Känner du dig nöjd med pressen?Och en långärmad tröja med tryck
Visa bifogad fil 158336
Det börjar sakta men säkert ta på stuvhögarna!
Söta kläder du gjort!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känner du dig nöjd med pressen?Och en långärmad tröja med tryck
Visa bifogad fil 158336
Det börjar sakta men säkert ta på stuvhögarna!
Ja, jag är nöjd nu när jag börjat fatta hur den funkar. Så mycket lättare än strykjärn!Känner du dig nöjd med pressen?
Söta kläder du gjort!
Lättast är nog att söka i någon köp och sälj grupp för tyg på Facebook, många butiker har ibland 0.5 m som minsta köpJag tänkte börja sy, men bara små grejer. Har fått tillgång till symaskin så tänkte sätta igång.
Men vart kan man köpa stuvbitar av tyg?
Är specifikt sammet jag är ute efter.
Selfmade (Stoff och stil) brukar ha stora lådor med stuvar i butiken, men det är väldigt olika vad de har i lådorna.Jag tänkte börja sy, men bara små grejer. Har fått tillgång till symaskin så tänkte sätta igång.
Men vart kan man köpa stuvbitar av tyg?
Är specifikt sammet jag är ute efter.
Vad har du beställt för konstläder? Jag har ganska mycket, både tunnare som är lite stretch på ett håll samt lite tjockare, hade kunnat kolla om nått matchade.Men
Jag läste fel när jag beställde konstläder, har beställt 40 cm för lite.. Suck. Jag får testa klippa ut ändå, kanske går att använda vanligt skinn till typ kragen.
Saknar dessutom färdiga mått på jackan. Vill veta hur pass rymlig den är. Får väl maila och fråga.
Eeuumh bra frågaVad har du beställt för konstläder? Jag har ganska mycket, både tunnare som är lite stretch på ett håll samt lite tjockare, hade kunnat kolla om nått matchade.
Annars hojta tillEeuumh bra fråga
Jag hittade en bit i en låda här med, som jag tror funkar. Inte hunnit kolla ordenligt än. Annars får jag modifiera lite så mer av fodret syns. Det kan också bli snyggt tror jag.
Universal eller microtex nål, du får testa vad som funkar bäst lite längre stygn, 3-3,5 troligen. Värme kan gå, men ha nått mellan strykjärnet och tyget, och prova även här så inte du får blanka märken på rätsidan när du pressar isär sömmar. Pressarfot i teflon eller plast (eller rullfot om du har sån) brukar funka bäst.Men så konstigt! Det är typ en halvmeter kvar av fuskskinnet? Har gått igenom alla bitar för att se om jag missat något, men nä. Allt är utklippt, och det är nästan en halvmeter kvar. Det stod 2,4 i tygåtgång, jag köpte 2 meter och det blev över. Nog för att det brukar vara generöst tilltaget på tygåtgångar, men ändå.
Jag ska inte klaga, är bara förvånad.
Nu ska jag se om symaskinen accepterar tyget! Den brukar ju vara lite kinkig med allt som är tjockare än typ vanligt bomullstyg.
Är det lädernål som gäller eller är vanlig universal 90 bättre? Någon speciell pressarfot eller nåt sånt? Annat att tänka på när det gäller konstskinn? Som jag förstått det behöver kanterna inte sicksackas, men det går inte heller pressa med värme eller ånga?
Tiotusen frågor
Tack!Universal eller microtex nål, du får testa vad som funkar bäst lite längre stygn, 3-3,5 troligen. Värme kan gå, men ha nått mellan strykjärnet och tyget, och prova även här så inte du får blanka märken på rätsidan när du pressar isär sömmar. Pressarfot i teflon eller plast (eller rullfot om du har sån) brukar funka bäst.