Sy egna hästgrejer, 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

:oHehe... jag menade svaret #398 till dig Lyrazel... lite för snabb i knapptryckningen bara o klicka på närmsta sista... hjärnan kopplade inte.:D

Senast ändrad:

grymt fina pannband :D Nu börjar jag fatta hur man får till den snygga böjen på det böjda pannbandet :o :D

knapplån

Här är en bild på min flugluva som är under tillverkning, måste få till hur jag ska ha den...återstår lite finputsning. Sen blir den nog delad så att det är 4 delar istället för 3 blir lättare att få till formen på den då.

080429004.jpg

Å vad roligt att det är en till som har gjort en flugluva. Jag har gjort en i fleece. :laugh:

*kl*
Följer alltid sytrådarna med stort intresse, men syr inte så mycket själv, nu har jag dock lyckats sy ihop ett sadelöverdrag til min portugesa. Dålig bild, men en bild;
DSC00495_redigerad.jpg

håller på att få fram en fungerande mall, just nu gör jag lite ändringar, tar med den till stallet nästa dag, ser vad som bör ändras, ändrar lite till så kanske lagom till nästa år har jag en fungerande mall:D

*kl*
Följer alltid sytrådarna med stort intresse, men syr inte så mycket själv, nu har jag dock lyckats sy ihop ett sadelöverdrag til min portugesa. Dålig bild, men en bild;
DSC00495_redigerad.jpg

Hur har du gjort den? Håller på (blir alldrig färdig) med att göra ett sådant sadel över drag okså, men lyckas inte få till det. Kan du beskriva hur du har gjort. Och gärna lite mera bilder.

Jag hade sån tur att en i stallet redan hade ett överdrag, så jag lånade hem det och gjorde ett mönster av det. Fråga om det är någon särskild del du undrar över så ska jag försöka förklara!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 469
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 903
Senast: Habina
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 920

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka