Sytråden del 4

Spännislinne till bebis. Storlek 74, nu börjar ju kläderna bli stora :rofl: En t-shirt räcker plötsligt inte lika långt.
IMG20241120115435.webp

Insåg när jag var färdig att jag satt storlekslappen på framstycket :rofl: funderar på om jag ska trycka dit en på bakstycket också, eller om det ska få vara som det är.

Jag funderar på att organisera mitt kaos till syrum med en vertygstavla. Frågan är om man ska köpa Ikeas eller Julas eller Biltemas. Och vad man behöver för tillbehör. Hmm.

Har tittat på dem, men tycker de är lite dyra (snålänning som jag är :D )
Jula har kampanj på sin ena modell just nu, kanske skulle slå till. Eller om hålen är bättre på Ikeas kanske?

Jag övertänker inte alls det här :angel:
Passa på när dom har typ 20% för medlemmar på inredning 😁

Har problem med overlocken. Högra nåltråden blir öglor och nålen går av rätt ofta.

Det har gått åt mycket nålar överlag sen jag bytte till Organ tycker jag..

Maskinerna skulle dessutom behöva service. Hushållsmaskinen låter som ett tröskverk..

Har problem med overlocken. Högra nåltråden blir öglor och nålen går av rätt ofta.

Det har gått åt mycket nålar överlag sen jag bytte till Organ tycker jag..

Maskinerna skulle dessutom behöva service. Hushållsmaskinen låter som ett tröskverk..
Kan du skriva av kåpan på olle och kolla om det sitter någon tråd nånstans som gör att tråden fastnar?

Kan du skriva av kåpan på olle och kolla om det sitter någon tråd nånstans som gör att tråden fastnar?
Hmm kan testa. Borde inte det göra att tråden går av?

Konstigt nog blev sömmen mycket finare nu, trots att jag inte gjort nånting :confused:

Måste beställa nya nålar igen. Suck.

Hmm kan testa. Borde inte det göra att tråden går av?

Konstigt nog blev sömmen mycket finare nu, trots att jag inte gjort nånting :confused:

Måste beställa nya nålar igen. Suck.
Om nålen går av Jan det bero på högre spänning i tråden, att antingen fastnar tråden nånstans eller så köper inte tråden fritt från konen :)

Om nålen går av Jan det bero på högre spänning i tråden, att antingen fastnar tråden nånstans eller så köper inte tråden fritt från konen :)
Kan det göra sömmen öglig också? Jag har alltid tänkt att det beror på kass trådspänning.
Men jag ska testa skruva isär och göra rent ordenligt. Det var läääänge sen sist

Kan det göra sömmen öglig också? Jag har alltid tänkt att det beror på kass trådspänning.
Men jag ska testa skruva isär och göra rent ordenligt. Det var läääänge sen sist
Ja, om tråden hakar i/fastnar är det inte omöjligt att den blir öglig också. Blir det lika även om du byter kon/färg på just den tråden? Blir det inte det, så kan det vara konen som är dålig.

Titta vad jag fick :love:
IMG20241123145135.webp

Ska sy några korgar att ha tex pennor i. Så skönt att få upp allt så man vet vad som finns! Hade tex tre tänger till tryckknappar, två till öljetter och två håltänger. Massvis med märkpennor! Och små bitar krita till förbannelse.

Tror jag får upp en tredje symaskin mellan de två. Kanske. Frågan är vilken som ska få komma fram, den lilla tretrådiga overlocken eller Heavy Duty.
Vilken hade ni valt?

Titta vad jag fick :love:
Visa bifogad fil 157248

Ska sy några korgar att ha tex pennor i. Så skönt att få upp allt så man vet vad som finns! Hade tex tre tänger till tryckknappar, två till öljetter och två håltänger. Massvis med märkpennor! Och små bitar krita till förbannelse.

Tror jag får upp en tredje symaskin mellan de två. Kanske. Frågan är vilken som ska få komma fram, den lilla tretrådiga overlocken eller Heavy Duty.
Vilken hade ni valt?
Den du använder mest skulle jag ta fram :)

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
566
· Visningar
19 434
Senast: Halcyon
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 268
Senast: lizzie
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 020
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 074

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka