Sytråden del 4

DSC_4252.webp

Bråkat med båda symaskinerna ikväll. Först krånglade datorn, sen overlocken och som kronan på verket ballade den vanliga maskinen ut. Tog nästan två timmar att få ihop en sketen bebist-shirt :cautious: Men den blev söt.
IMG20241205202534.webp

Att mönstret på ärmarna går åt olika håll är ett medvetet val. Hade tänkt ha samma tyg vid midjan med, men det räckte inte.

Jag gar nu omkring i vinterfodrade tights och en tackkjol ... HIMLA skont och jag ar alltid lagom varm. Jag har nu borjat fundera pa att sy mig en kjol i riktigt tjock ylle. Visst borde det bade fa ett jatte vackert fall ... och bli varmt och gosigt? :)

Jag gar nu omkring i vinterfodrade tights och en tackkjol ... HIMLA skont och jag ar alltid lagom varm. Jag har nu borjat fundera pa att sy mig en kjol i riktigt tjock ylle. Visst borde det bade fa ett jatte vackert fall ... och bli varmt och gosigt? :)
Jag har planer på att sy en omlottkjol i vadmal för att delvis ersätta termobyxor, delvis fungera som överdragsbyxor i trist höstväder. Tror dock inte på att byta ut termobyxorna i kallare väder, som typ -20. Vadmal av anledningen att den ska ta en del vind och blöta vid dåligt väder som jag tänker mig användningen. Annat tyg med snyggare fall är nog också bra om det är tyngd och tjocklek i det.

Japp, jag vet ett mönster! Pm om du vill ha tips om det

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
26 27 28
Svar
559
· Visningar
19 217
Senast: _Elly_
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 258
Senast: lizzie
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 018
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 071

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka