Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har han sagt något nyss eller var det i samband med QX-galan?Angående Måns Z debacle med ordvänderier hit och dit tänkte jag att vi tar en snabb omröstning för att se hur Bukes världsbild ser ut. Då och då hör jag åsikter och teorier hit och dit i ämnet.
Lagens råmärken har en tendens att ändra sig över tid. Karin Månsdotter var ganska späd när hon fick Erik XIV till make. Homosexualitet är förbjudet i vissa länder.Helt ärligt, jag skiter fullständigt vem någon ligger med (eller vill ligga med) så länge det är inom lagens råmärken.
Lagens råmärken har en tendens att ändra sig över tid. Karin Månsdotter var ganska späd när hon fick Erik XIV till make. Homosexualitet är förbjudet i vissa länder.
Bryr mig inte ett smack.
Fattar inte vad det är som triggar igång andra att ha åsiker i ämnet och fattar inte varför folk har åsikter om folks åsiker om ämnet...
Låt det vara! Låt folk vara som dom är! Låt även homofoberna var ifred. Inget någon annan säger lär ändra på deras åsikt ändå
Angående Måns Z debacle med ordvänderier hit och dit tänkte jag att vi tar en snabb omröstning för att se hur Bukes världsbild ser ut. Då och då hör jag åsikter och teorier hit och dit i ämnet.
Han sa något när han var gäst hos Plura.Har han sagt något nyss eller var det i samband med QX-galan?
Utan att vara en expert i ämnet, men visst förekommer homosexualitet bland djur också. Så avvikande är det nog inte som många tyvärr inbillar sig.Pratar vi moraliskt och etiskt eller rent biologiskt?
Jag gör nämligen skillnad på de två. Moraliskt är homosexualitet, i mina ögon, inget att yvas över. Det är en sexuell läggning som inte avviker från någon annan. Så länge alla är lyckliga och mår bra är allt väl.
I ett naturvetenskapligt avseende anser jag dock homosexualitet vara avvikande då i princip alla arter är programmerade att fortplanta sig och samkönade par saknar denna förmåga. Jag räknar även frivilligt barnlösa (vilket inkluderar mig själv) som avvikande i fortplantningsfrågan. I detta läggs dock ingen värdering om det är "fel" eller inte.
Pratar vi moraliskt och etiskt eller rent biologiskt?
Jag gör nämligen skillnad på de två. Moraliskt är homosexualitet, i mina ögon, inget att yvas över. Det är en sexuell läggning som inte avviker från någon annan. Så länge alla är lyckliga och mår bra är allt väl.
I ett naturvetenskapligt avseende anser jag dock homosexualitet vara avvikande då i princip alla arter är programmerade att fortplanta sig och samkönade par saknar denna förmåga. Jag räknar även frivilligt barnlösa (vilket inkluderar mig själv) som avvikande i fortplantningsfrågan. I detta läggs dock ingen värdering om det är "fel" eller inte.
Bryr mig inte ett smack.
Fattar inte vad det är som triggar igång andra att ha åsiker i ämnet och fattar inte varför folk har åsikter om folks åsiker om ämnet...
Låt det vara! Låt folk vara som dom är! Låt även homofoberna var ifred. Inget någon annan säger lär ändra på deras åsikt ändå
Skicka med QX i det numret när han varit conferencier(?) på deras gala. Lite svårt att tro att han är homofob även om han tabbade sig efteråt. Läcker bild när han rider the wrecking ball naken...Han sa något när han var gäst hos Plura.
Och det har aktualiserats med hans melodifestivalsvinst, då några europeiska länder har gått ut med att Sverige skickar en homofob, typ.
Jag tycker att valen är snedvridna så jag kan inte rösta. Håller annars med Jadzia i sakfrågan.
I ett naturvetenskapligt avseende anser jag dock homosexualitet vara avvikande då i princip alla arter är programmerade att fortplanta sig och samkönade par saknar denna förmåga.
Utan att vara en expert i ämnet, men visst förekommer homosexualitet bland djur också. Så avvikande är det nog inte som många tyvärr inbillar sig.