Sytråden del 4

Plockat iordning lite bland tygerna idag och hittat ett mönster och ett tyg jag vill testa i kombination :)
IMG_5179.jpeg
 
IMG_5180.jpeg

I mitt sorterande igår så påmindes jag lite extra om detta fantastiska tyg som jag köpte på tygmässan i Partille för ett år sen. Kände att det börjar bli dags att våga klippa i det, så nu har jag en klänning att sy ihop 😬 Håll tummarna att det blir bra 🤞
 
Började på klänningen, men behöver mellanlägg för att förstärka sömmarna vid fickorna 👎 Måste köpa mer, för har bara en sort hemma som inte klistrar som den ska..

Eller finns det något trick för att få halvkasst mellanlägg att fästa?
 
Började på klänningen, men behöver mellanlägg för att förstärka sömmarna vid fickorna 👎 Måste köpa mer, för har bara en sort hemma som inte klistrar som den ska..

Eller finns det något trick för att få halvkasst mellanlägg att fästa?
Skulle väl gå att sy sömmar runt för att hålla det på plats, men tror det blir bättre med ett med klister, annars kanske tyget bubblar sig mitt på och bara håller sig stadigt i närheten av sömmarna.
 
Skulle väl gå att sy sömmar runt för att hålla det på plats, men tror det blir bättre med ett med klister, annars kanske tyget bubblar sig mitt på och bara håller sig stadigt i närheten av sömmarna.
Det är klister på, det bara vill inte aktiveras 😅 men ja, jag får nog ha tålamod..
 
Och min fyramånaders har 68, trots att 62 "borde" passa. Barnstorlekar är svårt!
---
Jag har kommit en bit på min filt

Visa bifogad fil 151465

"Bara" moln, träd, baksida och själva kviltningen kvar :D
Känner ett visst obehag inför att kvilta.. hur sjutton ska det gå på min lilla maskin? Hela skapelsen är 2*1,5 meter..
Och hur ska jag göra så det blir snyggt? Bara rutor är ju inte så lajbans..

Och vad ska jag ha som baksida? Är lite inne på ljusblå minky, är det en bra idé? Helst hade jag velat ha en med flygplansmönster eller moln eller nåt.

Jag har bara kviltat en liten filt, för barn. Jag gjorde så att kviltningen blev en del av mönstret, moln, träd, fåglar, hav osv.
 
Behöver hjälp! Min hjärna är inte på topp.
Sytt ett par Sweetheart overalls som sitter perfekt överallt utom över brösten. Där är det alldeles för stort. Jag upptäckte det inte förrän jag gjorde sista provningen, då var linningen redan på plats.. Kan jag på något sätt modifiera i efterhand utan att det ser tattigt ut? Hade jag inte satt i linningen kunde jag ju justerat insnitten, men nu går ju inte det..
 
Behöver hjälp! Min hjärna är inte på topp.
Sytt ett par Sweetheart overalls som sitter perfekt överallt utom över brösten. Där är det alldeles för stort. Jag upptäckte det inte förrän jag gjorde sista provningen, då var linningen redan på plats.. Kan jag på något sätt modifiera i efterhand utan att det ser tattigt ut? Hade jag inte satt i linningen kunde jag ju justerat insnitten, men nu går ju inte det..
Kan du öppna upp i sidan vid bysten? Vränga den ut och in och ta in insnitten lite samt kanske sy med mer sömsmån runt om om den är för bred också?
 
Kan du öppna upp i sidan vid bysten? Vränga den ut och in och ta in insnitten lite samt kanske sy med mer sömsmån runt om om den är för bred också?
Det finns ingen sidsöm.. Hela överdelen är i ett stycke. Har redan sytt ihop och kantstickat allting :s
Jag tror jag gör en fuling och gör som ett insnitt i sidan, med foder och allting. Det blir inte snyggt, men å andra sidan sitter den inte snyggt nu heller. Fast å tredje sidan är tyget ganska gräsligt och den var tänkt som ett test på storlek och modell. Så att det blir lite fult gör egentligen inte så mycket
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 786
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 521
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 170
Senast: Jeps
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 423
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp