Sytråden del 4

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 414
  • Visningar Visningar 72 166
Tanken var god, utförandet får inte högsta betyg om jag säger så.
Tycker jag borde sytt länge nog för att tänka på saker som sömsmån..
IMG20241123191204.webp

Första bokstaven i varje ord försvann :rofl: har inte vinyl nog att göra en ny så det får vara så. Vem mer än jag ska kolla liksom?

Det är en needle parking, så man har koll på sina använda nålar. Typ.

Brottas med mig själv om vad jag ska satsa på.
Coverstitch eller värmepress?

Två helt olika grejer, jag vet, men jag kan inte bestämma mig för vilken jag behöver mest.. Jag har klarat mig bra utan cover hittills, medan mina vinyltryck blir lite sådär när jag trycker med strykjärn.
Kanske bättre att satsa på en press nu och önska mig en cover längre fram?

Brottas med mig själv om vad jag ska satsa på.
Coverstitch eller värmepress?

Två helt olika grejer, jag vet, men jag kan inte bestämma mig för vilken jag behöver mest.. Jag har klarat mig bra utan cover hittills, medan mina vinyltryck blir lite sådär när jag trycker med strykjärn.
Kanske bättre att satsa på en press nu och önska mig en cover längre fram?
Ja satsa på pressen först skulle jag säga :) kantband kan man ju sy på vanlig maskin med (bandkantning är det enda jag använde min cover till), men det är sååå segt att trycken lossnar.

Jag har kommit över en del läder från en handskfabrik i kommunen. Tunt och fint, följsamt.
Vad ska jag göra med det?
Är lite sugen på en jacka, men har nog inget riktigt bra mönster.

Jag har kommit över en del läder från en handskfabrik i kommunen. Tunt och fint, följsamt.
Vad ska jag göra med det?
Är lite sugen på en jacka, men har nog inget riktigt bra mönster.
Skinnsömmerskan måste påpeka att om det är tunt och följsamt har du fått skinn, inte läder 😅 läder är vad man gör typ bälten av (typ 3-4 mm tjockt, skinn är typ 0.7 mm tjockt)osv, skinn kan man sy kläder av :)
Vet du vad det är för skinn? Är det älg så blir det lätt uttöjt på knän och armbågar, getskinn är det som är mest slitstarkt (används till tex mc kläder), lammskinn är mjukt och passar fint till jackor och kjolar osv. Svin är lite stelare men är oftast det skinn som blir färgat i "roligare färger",för att man vill dölja skavanker.

Biker modell är alltid snyggt när det kommer till skinnjackor :)

Mitt examensarbete, klänning och jacka i lammskinn med lack detaljer.
IMG_20241128_203607.webp

Haha ja, det är skinn @Trott
Jag missbedömde hur stor biten var, eller rättare sagt hur bred. Tror inte den kommer räcka som jag hade tänkt.. Det får bli något annat av det.

Om jag inte minns helt galet syr de sina handskar i get. Jag kan ha fel.

Haha ja, det är skinn @Trott
Jag missbedömde hur stor biten var, eller rättare sagt hur bred. Tror inte den kommer räcka som jag hade tänkt.. Det får bli något annat av det.

Om jag inte minns helt galet syr de sina handskar i get. Jag kan ha fel.
Ja, det går åt en del till en jacka tyvärr.
Sy tumvantar och fodra med teddy eller minky, lär bli varma och goa vantar :)

Nu har jag fått för mig att köpa konstläder och sy en jacka. Men vad sjutton ska man ha? Finns ju så många olika sorter..

Min overlock har inte velat samarbeta som den ska de senaste veckorna. Det började med att den hoppade över stygn när jag sydde i dubbelt tjockt tyg, men nu senast gjorde den det även i jersey :( Nu har jag iaf gjort en insats och skruva loss ytterhöljet, dammsuga maskinen och ta bort kvarvarande ludd med tops. Efter det smorde jag allt jag kom åt med olja. Så nu ska den få stå över natten och den ska jag skruva ihop igen. Hoppas den vill funka som den ska sen 🤞 Om inte annat är den bra mycket fräschare för eventuell service som blir nästa steg annars 😂

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 789
Senast: Edla
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 926
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 158
Senast: Johanna1988
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 310
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka