bara om det är för stort för att rymmas som i hyllan/under stolen, mindre väskor bryr de sig inte om. Eller ja, de har sagt till mig en gång men då bar jag både min kabinväska och dotterns stora ryggsäck så då förstår jag att de reagerade, men inte annars.
Hahahahha joo ryanair har milimeter regler där, till och med en korg man får stoppa handbagaget i och prova om det får plats ifall dom tycker det ser tveksamt stort ut, sett folk som fått betala extra flera gånger för dom haft någon centimeter för stor väsja som handbabage :D

Hahahahha joo ryanair har milimeter regler där, till och med en korg man får stoppa handbagaget i och prova om det får plats ifall dom tycker det ser tveksamt stort ut, sett folk som fått betala extra flera gånger för dom haft någon centimeter för stor väsja som handbabage :D
Fast TS flyger från Arlanda och alltså inte med RyanAir.

Flög med Ryan för två månader sedan, ingen kollade storlek på vårt handbagage varken vid ut- eller inresa, såg inte att dom kollade någon annan heller trots ganska stora väskor. Och det var tillåtet med en taxfreekasse per person (inte heller något som kontrollerades vad jag såg).

Det är ju dock OT i detta sammanhang.

Flög med Ryan för två månader sedan, ingen kollade storlek på vårt handbagage varken vid ut- eller inresa, såg inte att dom kollade någon annan heller trots ganska stora väskor. Och det var tillåtet med en taxfreekasse per person (inte heller något som kontrollerades vad jag såg).

Har sett det flera gånger jag :D

Har sett det flera gånger jag :D

Jag har en väska till kameran. Den rymmer i princip bara kameran, 2 objektiv, lite putsgrejer, laddare och eventuellt något annat, men inte så mycket mer. Jag behöver fundera på om jag behöver något annat än plånbok, telefon, nycklar, pass och broderi i handbagaget. Färgläggningsblock och pennor samt tidning, som jag faktiskt tänkte ta med, ryms inte i den väskan. Om det andra gör det, vet jag inte riktigt än.

Så den väskan är tyvärr lite i minsta laget. Jag har alltså bara utrymme att ta ett handbagage och ett litet personligt föremål på planet.
Det går utmärkt att ha handbagage i en icapåse.

Jag har tyvärr flera gånger på sista tiden varit med om att planet blivit försenat för att det samlade handbagaget som folk har med sig inte får plats i de hyllor som finns tillhands. Kabinpersonalen får plocka ner och stuva om och en del väskor måste lyftas ut och placeras i "bagageutrymmet". Jag upplever att folk har med mer och mer handbagage och checkar in mindre och mindre. Därför försöker jag själv alltid minimera handbagaget så mycket det går - och helst vill jag ha en väska som inte behöver ligga uppe i de övre facken.

När jag har åkt utan incheckat bagage brukar jag ha en resväska i handbagageformat och en "handväska" med plats för dator, böcker och A4-block. Då borde det väl gå att ha både en kameraväska och en annan liten väska med block, pennor osv?

Jag har tyvärr flera gånger på sista tiden varit med om att planet blivit försenat för att det samlade handbagaget som folk har med sig inte får plats i de hyllor som finns tillhands. Kabinpersonalen får plocka ner och stuva om och en del väskor måste lyftas ut och placeras i "bagageutrymmet". Jag upplever att folk har med mer och mer handbagage och checkar in mindre och mindre. Därför försöker jag själv alltid minimera handbagaget så mycket det går - och helst vill jag ha en väska som inte behöver ligga uppe i de övre facken.

På "min" flygplats brukar de hugga hårda kabinväskor i gaten på fulla flyg. När man rest lite blir man expert på att minimera sina grejer :D

Jag är inte negativ. Jag har åsikter. Och jag vill faktiskt inte krångla med sånt här.

En sudoku räcker i mellan 3-10 minuter så det räcker inte.

När man är van att vara aktiv går det inte bara att slå sig ner.

I vintras var jag ganska nära att gå in i väggen och fick då stryka precis exakt ALLT på min göra-lista. Men jag hade inte tråkigt. Jag gick promenader. Numera har jag det som sport att göra så lite som möjligt för att inte hamna i det där läget igen, men total inaktivitet funkar inte. Det stressar lika mycket som att göra för mycket.

Dessutom har jag aldrig flugit mer än till och från Finland när jag var tonåring. Jag vet ju inte hur man beter sig på en flygplats så jag stressar över det och att då tänka att man ska sitta still går ju inte.

Jag ar ocksa en person som gor saker hela tiden och blir helt uttrakad pa flyg. Mina flyg har i manga ar tagit minst 6 timmar ... med 8-16 timmars connecting flights. Nu ar jag tillrackligt resvan for att ha vant mig vid att sova pa planet. Jag kan sova bort manga timmar, i olika omgangar. Annat an det tittar jag pa en film, tv-shows, virkar eller stickar. Numera finns det wifi pa de flesta flyg harifran i alla fall, da checkar jag facebook, nyheter och chattar med vanner medan jag transporteras dit jag ska.

Sjalva transporten AR inte rolig, men da det inte finns nagot annat satt ar det bara att bita ihop och "overleva" att vara uttrakad for att komma dit man ska.

Oh, och nagot jag ofta agnar mig at pa flyget ar att "stada" bilder pa telefonen, datorn eller i cloudet. Jag ar for impatient for att ta mig tiden i vanliga fall att organisera mappar och bilder i kategorier och artal ... pa flyget ar ett utmarkt tillfalle att gora det.:cool:

Glömde tipsa om mjuka kläder, ibland är det för varmt och ibland för kallt, jag rekommenderar att ha med en tunn sjal el dyl som kan tas på eller av. Jag hittade ett par jättefina Calvin Kleinkkläder i svart lite silkigt material, byxor med mjuk midja och överdelen hade två flikar i sidan så det såg ut som man hade en överdel med tillhörande "kofta" i samma material framifrån. Jag reste i kläderna och hade dem även på konferensen över dagen. När jag skulle byta om till kvällen så visade det sig att detta var "sleeping wear" så jag hade tydligen rest i pyjamas. Det gick det med ;)

Glömde tipsa om mjuka kläder, ibland är det för varmt och ibland för kallt, jag rekommenderar att ha med en tunn sjal el dyl som kan tas på eller av. Jag hittade ett par jättefina Calvin Kleinkkläder i svart lite silkigt material, byxor med mjuk midja och överdelen hade två flikar i sidan så det såg ut som man hade en överdel med tillhörande "kofta" i samma material framifrån. Jag reste i kläderna och hade dem även på konferensen över dagen. När jag skulle byta om till kvällen så visade det sig att detta var "sleeping wear" så jag hade tydligen rest i pyjamas. Det gick det med ;)

:rofl: :rofl: :rofl:

4-timmar? Då hinner man ju knappt få maten innan man ska landa...
Däremot har jag en gräns, 10 timmar i luften utan byte är max vad jag orkar med.

Tips om man har svårt att sitta still och koncentrera sig.
Spana in en barnfamilj med barn i ca ettårsåldern. Flirta in dig hos knodden och när du fått bra kontakt erbjuder du dig att ta hand om underverket under flygningen för 500:-. Föräldrarna kommer tycka att det är som hittat! De lär kunna då sova sig igenom hela resan och ta igen lite förlorad sömn. För 750:- kan du även mata knodden med Semper spagetti och köttfärssås. Och för 1 000:- kan du slänga in samtliga blöjbyten (fast du måste ha väldigt tråkigt för att vilja byta en ordentlig bajskatastrof (för av ngn anledning blir det alltid en sådan i luften) på en flygplanstoalett.

Inte en tråkig sekund, OCH du tjänar pengar på kuppen!

/ Whirlie som gjort 11-timmarsflygningar med sin lilla ligist några gånger och aldrig hunnit ha tråkigt (eller sova).

(Hoppas du har överseende med min "humor" i inlägget)

Liknande trådar

Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 969
Senast: gul_zebra
·
H
Hundhälsa Har kommit till en punkt till slut där jag tvingas med veterinärens hjälp att kapitulera och inse att jag inte kan hjälpa Pingla då hon...
2
Svar
20
· Visningar
5 653
Senast: Hjalti
·
Hästmänniskan Jag antar att jag egentligen mest skapar den här tråden för att skriva av mig lite, men om någon har några råd så tar jag tacksamt emot...
2
Svar
20
· Visningar
4 327
Senast: Ponylove
·
G
Hästvård Jag har en nära bekant som jag just nu är hästvakt åt pga att h*n har åkt utomlands .Jag har påpekat brister upprepade gånger för...
Svar
8
· Visningar
1 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka