F
flashlight
Sv: Ta betalt för medryttare?
Jag måste helt OT säga att det inte är en jättebra ridutbildning på en travare för din dotter. Det ställer stora krav på ryttaren att rida en sån och går inte att jämföra med en välutbildad ridhäst som skulle kunna vara läromästare för dottern. Rida i skogen, ok, men att lära sej på, nej.
Min dotter har precis blivit medryttare på en ridtravare och vi betalar ägaren 800 kr i månaden.
Då rider dottern minst två ggr i veckan, kan bli mer om ägaren vill ha hjälp men vi betalar inget extra för det.
Dottern gör inget mer än ev hämtar hästen i hagen och sen rider. Stallet är ett helinackorderingstall.
Jag ser det som att jag betalar för att min dotter ska få en typ "utbildning" hon inte får på ridskolan, och det har på den här korta tiden gett stora resultat i hennes ridning så det har helt klart varit värt pengarna.
Jag måste helt OT säga att det inte är en jättebra ridutbildning på en travare för din dotter. Det ställer stora krav på ryttaren att rida en sån och går inte att jämföra med en välutbildad ridhäst som skulle kunna vara läromästare för dottern. Rida i skogen, ok, men att lära sej på, nej.