Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Snyggt placerad reflex.Jag har sytt ett hundhalsband, en beställning var ett tag sen jag sydde ett sånt, så det var kul! Visa bifogad fil 157072
Jag har flera skådis tavlor (Ikea), tycker dom funkar toppen!Jag funderar på att organisera mitt kaos till syrum med en vertygstavla. Frågan är om man ska köpa Ikeas eller Julas eller Biltemas. Och vad man behöver för tillbehör. Hmm.
Har tittat på dem, men tycker de är lite dyra (snålänning som jag är )Jag har flera skådis tavlor (Ikea), tycker dom funkar toppen!
Passa på när dom har typ 20% för medlemmar på inredningHar tittat på dem, men tycker de är lite dyra (snålänning som jag är )
Jula har kampanj på sin ena modell just nu, kanske skulle slå till. Eller om hålen är bättre på Ikeas kanske?
Jag övertänker inte alls det här
Smart! Men då måste jag ju väntaPassa på när dom har typ 20% för medlemmar på inredning
Kan du skriva av kåpan på olle och kolla om det sitter någon tråd nånstans som gör att tråden fastnar?Har problem med overlocken. Högra nåltråden blir öglor och nålen går av rätt ofta.
Det har gått åt mycket nålar överlag sen jag bytte till Organ tycker jag..
Maskinerna skulle dessutom behöva service. Hushållsmaskinen låter som ett tröskverk..
Hmm kan testa. Borde inte det göra att tråden går av?Kan du skriva av kåpan på olle och kolla om det sitter någon tråd nånstans som gör att tråden fastnar?
Om nålen går av Jan det bero på högre spänning i tråden, att antingen fastnar tråden nånstans eller så köper inte tråden fritt från konenHmm kan testa. Borde inte det göra att tråden går av?
Konstigt nog blev sömmen mycket finare nu, trots att jag inte gjort nånting
Måste beställa nya nålar igen. Suck.
Kan det göra sömmen öglig också? Jag har alltid tänkt att det beror på kass trådspänning.Om nålen går av Jan det bero på högre spänning i tråden, att antingen fastnar tråden nånstans eller så köper inte tråden fritt från konen
Ja, om tråden hakar i/fastnar är det inte omöjligt att den blir öglig också. Blir det lika även om du byter kon/färg på just den tråden? Blir det inte det, så kan det vara konen som är dålig.Kan det göra sömmen öglig också? Jag har alltid tänkt att det beror på kass trådspänning.
Men jag ska testa skruva isär och göra rent ordenligt. Det var läääänge sen sist
Det är samma oavsett tråd och färg och märke. Problem började när jag bytte nål..Ja, om tråden hakar i/fastnar är det inte omöjligt att den blir öglig också. Blir det lika även om du byter kon/färg på just den tråden? Blir det inte det, så kan det vara konen som är dålig.
Den du använder mest skulle jag ta framTitta vad jag fick
Visa bifogad fil 157248
Ska sy några korgar att ha tex pennor i. Så skönt att få upp allt så man vet vad som finns! Hade tex tre tänger till tryckknappar, två till öljetter och två håltänger. Massvis med märkpennor! Och små bitar krita till förbannelse.
Tror jag får upp en tredje symaskin mellan de två. Kanske. Frågan är vilken som ska få komma fram, den lilla tretrådiga overlocken eller Heavy Duty.
Vilken hade ni valt?
Just nu används ingen av dem. Det har inte funnits plats. Helst hade jag velat ha en cover, men det har jag inte råd med just nu.Den du använder mest skulle jag ta fram