Sy egna hästgrejer, 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Vad snyggt det blev och ett extra plus för att du la ut en mall! :banana:

näe, inga färsten för sadeln, funderade på om har skulle göra en liten rem nånstans men sen kom jag på att om jag ska fästa den så kommer jag ju att använda den lösa som jag ska göra..
dvs en bit med kardborre på båda sidor som man lägger över mankne och sen fäster i de främre bitarna.. ska sy på den mjuka delen av kardborrebiten där.. :)

och ett litete bajssnöre ska dit också..

men sen funderade jag på att göra en rem som man kan fästa i sadeln eller ev göra ett specialschabrak med två ringar mitt på i bak som man kan fästa en rem från täcket i..
får se hur jag gör :)

det enda jag har sytt är maskeradklädsel! :D
i december 2007 var jag arab tsm med min häst som är polsk arab
allt sytt själv :D

79359_1198429860.jpg

74403_1198429668.jpg

jag blev jättejättenöjd med den utstyrseln :D (hästen med xD)

Här kommer bild på dom när dom inte sitter på...
boots3.jpg

Beastiebabe:
Snygg ryggsöm! Mycket fin mönsterpassning ;)
Bra med mönstret med!

det enda jag har sytt är maskeradklädsel! :D
i december 2007 var jag arab tsm med min häst som är polsk arab
allt sytt själv :D

79359_1198429860.jpg

74403_1198429668.jpg

jag blev jättejättenöjd med den utstyrseln :D (hästen med xD)

Ser inga bilder:confused:

näe, inga färsten för sadeln, funderade på om har skulle göra en liten rem nånstans men sen kom jag på att om jag ska fästa den så kommer jag ju att använda den lösa som jag ska göra..
dvs en bit med kardborre på båda sidor som man lägger över mankne och sen fäster i de främre bitarna.. ska sy på den mjuka delen av kardborrebiten där.. :)

och ett litete bajssnöre ska dit också..

men sen funderade jag på att göra en rem som man kan fästa i sadeln eller ev göra ett specialschabrak med två ringar mitt på i bak som man kan fästa en rem från täcket i..
får se hur jag gör :)

När jag gjorde ländtäcke gjorde jag bara "hål", typ som avlånga knapphål, som jag nu trär en eller flera sadelgjordstroppar i.
Sitter jätte bra och går fort och lätt!

En till fråga ang bling...

Hur ska man på bästa sätt fästa bling på tränset??
Lim? Eller finns det speciella? :angel:

köp hot-fix kristaller. Dom har lim på baksidan. sedan värmer man dom på tränset. Vissa använder strykjärn jag har en applikator.

Jag köpte vanliga kristaller (dvs utan hotfix) och ett speciallim. Sitter som berget på både hjälmen, träns, grimma och på mina egna skor. Om du vill kan jag ge dig webadressen till företaget som jag beställde ifrån.

Ser ut såhär, har använt svarta, lite mindre (black diamond) och större gula kristaller.

19880045.jpg
[/url][/IMG]

Senast ändrad av en moderator:

ahh, ja så kan man göra också.. fast mina flärpar framåt på ländtäcket är ju lika långa som på ett skritttäcke och det är att dom hänger jag stör mig mest på.. jag ska uppdatera ländtäcket till nästa vecka så blir det lite nya bilder då :)

är bra sugen på att måla ett par senskydd gräsgröna också :angel:

Beastiebabe:
Snygg ryggsöm! Mycket fin mönsterpassning ;)
Bra med mönstret med!
ja ryggsömmen var egentligen ett mindre h-e :crazy: hade väl ca 40-60 nålar där i ryggen för att både fleecet, tyget och det smala kantbandet skulle ligga rakt och fint.. sen att ha halva ländtäcket på insidan i maskinen var drygt.. (har ju en vanlig maskin med ett normalstort hål att dra högra sidan på tyget genom..)
men men har jag väl fått en idé på hjärnan är det inte mycket som stoppar mig :crazy: jag sydde en bag-in-box-väska med hål för kranen i denim förut, jag brände väl ca 6 symaskinsnålar då :angel:

ja ryggsömmen var egentligen ett mindre h-e :crazy: hade väl ca 40-60 nålar där i ryggen för att både fleecet, tyget och det smala kantbandet skulle ligga rakt och fint.. sen att ha halva ländtäcket på insidan i maskinen var drygt.. (har ju en vanlig maskin med ett normalstort hål att dra högra sidan på tyget genom..)
men men har jag väl fått en idé på hjärnan är det inte mycket som stoppar mig :crazy: jag sydde en bag-in-box-väska med hål för kranen i denim förut, jag brände väl ca 6 symaskinsnålar då :angel:

Den vill jag se bilder på. Bag-in-box-väskan alltså.

Bilder!
shit vilken bra idé! rita gärna en mall också ;)

Kanske läste inlägget slarvigt, men ditt ländtäcke, var ju efter ett reflexländtäcke i stlk. cob.
vad har din häst i cm? (tänkte om man kunde kapa din mall rakt av, eller om jag måste tänka :) )

ahh nån mall vettekatten om jag har till vinväskan, den ska ju anpassas efter favoritvinet :p bara att ta måtten därav och lägga till en cm eller så :idea:

ländtäcket jao, det enda man skulle behöva göra om man har ponny eller väldigt stor häst är ju att förlänga ryggen, det kan man ju mäta sig fram på hästens rygg..
men hästen jag sydde åt har ca 130 i täcken.. ganska liten häst mao.. inte min häst ens, men man kan ju önska sig.. :love:

Tjejer!!

Jag vet att man inte får sälja saker här. men om vi säger så här. Jag har två st fleece tyger som ligger hemma o skräpar. Och så lite hot fix kristaller i färdiga mönster. Pm mej om någon är intresserad.

www.pixbox.se/alb_show_id772970_page0.html

19878953.jpg
[/url][/IMG]

Tjoho! Underbar tråd! Här är en vojlock/schabrakhybrid jag sytt på senare.
kolsensportlov043.jpg
[/IMG]

hmm, hoppas jag fattar nu hur man lägger in en bild..

Har sytt ett fleecetäcke också till syrrans totto, men det har jag visat i en gammal sy-tråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 469
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 903
Senast: Habina
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka