Sytråden del 4

Woop woop!
IMG20241215183339.webp

Nöjd. Väldigt ovant att ha på sig, men om jag får säga det själv blev den snygg.

Har börjat på årets julklänning. Eller ja, jag har ritat av mönstret. Insåg att det kommer gå åt mycket tyg.. Kjolen består av åtta delar :angel: O_o Får se om tyget räcker hela vägen eller om jag ska ta något annat till detaljer osv. Enligt kuvertet går det åt 4,3 meter och jag har 4 meter. Men jag har nog något som matchar och kan användas i kombination.

Funderar på fickorna. Det är vanliga in seam, och jag tycker sällan de blir bra. Ingenting ligger kvar i dem och det blir lätt lite knöligt över höfterna. Skippa fickor? Fast fickor är ju bra. Jag gillar fickor i vanliga fall. Hmm.

Jag har hittat en panel jag funderar på att köpa. Det står bredd 150cm och rapport 75cm. Vad betyder rapport? Är det längden/höjden? För måtten på bilden står som nedan. Är det millimeter? För i så fall så är ju kaninen jätteliten?
IMG_4067.webp

Rapport är som jag förstår det själva delen med motivet på.
Jag tror inte den där måttstocken stämmer
Aha! Men i så fall är ju kaninen gigantisk istället 🤔 Nej, jag tror nog inte heller att den stämmer om det bara är en kanin på 150cm tyg.
Kanske får maila och fråga, men jag hatar att göra det 😅

Jag har hittat en panel jag funderar på att köpa. Det står bredd 150cm och rapport 75cm. Vad betyder rapport? Är det längden/höjden? För måtten på bilden står som nedan. Är det millimeter? För i så fall så är ju kaninen jätteliten?
Mönterrapport är bredden på mönstret innan det upprepas. Om du t.ex. har flera lika blommor på en rad är det från början på fösta blomman till början på andra blomman. Har du tre blommor med olika utseende är det från början på första blomman till början på den fjärde, där upprepningen av lika utseende startar.

Är tygbredd 150 och rapport 75 cm betyder det att det är två kaniner bredvid varandra på 1,5 m tygbredd.

Mönterrapport är bredden på mönstret innan det upprepas. Om du t.ex. har flera lika blommor på en rad är det från början på fösta blomman till början på andra blomman. Har du tre blommor med olika utseende är det från början på första blomman till början på den fjärde, där upprepningen av lika utseende startar.

Är tygbredd 150 och rapport 75 cm betyder det att det är två kaniner bredvid varandra på 1,5 m tygbredd.
Tack! Då kanske det stämmer att den är så liten ändå 😕

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
26 27 28
Svar
558
· Visningar
19 160
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 247
Senast: lizzie
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 018
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 065

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka