Sy egna hästgrejer nr 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

*kl*
Mu har jag beställt hem lite läder och tenntråd :D Tänkt försöka göra en showgrimma till Ove :p

Typ en sån här?
wpid-dsc_0945.jpg

wpid-dsc_0932.jpg

Sydde jag i december förra året. Den är kanon! Jag använder den varje dag :)

Knapplån

Igår sydde jag ett nytt nackstycke
wpid-dsc_1900.jpg

O förra veckan sydde jag på tenntråd på ett Börjes-träns.
wpid-dsc_1805.jpg

Har varit produktiv den sista tiden...

Precis en sådan :D hur lång tenntråd går det åt för en fläta över nosen ?
Var har du köp ringarna och kedjan ?

Precis en sådan :D hur lång tenntråd går det åt för en fläta över nosen ?
Var har du köp ringarna och kedjan ?

Kedjan är ett strypkoppel från en hundbutik. Ringarna kommer ifrån ett danskt företag som heter laederiet (.dk så har du adressen). Hur mkt tenntråd som går åt har jag noll koll på, jag köper hem silver tråd i 20m rullar och färgerna i 4m. Har aldrig mätt hur mkt som går åt till en fläta.

Hej Alla! Är ny här inne på Bukefalos som användare, men vart inne mycket och kollat "anonymt", jag är en sån där person som gillar att sy och slänger inget i onödan^^
Så är det någon som har nåt bra förslag vad man kan gör med täcken som ponnyn splittrat som ej går att laga, har ett regntäcke och ett fleecetäcke som är sönder och vill göra något av det:) spännena är hela utan det är på själva tyget eller vad man ska säga som ponnyn har tagit sänder det;)

Har blivit med amerikansk miniatyr, hingst som han är så klär han bäst i rosa :D så det fick bli en svart lädergrimma med rosafodring i nacke och nos samt rosa blingstenar på nosdel :d

32965526.jpg

32965527.jpg

Men lille söte :love: Visst är det Diesel ? Har du tid och lust någon gång får du gärna göra en sådan till mig :angel:
För det är inte lätt att hitta bra grimmor som passar de små >__<

Ove har med fått sig en showgrimma, dock inte lika komplicerad som din :p

32961363.jpg

32968277.jpg

Prinsen fick en lika dan fast blå :D
32961361.jpg

ja det är diesel :love: hur visste du de? Känner du uppfödarn?

Han lär snart bli trackaserad med mer grejer, ska sy ett sånt uppvisningsträns/grimma oxå snart :)

Hur gammal är ove? han är sjukt söt :D

Stod och velade mellan Diesel och Ove innan jag bestämde mig för Ove då jag älskar breda bläsar :love: :p Men han är himla söt lilla Diesel :3
haha kan jag tro, hade jag kunnat sy hade Ove med haft hur mycket som helst XD
Han fyller 2 år i maj :D

haha jag blev full i skratt endag när min arbetskollega sa att det var en OVE jag hämtat. Hon tyckte nämligen att det skulle vara ett passande smeknamn.
Kom på när hon sa de att din kallas för det. Med tanke på vad lite miniatyrer det finns i sverige så var det klockrent att hon just tänkte på det namnet.
Hon har nämligen ingen aning om att din ove finns samt har aldrig varit på bukefalos heller.
Men jag tror att diesel är en yngve :D

Haha Ove verkar vara ett populärt namn på de små :p
Aww det var ett bra namn, han ser verkligen ut som en Yngve :D

Kl

wpid-dsc_2383.jpg

Gårdagens projekt, jag har sytt både tenntråd och läder, sambons nya tävlingsnosgrimma. Nackstycke skall jag försöka sy i helgen. Dom kommer bli så fina!

*kl*
Egensytt träns i tärnsjöläder. Hästen ser lite ledsen ut då jag snodde honom mitt i maten för att prova och fota tränset. :)

img-0372.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 922
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 673
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 053
Senast: Plantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar