Sy egna hästgrejer nr 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

Jag sydde i min panik ett termotäcke till Elmer i vintras. Det var liksom inte meningen att jag skulle bli med arab på två dagar och han frös som tusan! Då tog jag två fleecetäcken för 10kr stryck från ÖB, slaktade ett täcke (till oss människor) och sydde ihop. Det blev en duvblå pyjamas :D Jag ska se om jag kan hitta någon bild, men tveksamt. Den datorn har dött.

KL

Pållan fick ett nytt täcke idag! Tack till mamma som syr så bra :bow:!

P7260007.jpg

Får man fråga vart man kan hitta sådana fleecefiltar?

Attans då, det lät ju som världens ände;) Har letat länge efter liknande, men bara hittat i något stickat material som inte går att sy i :cry:

Själv har man sytt:
ett skrittäcke,
ett ländtäcke,
3 schabrak,
en grimma,
ett grimskaft,
transport skydd till benen och svansen,
fleece täcke,
transport täcke i fleece och ett i bomull,
knytit 2 repgrimmor och ett grimskaft,
flätat 4 pannband,
gjort ca 15 pärlpannband,
2 makrame pannband,
en hund sele,
sadelöverdrag,
nylon träns,
2 st nylon martingaler,
2 galoppremmar,
10 st manrosetter,
flätat ett hundhalsband
och 2 spön.

Har säkert gjort mer men de här va de ja kom på just nu ;-).

Min att göra lista:
Ett dressyr schabrak,
2 vojlockar,
Transport skydd till svansen och benen,
Fläta 3 olika nosgrimmor,
Dekorera en pullarnosgrimma och fläta fler pannband.

Bilder kommer inom kort :-)

Jag blir så sugen!
Startar upp ett projekt i kursen Småföretagande där jag och två kompisar ska sy specialbeställda schabrak + huvor. Allt som köparen önskar, spets, sammet, stilrent, blommor, you name it.

Någon som har någon som helst aning om hur man bäst fäster stenar (dvs strass, swarovski osv) på läder?

Jag blir så sugen!
Startar upp ett projekt i kursen Småföretagande där jag och två kompisar ska sy specialbeställda schabrak + huvor. Allt som köparen önskar, spets, sammet, stilrent, blommor, you name it.

Någon som har någon som helst aning om hur man bäst fäster stenar (dvs strass, swarovski osv) på läder?
Ingen aning men jag kör med k*rlssons kl*ster och de sitter än ;-)

Jag blir så sugen!

ouh.. går det att beställa sånt av er då? :d är nämligen sämst på att sy!

var försiktiga bara, och håll sådant så mycket som möjligt utanför tråden... annars är det risk att den stäng ned :eek:

Nu tusan är det dags! Jag får hem 5,3 kg ren och kardad ull imorgon :bump: Så ikväll när jag tar in hästarna ska jag mäta ut vart bogvecket ska vara på det befintliga ofodrade regntäcket (från öb, sånt utan spänne under halsen) och sen dra väck kantbanden. Sen ska det fodras med min ull :D

Så får jag slänga till ett glidmaterial över bogen för att minska skavrisk också, allt för pålleplutten :love:

Vad vill man mer ha för att lyxa till det? En stor fin svanslapp hade ju varit toppen (typ det som finns på bucastäckena) men det där ÖB-täcket är som skapt efter pluttens lilla rumpa :D

har också sytt om ett sånt öb täcke, (du menar det gröna eller?) det var bra fram tills att det började regna kan jag säga. hästen hade nog varit torrare utan täcket :/ om du hade det svarta öb täcket så svettas hästen super mycket i det. :( men som inne täcke kan det nog duka kan jag tro.

Vad spännande, den ser ut att bli makalöst fin! :love:
Du får visa en bild på den och hästen när den är klar.

Kram, Maya

det är nästan klarblått, man drar det över huvudet på hästen.

Jag får helt enkelt prova och se om täcket behöver impregneras och hur väl det håller vätan. Annars får det blir stall/undertäcke.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 922
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 673
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 057
Senast: Plantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar