Sytråden del 4

Byxorna jag sydde häromsistens är redan för stora O_o De glider ner, rejält dessutom om jag har något i fickan. Får försöka korta in resåren i bak. Så de hamnade i "att göra-högen". Synd, för de var himla bekväma.

Istället för att göra underdelar som passar, vilket jag har stor brist på, har jag gjort en överdel. Som jag inte provat än..
IMG20240911183639.webp

Fått hjälp av min kära mor med enormt tålamod att sprätta bort en halsinfodring som råkade bli felsydd på en tunika. Borde väl egentligen försöka fixa denna tunika i helgen men velar om jag ska återanvända den gamla infodringen som tyvärr är väldigt smal (hade hunnit trimma sömsmånen innan jag upptäckte felet) eller göra en ny i ett ljusare tyg.

Så komiskt på ett sätt. Såg nu att en hundtäckestillverkare IDAG släppt en ny modell på hundtäcke, en modell som är väldigt lik det jag planerat länge och tänkt sy till mina hundar nästa vecka eftersom något liknande saknats att köpa i butik :p Även materialet är detsamma (softshell med vattenpelare på 10 000 och med reflexkanter). Dock misstänker jag att täckena kommer bli ganska olika ändå, inte minst för att mina hundar är så annorlunda i kroppsformen mot vanliga hundar.

Men ja. Tajmingen. Nu blev jag lite extra pepp ändå, även om säkert någon kommer tänka att jag försökt kopiera dem.

Har påbörjat ett projekt med osäker framtid 😅 Provsydde en kjol häromveckan och vill ha en i jeanstyg. Har dock noll tygbudget för tillfället så nu sitter jag och klipper sönder mina gamla jeans som är för trasiga för att laga. Tanken är att göra något lapptäckesliknande att klippa ut mönsterdelarna i. Tror det kan bli superfint men kommer behöva fråga runt efter fler byxor att sätta saxen i.

Overlocken är såhär |-| nära att åka ut genom fönstret. Skulle byta färg och den bara krånglar. Tråden går av, det blir ingen kedja och krångel krångel! Har trätt om den flera gånger, fattar inte vad som är fel!
Så nu tar jag en paus. Innan blodtrycket går upp för mycket :angel:

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 050
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 765
Senast: Enya
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 517
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 649

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka