Ta med barn (oanmälda) till bekanta

Förstår poängen men om barnen inte får ha legot i vardagsrummet så får dom ju inte. Bara att bära tillbaka :)
Men absolut, gäller att optimera tiden :)
Så det är viktigare för dig med en perfekt hem än att barnen mår bra? För barnen lär inte vara lyckliga med ditt koncept och du lär inte hinna städa, fixa och dona så särskilt mycket med annat heller om du ska lägga tillbaka leksaker och (förhoppningsvis iallafall) trösta dina förtvivlade barn hela tiden. För ett barn är det hemskt att inte få vara där övriga är. Det är det mest vidriga straff man kan ge ett barn. Du som är så duktig på psykologi bör ju veta allt det här?! Varför vill du utsätta dina barn för det?

Så det är viktigare för dig med en perfekt hem än att barnen mår bra? För barnen lär inte vara lyckliga med ditt koncept och du lär inte hinna städa, fixa och dona så särskilt mycket med annat heller om du ska lägga tillbaka leksaker och (förhoppningsvis iallafall) trösta dina förtvivlade barn hela tiden. För ett barn är det hemskt att inte få vara där övriga är. Det är det mest vidriga straff man kan ge ett barn. Du som är så duktig på psykologi bör ju veta allt det här?! Varför vill du utsätta dina barn för det?

MEN HERREGUD hur allvarligt kan man ta saker? :laugh:
Om ni visste hur jag kan leka, snacka om bästa tanten till mina vänners barn :love:

Förstår poängen men om barnen inte får ha legot i vardagsrummet så får dom ju inte. Bara att bära tillbaka :)

Jag vet vad du kommer att göra "medan maten puttrar" efter att du har fått barn :D

/ Mvh lagade idag mat med en missnöjd 2-månades hängande i bärsele på magen och en tvååring som absolut skulle bygga tågbana med alla husets bestick över köksgolvet vilket jag väl inte var helt överens med honom om ;) :D

Nej. Den största krisen är när man som jag just gjorde, klev på legobit på väg från vardagsrum till toalett. Det gör gudomligt ont under tassen. Vi har lego överallt eftersom mina barn bara leker med lego. Finns ingen vits med att plocka undan, vi ber gäster kliva över.
Jag vet, det gör svinont. Men självklart går man med pumps inomhus, då känns det inte. ;)

Alltså jag förstår inte varför jag alltid får en massa skit så fort det skrivs om inredning? Är det avundsjuka?
En av mina närmsta ”hästvänner” bor på en stor gård i ett jättehus och har mer pengar i sin man än vad vi förmodligen någonsin kommer att ha.
Hon både föder upp hundar och hästar och har en galet häftig inredning, alltid snyggt och cleant trots djur.
Ingen personal som gör massa för dom!
Dock har dom valt bort barn till förmån för djuren och om dom lyckas hålla det så, varför inte vi?

Satt igår och tänkte vad härligt vi har det som kan sitta här i lugn och ro med alla ljus utan att behöva passa en unge som far runt.

Men samtidigt vet jag att vi båda längtar efter barn och jag tror på att barn blir som föräldrarna och är vi lugna och samlade samt skapar en miljö som tillåter lek och kreativitet på sin plats och sen lär ut bordsskick osv på sin plats så är det inga problem.
Se på Prinsessorna, de är givetvis barn med sina utspel men är samlade när dom måste för att föräldrarna är lugna och trygga och det ingår i uppfostran sen födseln att lära sig vett och etikett, inget konstigt.

Och varför är jag elak när jag inte vill att andras barn ska kladda i mitt hem eller springa i soffan?
Det skulle inte heller mina egna få, kommer alltid att ha våtservetter i högsta hugg efter maten osv.

Som jag skrev, jag tror inte alls att det med städningen är omöjligt. Mina invändningar var mot påståendena (som inte kom från dig) att det skulle gå att göra med skitliten arbetsinsats.

Angående barnuppfostran skulle jag varmt rekommendera att prova själv innan man uttalar sig om hur saker ska vara och hur man gör.

Jag tror också helhjärtat på att barn gör som man gör. Att man ska föregå med gott exempel, uppmuntra "gott" beteende och visa vad som är vett och etikett.

Tyvärr är det ju så att det där inte går automatiskt. Min tvååring har aldrig sett mig göra kullerbyttor i soffan men ändå kan han inte motstå det ibland O_o

Folk får ogilla barn bäst de vill, problemet ligger inte i gillandet utan att gruppera ihop barn som en enhetlig grupp och omtala dem som äckliga mm. Det är lika illa som att göra likadant om vilken annan grupp som helst.
Jag håller inte med dig. Klart att barn kan grupperas utifrån vissa parametrar även om de också är olika.
Och en del människor känner uppenbarligen äckel mot vissa av dessa gemensamma parametrar, eller bara totalt ointresse.

Det går verkligen inte att jämföra med andra typer av grupperingar.

Ja att ha (krävande)hundar barn och en gård med hästar plus heltidsjobb och välstädat då får man ha 48 timmar per dygn.

Jag håller inte med dig. Klart att barn kan grupperas utifrån vissa parametrar även om de också är olika.
Och en del människor känner uppenbarligen äckel mot vissa av dessa gemensamma parametrar, eller bara totalt ointresse.

Det går verkligen inte att jämföra med andra typer av grupperingar.
Vilka parametrar är gemensamma för flertalet barn? (0-17 år).

Klart man kan känna äckel mot diverse parametrar man varför koppla ihop det med alla barn när det rimligen inte stämmer? Det räcker väl att vara äcklad av snor, eller är barnsnor så speciellt så man kan kalla barnen äckliga och motbjudande och inte snoret? Eller åtminstone de barn som är snoriga?

Jag tycker inte du överreagerar alls faktiskt, och då älskar jag ändå barn :love:
Min kväll hade också kunnat blivit förstörd trots att jag gillar barn, för det första då fanns det ju inget för barnet att äta? Hur kan man ta med utan att ta med något att äta till ungen ens?
Och de som skrev att ts skulle sätta på en film bara, alla småbarn sitter inte still till en film! När min pojk var i den åldern så var han sjövild och kunde aldrig sitta still någon längre stund. Att ha med kan till vänner där det var massor av fina saker framme osv var nästan en mardröm :p det blir liksom ingen trevlig kväll om jag bara ska jaga och roa mitt barn hela kvällen under de förutsättningarna. Ska man ha barn med så är det väl bättre ha en 'dejt' mer anpassad till det så kan det ju såklart bli trevligt även med barn. Men då krävs ju att man säger till att man tänker ta med barnet :grin:

Vilka parametrar är gemensamma för flertalet barn? (0-17 år).

Klart man kan känna äckel mot diverse parametrar man varför koppla ihop det med alla barn när det rimligen inte stämmer? Det räcker väl att vara äcklad av snor, eller är barnsnor så speciellt så man kan kalla barnen äckliga och motbjudande och inte snoret? Eller åtminstone de barn som är snoriga?
Men i den här tråden har vi ju hela tiden pratat om små barn. Inte tonåringar eller äldre barn.
Barn är uppenbarligen inte färdiga i sin utveckling och beroende på fas och ålder så följer ju ett visst beteende. Det är varken bättre eller sämre, men kan ändå skilja sig åt i hur man upplever interaktionen med barn.

Jag har aldrig syftat på snor förövrigt.

MEN HERREGUD hur allvarligt kan man ta saker? :laugh:
Om ni visste hur jag kan leka, snacka om bästa tanten till mina vänners barn :love:
Allvarligt? Jag svarade på det du skrev. Självklart tror jag att du menar det du skriver. Leka med andras barn och ta hand om egna är det många mil emellan. Fråga alla mammor som sett sina framtida barns pappa i någon som varit guld med andras barn men sedan inte varit det med sina egna.

Men i den här tråden har vi ju hela tiden pratat om små barn. Inte tonåringar eller äldre barn.
Barn är uppenbarligen inte färdiga i sin utveckling och beroende på fas och ålder så följer ju ett visst beteende. Det är varken bättre eller sämre, men kan ändå skilja sig åt i hur man upplever interaktionen med barn.

Jag har aldrig syftat på snor förövrigt.
Det är ytterligare en anledning att inte klumpa ihop barnen. Det är inte första gången det påpekas att alla under 18 räknas som barn i Sverige, fler än jag har påtalat det även om du tydligen missat att barn inte enbart används om småbarn. Och man kallar inte folk som grupp äckliga mm, åtminstone om man har lite hyfs. Oavsett ålder vad man tänker är en helt annan sak

Fast det är väl inget konstigt med att lek sker just på barnets rum eller i lekrum?
Det innebär inte att barnen automatiskt blir olyckliga eller känner sig bestraffade. När jag växte upp lekte man på sitt rum. Never ever att man spred lego i vardagsrummet. Samma gällde för alla mina kompisar och så vitt jag vet tycker vi hela bunten att vi hade en lycklig barndom.

Det är ytterligare en anledning att inte klumpa ihop barnen. Det är inte första gången det påpekas att alla under 18 räknas som barn i Sverige, fler än jag har påtalat det även om du tydligen missat att barn inte enbart används om småbarn. Och man kallar inte folk som grupp äckliga mm, åtminstone om man har lite hyfs. Oavsett ålder vad man tänker är en helt annan sak
Men självklart vet jag att man räknas som barn under 18 år. Men i den här tråden har ju diskussionen uppenbarligen handlat om en snävare åldersgrupp.

Och har ngn sagt att man säger till ngn rakt ut oavsett åsikt? Nej.
Men i en diskussion är det ju lämpligt att kunna blanda in även tankar som man annars är mer tyst om.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 207
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag har sedan ett år tillbaka träffat en man, han är ca 10 år äldre och han är egentligen mycket av det jag inte alls letade efter hos...
2 3
Svar
50
· Visningar
14 240
Senast: Mabuse
·
Övr. Barn Jag är halvtids plastförälder till en kille på 12 år som bor hemma hos oss vartannan vecka.. Pojken har diagnostiserats med ADD men de...
Svar
11
· Visningar
2 851
Senast: Mitten
·
D
Ekonomi & Juridik Hej Jag är ny på detta forum och heter MArtine kallas Tine kort & gött. Har tidigare i mitt liv tränat/tävlat med olika typer av...
Svar
10
· Visningar
1 348
Senast: Cizma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter