Sytråden del 4

Byxorna jag sydde häromsistens är redan för stora O_o De glider ner, rejält dessutom om jag har något i fickan. Får försöka korta in resåren i bak. Så de hamnade i "att göra-högen". Synd, för de var himla bekväma.

Istället för att göra underdelar som passar, vilket jag har stor brist på, har jag gjort en överdel. Som jag inte provat än..
IMG20240911183639.jpg
 
Fått hjälp av min kära mor med enormt tålamod att sprätta bort en halsinfodring som råkade bli felsydd på en tunika. Borde väl egentligen försöka fixa denna tunika i helgen men velar om jag ska återanvända den gamla infodringen som tyvärr är väldigt smal (hade hunnit trimma sömsmånen innan jag upptäckte felet) eller göra en ny i ett ljusare tyg.
 
Så komiskt på ett sätt. Såg nu att en hundtäckestillverkare IDAG släppt en ny modell på hundtäcke, en modell som är väldigt lik det jag planerat länge och tänkt sy till mina hundar nästa vecka eftersom något liknande saknats att köpa i butik :p Även materialet är detsamma (softshell med vattenpelare på 10 000 och med reflexkanter). Dock misstänker jag att täckena kommer bli ganska olika ändå, inte minst för att mina hundar är så annorlunda i kroppsformen mot vanliga hundar.

Men ja. Tajmingen. Nu blev jag lite extra pepp ändå, även om säkert någon kommer tänka att jag försökt kopiera dem.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 786
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 521
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 167
Senast: Jeps
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 423
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp