Sytråden del 4

Själv sitter jag och väntar på att mina tygdealers ska få in sina tyger efter säsongens alla marknader så att deras lagerstaldo stämmer på hemsidorna. Måste också göra en översyn över det tyg jag redan har hemma, känner att jag inte riktigt har koll.. Gah, drömmer om att ha en större lägenhet med ETT sy-rum istället för att ha saker i tre olika rum eller i källaren.
 
Köpte ett jättefint blått glittrigt trikåtyg, en stor bit. Jag hade en idé men den har tyvärr försvunnit.. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra med tyget. Tänker mig en snygg klänning till nyår men har noll idéer.. Tips på snygga mönster passande för lite fest?
 
Har börjat på en ny kjol, men märker att overlocken tycker tyget är för tjockt/tungt när det är dubbelt. Enkelt funkar den bra, och med andra tyger dubbelt. Jag har testat att byta till en helt ny nål, men det hjälpte inte. Vet någon om det generellt finns någon inställning som får dem att ”ta i” lite mer? Är en gammal brother-maskin :)
 
IMG_20240929_154602.jpg

Blev klar med min kjol!! Jisses vad tid det tog. Behöver korta ned ett av knytbanden som blev alldeles för långt men annars så. Insnitten bak är lite skeva men det får gå ändå. Skönt att den är färdig :banana:
 
Jag har en massa tryckknappar i storlek 9 mm. Verkar inte finnas verktyg till prymtången i den storlek. Sjukt irriterande. Vet inte ens var knapparna kommer ifrån, men jag har massor!
 
Jag har en massa tryckknappar i storlek 9 mm. Verkar inte finnas verktyg till prymtången i den storlek. Sjukt irriterande. Vet inte ens var knapparna kommer ifrån, men jag har massor!
Är du säker det är 9 mm? Testat använda dom i prymtången? De insatser jag köpt till min spindelpress passar 9.5 och 11 mm, vilket motsvarar pryms 10 mm.
 
IMG_20241002_053530.jpg

Hjälp! Varför öppnar sig mina sömmar så här? Syr med sicksack, oftast 2,4x2,4 som rekommenderas i något av mina mönster. Det är automatiskt spänning i min maskin och själva sömmarna ser fina ut. Det är så fult när det bli såhär :(
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 055
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 959
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 878
Senast: Jeps
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 498
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp