Sytråden del 4

Jag har länge hatat jobbarbyxor med grunda insydda fickor och gigantiska hänga-utanpå-fickor som fastnar i allt och sveper ner allt från kanten på bänkar så jag skapade nåt helt annat nämligen "weggings", dvs. leggings med fickor som rymmer massor, mobilficka på vänstra låret och ficka för tumstock och penna på högra låret placerade så att man inte ens märker att man har mobil och tumstocken med och som inte är ivägen när man hoppar in och ut ur maskiner. Tyget är kompressionstyg och dom verkar vara outslitliga, jag har kört med dom hela sommaren och inte en reva eller ett hål nånstans, världens mest lättvättade är dom också och så himla sköna. :heart Visa bifogad fil 155742
Men vill ha! 😁❤️

Det kan hända att dom kommer ut på marknaden, jag har en liten syfabrik som ev. ska ta upp konceptet, annars får jag väl sy upp på beställning. :)

Det finns ett sug efter nånting sånt hos hantverkarna, jag har blivit stoppad ett par gånger på stan där ett par hantverkare frågade var jag köpt dom och det är ju skoj att dom blir uppskattade och ingen skriker bög när en kille kommer i leggings som är sydda som jobbarkläder. :D

Dagens "hur gick det här till egentligen-känsla", idag har jag spikat kabelklammer och haft fickan full av klammer, dom har ju vassa spikar så en rejäl knippa i leggingsfickan och jag borde vara ganska sönderstucken på benet men nej, det känns inte att jag har kabelklammer i fickan och just nu halvligger jag i soffan med en kopp the och kom på "undrar om jag tömde fickan" men nej, jag ligger alltså på 30-40 spikklammer utan att känna dom.:o Kompressionstyg är grejen när man ska sy arbetskläder, det är ett som är säkert och det tyget verkar ganska outslitligt så här långt efter daglig användning från Mars med jobb som annars formligen äter brallor.

Det kan hända att dom kommer ut på marknaden, jag har en liten syfabrik som ev. ska ta upp konceptet, annars får jag väl sy upp på beställning. :)

Det finns ett sug efter nånting sånt hos hantverkarna, jag har blivit stoppad ett par gånger på stan där ett par hantverkare frågade var jag köpt dom och det är ju skoj att dom blir uppskattade och ingen skriker bög när en kille kommer i leggings som är sydda som jobbarkläder. :D
Ja jag ställer mig först i kön (Om jag har några pengar just då), oavsett om det blir syfabrik, att beställa från dig eller köpa mönster!

Ja jag ställer mig först i kön (Om jag har några pengar just då), oavsett om det blir syfabrik, att beställa från dig eller köpa mönster!
Du står först i kön och det finansiella det löser vi på ett eller annat sätt. :)

Hela min idè bygger på att dom ska vara funktionella men basic så dom blir billiga att producera, materialkostnaden är blyga 100:- per par räknade jag ut. Delarna klipps ut, fickorna sys på med förstärkt zigzag, så kallad bindsöm och så körs delarna ihop med overlocken. Jag sydde på muddar på ett par och andra paret har inga muddar, där kommer det att sys muddar av förlända ben som trippelviks, allt för att förenkla produktionen.

Ett par går på prov hos en kompis som är mjölkbonde, när hon dragit på sig dom och testade så dom passade kom en av hennes inte så rumsrena kommentarer, "får jag kissa i dom?" :laugh: Hon är inte riktigt som vi andra den galningen för galen är hon och har bland annat ridit in avelstjuren bara för att testa om det gick, och grodor hoppar det ständigt ur hennes mun. :rofl:

Du står först i kön och det finansiella det löser vi på ett eller annat sätt. :)

Hela min idè bygger på att dom ska vara funktionella men basic så dom blir billiga att producera, materialkostnaden är blyga 100:- per par räknade jag ut. Delarna klipps ut, fickorna sys på med förstärkt zigzag, så kallad bindsöm och så körs delarna ihop med overlocken. Jag sydde på muddar på ett par och andra paret har inga muddar, där kommer det att sys muddar av förlända ben som trippelviks, allt för att förenkla produktionen.

Ett par går på prov hos en kompis som är mjölkbonde, när hon dragit på sig dom och testade så dom passade kom en av hennes inte så rumsrena kommentarer, "får jag kissa i dom?" :laugh: Hon är inte riktigt som vi andra den galningen för galen är hon och har bland annat ridit in avelstjuren bara för att testa om det gick, och grodor hoppar det ständigt ur hennes mun. :rofl:
Så snäll du är!😁❤️ Jag är inte så bra på olika tygsorter, är tyget mycket stretchigt? Iom fibromyalgi så får kläderna inte sitta för "hårt" heller.

Jag är inte fullt så galen, jag vill bara ha kläder som passar och som inte fastnar när jag ska in och ut ur traktorn osv.😁

Så snäll du är!😁❤️ Jag är inte så bra på olika tygsorter, är tyget mycket stretchigt? Iom fibromyalgi så får kläderna inte sitta för "hårt" heller.

Jag är inte fullt så galen, jag vill bara ha kläder som passar och som inte fastnar när jag ska in och ut ur traktorn osv.😁
Kompressionstyg är mycket stretchigt men ger ändå ett stöd åt kroppen, man skulle kunna kalla det "hårt stretchigt", det är inte som vanligt leggingstyg utan med mer "fjäderspänning" i men ändå inte på nåt sätt obekvämt utan stödjande följsamt åt alla håll. Jag upplever inte att dom sitter "hårt" utan mer att dom är en andra hud som stödjer kroppen. Dom är inte så hårda som stödstrumpor iallafall, men man väljer ju själv hur hårt dom ska sitta när man skär till tyget.

Tyg ÄR svårt, skitsvårt.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 404
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 380
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 321
Senast: Jeps
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 575
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama