Sytråden del 4

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 502
  • Visningar Visningar 81 698
Ett par Whippet pyjamaser sydda i veckan, ingen kund som beställt men "rymden" blev såld idag, kul!
IMG_20241222_113635.webp

Jag har inte fått något svar från Zannaz ännu, men rabatten gick ut idag så det blev den panelen och lite andra tyger så nu får jag hoppas på att den funkar som jag vill ha den! Men jag glömde att beställa svart jogging

Jag gick en huskylock s15 i julklapp! Så nu ska jag lära mig sy med overlock :banana:
Vilken bra julklapp!

Jag har en likadan, mycket nöjd! Glöm inte sätta trådspänningen på noll innan du trär den, och var noga med att ha bra nålar. Det är största anledningen till krångel för mig.

Kika på YouTube för hur man trär, jag tycker det är enklare än manualen.

Vilken bra julklapp!

Jag har en likadan, mycket nöjd! Glöm inte sätta trådspänningen på noll innan du trär den, och var noga med att ha bra nålar. Det är största anledningen till krångel för mig.

Kika på YouTube för hur man trär, jag tycker det är enklare än manualen.
Var din och Totts kommentarer om den här som gjorde att jag valde den att önska mig när jag ville ha en overlock :)

Tack för tipsen! Det ska jag tänka på!

Testat Sasha Starlights örhängen. Lite klurigt att vika ihop, annars enkelt och kul!
IMG20241225190954.webp

Ska göra fler i andra kombinationer. Det här blev lite tomtiga.

Fått trätt huskylocken nu, och provat sy trådkedja. Den ser lite konstig ut, istället för öglor mellan två trådar är det två trådar i mitten med öglor ut på båda sidor. Också låter den, som jag är rätt säker kommer från när tråd ska dras igenom trådspänningsbrickorna, nån som vet om det är normalt eller vad som kan vara fel om den gör det?

Fått trätt huskylocken nu, och provat sy trådkedja. Den ser lite konstig ut, istället för öglor mellan två trådar är det två trådar i mitten med öglor ut på båda sidor. Också låter den, som jag är rätt säker kommer från när tråd ska dras igenom trådspänningsbrickorna, nån som vet om det är normalt eller vad som kan vara fel om den gör det?
Har du sytt med tyg? Det är svårt att säga annars om den är rätt trädd eller inte.

Har du sytt med tyg? Det är svårt att säga annars om den är rätt trädd eller inte.
Nu har jag, tycker sömmen är rätt ut, men där är vissa stygn som ärmlite bredare följt av ett lite smalare. Sydde i trikå och tyckte sömmen jag gjorde innan jag justerade differentialmatningen inte hade det, men då sträcktes tyget så det blev lite vågigt.

Jag gillar good vibes joggers från Ellie & Mac, om jag ska sy "mjukisbyxor".
Jag behöver mer jobbvänliga byxor. "Riktiga" eller hur man ska säga. Jag har massor med mönster på både jeans och vanliga byxor, men jag hittar ingen inspiration. Och har inget tyg hemma, det går ju åt en hel del till ett par byxor..

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 14 15 16
Svar
313
· Visningar
8 748
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 218
Senast: Edla
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 880
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 185
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pysseltråden
  • Sytråden del 4
  • Vilken skärbräda?

Hund, Katt, Andra Djur