Sytråden del 4

En saint shirt i ett påslakan från Ikea. Nu har jag fullt i garderoben och behöver hitta en ny hobby!
 

Bifogade filer

  • IMG_4780.jpeg
    IMG_4780.jpeg
    229,9 KB · Visningar: 114
Försöker klura ihop en liten väska till barnvagnen. Tänkte ta ett mönster på necessär och sätta dit flärpar att knäppa runt handtaget. Men nu när jag väl sitter med mönstret är det totalt stiltje i hjärnkontoret :rofl:
Kan för mitt liv inte komma på hur jag tänkte fästa flärparna i väskan. Borde vara busenkelt men det är totalt stopp. Jag antar att det bara är att vika dem dubbelt, sy ihop, och sy fast i yttertyget. Men när jag väl sitter med mönstret fattar jag noll!

Sjukt störigt.
 
Men röööv
Fick ihop en liten väska till vagnen utan större bekymmer. Fick för mig att göra ett tryck på.
Missade att pressduken hade hamnat snett och vikt sig så tyget smälte
IMG20240822072405.jpg


Ska köpa en lapp att stryka på. Någon på mässan imorgon borde ju ha såna märken.
 
Hoppas ni får trevligt på mässan i helgen! Jag kommer inte dig denna gången :) Laddar för tygloppis i Kungsbacka 5/10 istället 😅
 
Typ klar med livets första overall i softshell!
IMG20240825203811.jpg

Mönstret har egenligen vikresår runt ärm- och benöppningarna, men jag tänkte sätta mudd. Hur ska jag tänka med längd och bredd på mudden?

Och sen ska huvan sättas fast med tryckknappar. Känns lite sådär med tanke på att det inte är något mellanlägg, men det kanske håller ändå?
 
Maxi hade en billig skrivare så nu har jag helt plötsligt en annan sorts tillgång till PDF-mönster. Har skrivit ut en hel drös och sitter istället handlingsförlamad för att jag inte vet var jag ska börja 😅 Har bökat med två mönster jag och sambon inte fick till tidigare och förstår verkligen inte vad problemet är. Alla andra går bra men inte detta. Kanske för att formatet är US letter/A4. Ska skrivas ut i US letter-form och provade mig fram men det blir inte bra. Kollade säljarens betyg och alla verkar tycka att det är lätt att skriva ut. Har övergett filerna istället för att lägga mer energi på det.
 
Typ klar med livets första overall i softshell!
Visa bifogad fil 152043
Mönstret har egenligen vikresår runt ärm- och benöppningarna, men jag tänkte sätta mudd. Hur ska jag tänka med längd och bredd på mudden?

Och sen ska huvan sättas fast med tryckknappar. Känns lite sådär med tanke på att det inte är något mellanlägg, men det kanske håller ändå?
Om det bara är ett lager softshell där knapparna ska sättas hade jag klippt till en liten bit softshell och satt bakom knappen, det gör jag på mina hundtäcken och det håller fint :)

Mudd hade jag tagit kanske 85-90% av öppningen (beroende på hur du vill att det ska smita åt samt hur mycket Stretch det är), längden är en smaksak, men jag hade nog kört 10 cm (dubbelvikt blir den färdiga mudden 5 cm) på ärmar, kanske lite mer på ben eftersom jag förstått det som att många bebisar växer mycket på längden men inte bredden. Är benmudden lite lång nu så kan man vika den dubbel, likaså med ärmmudden egentligen.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 786
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 521
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 170
Senast: Jeps
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 423
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp