Sytråden del 4

Hekt rimligt att stänga av symaskinerna 22.45 dagen innan en marknad 🙃
12 mössor till sydda, förutom 5 plagg dockkläder, 4 pyjamaser, 4 bodys och 2 julklänningar.
IMG_20240921_225847.jpg
 
Jobbar mig igenom stuvhögen. Sakta men säkert. Får foga ihop mindre bitar för att det ska räcka till. Men det blir bra!
Funderar på att sy ihop småbitar till ett större stycke och klippa ut ur. Har ju två miljoner meter småbitar.
IMG20240925121910.jpg
 
Jag fick ett presentkort i födelsedagspresent men har fullt i garderober och lådor funderar på vad jag ska shoppa loss på och tillverka.
 
Ja lite tråkigt är det ju, men tänker att det kanske blir lättare att hitta sylust om man rensar bort allt tyg som inte är inspirerande? 🤔

Haha det vore något! 🤓
Ja, ofta tycker jag att lusten väcks om man sorterar och rensar lite. Så det kan ju vara ett bra första steg :)
 
Dragit fram stuvar till förbannelse. Sen ska jag orka plocka undan allt också.. Nåja, fått ihop två dregglisar till i varje fall. Alltid något.
Har använt rullkniven till att skära ut dem, det var faktiskt rätt smidigt. Jag föredrar fortfarande sax tror jag, men jag är inte lika anti-rullkniv längre.

Nu är den stora frågan, hur många dregglisar behöver man? Och vad mer för kul och snabbt och enkelt kan jag göra med alla stuvar?
Och kanske viktigast av allt: Hur små tygbitar är det någon mening att spara? Var drar ni gränsen?
 
Dragit fram stuvar till förbannelse. Sen ska jag orka plocka undan allt också.. Nåja, fått ihop två dregglisar till i varje fall. Alltid något.
Har använt rullkniven till att skära ut dem, det var faktiskt rätt smidigt. Jag föredrar fortfarande sax tror jag, men jag är inte lika anti-rullkniv längre.

Nu är den stora frågan, hur många dregglisar behöver man? Och vad mer för kul och snabbt och enkelt kan jag göra med alla stuvar?
Och kanske viktigast av allt: Hur små tygbitar är det någon mening att spara? Var drar ni gränsen?
Har du nytta av pads/rondeller i tyg, så typ 7-12 cm i diameter i cirkel, annars kastar jag allt jag inte får ut en 10x10 cm ruta av.
 
Har du nytta av pads/rondeller i tyg, så typ 7-12 cm i diameter i cirkel, annars kastar jag allt jag inte får ut en 10x10 cm ruta av.
10*10 känns som en bra gräns. Det har jag klippt ut fyrkanter och sparat innan. Har en hel låda som är tänkt att bli någonting någon gång :angel:
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 055
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 959
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 878
Senast: Jeps
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 498
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp