Sytråden del 4

Bara trikå i den gröna (fleece på baksidan), vanligt bomullstyg på den gula. Inget uppsugande emellan. Om de blir bra ska jag offra en handduk tänkte jag.
Jag sydde in plastad frotté i de dregglisar jag sydde, det var grymt bra faktiskt för hjälp vad det kan dregglas ifrån en liten mun 😆
 
Två till, fodrade med handduk.
IMG20240827144115.jpg

Den i jeanstyg var ett helvete att vända :laugh:
 
Håller på med en kudde till tripp trapp stol. Den blev jättefin.
Bara den lilla detaljen att jag glömde bakstycket :banghead::banghead:

Får försöka sy fast det nu i efterhand tror jag. Dynan kommer nog inte sitta still utan det.

Och nu hittar jag bara ena halvan av kardborrebandet jag hade klippt till..
 
Särken är klar! Och den går att använda. Däremot kommer den ICKE att visas upp - jag har inget tålamod så en del lösning gar är.... tja, fantasifulla. Min slöjdfröken (som inte gillade mig innan heller) skulle inte godkänna resultatet. Tror jag. :)
 
Sorterat och rensat bland mönstertidningar och köpta mönster. Fick ett ryck tidigare I veckan och började ta fram sybeskrivningar och bilder från tidningar (skriver av texten på datorn och fotar med mobilen) på favoriter som jag ska försöka/ vill sy inom snar framtid.

Målet är att ha en egen pärm med favoriterna så jag inte behöver bläddra igenom alla tidningar.
Tänkte också lägga in beskrivning på egna mönster.
 
Fick en STOR kasse t-shirts av mina föräldrar. Reklamt-shirts, många av dem aldrig använda. Tänkte att det blir perfekt att sy dregglisar och små kläder till lilleman! Så nu ska jag ta tag i att sortera vad som är bra kläd-material och vad som får bli dregglis.
 
Fick en STOR kasse t-shirts av mina föräldrar. Reklamt-shirts, många av dem aldrig använda. Tänkte att det blir perfekt att sy dregglisar och små kläder till lilleman! Så nu ska jag ta tag i att sortera vad som är bra kläd-material och vad som får bli dregglis.
Jag har återbrukat ärmar (om det är långärmat) till Leggings upp till strl 86 tror jag 😅 toppen att kunna återbruka!
 
Jag har faktiskt upptäckt en del kläder i garderoben som jag gillar, men skulle vilja ha i annat material, annan färg eller liknande. Tänker att det inte borde vara sååå svårt. Det får bli framtida projekt efter hundtäcken. Det kommer bli lite tjusigare mjukisbyxor och en sweatshirtklänning till en början, sedan vill jag hitta mönster till en linneklänning också.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 735
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 450
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
73 967
Senast: Jeps
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 413
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?
  • E-coli hund

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • WE-tråden
  • Föl 2020

Omröstningar

Tillbaka
Upp