Sy egna hästgrejer nr 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

:love: men fy vad fin färg på tränset och fy f** vad snyggt det var på hästen :O

synd att min häst är fux :( passar nog inte så bra i rött läder :(

Älskar färgen! Synd att den passar bäst på den ostammade shettisen, har ju inte så stor användning av ett visningsträns till honom direkt :)
Har ju en rödblacksäck och på honom skär det väl sig och på skinnen är den nog för liten, ska nog sy en likadan till fast större!

:D skimmel passar nog super i den färgen, (tror att min gamle sällskaps häst behöver ett nytt träns :o, hade nog passat i rött :p)

Hmm, vill sy fler träns i rött läder men hittar ingen som säljer det "på rem". Köpa hela huder känns lite överkurs för mig eller ska jag våga på mig det? :p

Nja, massproduktion är väl att ta i. Men jag kan nog tänka mig att börja sy lite träns om någon skulle vara intresserad. :p
Har ju själv köpt handsydda visningsträns för nästan 1000 kronor, det känns ju dumt när jag faktiskt klarar av att göra det själv :D

Själv har jag sytt en bbpadd:)
IMG_1269.jpg

Men oj! Vad den hästen liknar min gamla medryttarhäst!
Vad heter din häst? Och vad är det för ras?

*kl*

Idag fick tant prova ett träns som jag fixat till lite :)
Hon blev iofs allt annat än nöjd för hon fick prova det efter att vi just kommit tillbaka från en ridtur. :p Dessutom ser hennes öra jättestort ut. Mattes lilla åsna :love: Och hon är som synes ytterst skeptisk mot hela fotograferingsgrejen. Vanligtvis räcker hon ut tungan och/eller slickar bak öronen så det här är ett steg framåt.

trnstest.jpg

Det är isländska färgerna, inte så jättesnyggt på en fux men i väntan på att min svarta unghäst ska bli stor så fick hon vara modell.
Hoppas vi får vara med fast jag inte sytt tränset själv. :)

Senast ändrad:

Funderar på att sy en boxgardin. Vill ju gärna ha en att visa upp sig med nu när man börjar komma iväg på meeting men det blir typ max två på ett år så känns onädigt att köpa en för 1000kr.... Men det borde väl inte vara hur svårt som helst? Hur hade ni gjort om ni ville ha ert namn på? Broderat för hand, skrivit med penna, målat med pensel, sytt fast bokstäver etc? Nån här inne som har gjort en boxgardin? :D

Jag tycker att det var riktigt snyggt :) Hur gjorde du för att få till det? Är sugen på att göra något liknande till min pålle fast i gröna nyanser :)

Jag har inte sytt boxgardin men jag skulle absolut sy den i nylon och sätta på en tygapplikation i form av bokstäver, dvs klippa ut bokstäver i ett tyg av annan färg och sy på.

Han heter Loretto G och är en litauisk imp, hannoveranare :)
Till er som gör alla fina tenntrådsträns: Någon som vill dela med sig om hur man tillverkar ett? Hur gör ni?:D De är sååå fina!

*kl*

I dag ska jag försöka mig på att sy en väska till min 18" dressyrsadel, så att jag lätt kan släpa med mig den på träningar utan att riskera att den blir helt repig. Kollade på Hööks variant i går, men det finns inte en suck att min sadel skulle gå i den, så det blir till att sy en egen. Har valt ett gammalt fibertäcke, en trasig sportbag och delar av ett bilkapell som material. (Samma täcke och bilkapell som tidigare blivit en footsack till barnens gamla tvillingsittvagn.)

Han heter Loretto G och är en litauisk imp, hannoveranare :)
Till er som gör alla fina tenntrådsträns: Någon som vill dela med sig om hur man tillverkar ett? Hur gör ni?:D De är sååå fina!

Det lättaste är att gå till någon pysselbutik, beställa/köpa ett kit för att göra armband. Där får du allt material och en beskrivning. Öva på armbandet o beställ sedan hem mer för att göra till träns. Tänk på att sy noga! Det är asfult med sömmar som syns...

grontrans.jpg

Knapplån som följer...
Jag har ju en ny hobby, som kanske inte innefattar att Sy, men det är hemmagjort iaf... Tenntrådsträns går ju inte att tjäna några pengar på så jag fick hitte på nåt nytt!
O det blev Glasgravyr!
wpid-dsc_3674.jpg

glasvas.gif

Jättekul, o det blir så läckert!

Får man se hur du har gjort steg för steg? Eller har du lust att förklara? Jag är jätteinne på att sy en egen barbackapad, men är lite osäker på hur jag ska göra..

(Om någon annan vill förklara så går förstås det jättebra! :D)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 922
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 673
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 052
Senast: Plantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar