Sy egna hästgrejer, 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

du vet att jag kräver ett sånt av dig va? :angel:
för att jag visade dig den tygaffären och köpte täcken ;)

K L
Kan någon av alla händiga människor här ge mig ett tips om vad man ska söka på för att hitta 35mm bred kraftig resår? Tycker jag har googlat på allt tänkbart men hittar ingen försäljare. Jag är ute efter den grova typen av resår som finns i sadelgjordar. Ska "bygga om" gjord med resår på en sida till resår på båda sidor. Men, först måste jag ha tag i resåren ju :confused:

Tack, den sidan har jag inte fått fram i mina försök. Det är till hjälp att se vad säljarna använder för beteckning på varan så att jag åtminstonde söker på rätt ord. Skam den som ger sig:mad: jag ska ha tag i resåren. Ska även sätta längre resår i en gjord som redan har resår i båda ändar så att den räcker till för nya sadelns kortare stroppar. Så jag ger mig inte!

Shit vad duktiga alla är!!!!! :bump:

Är ju inte i närheten av er men jag lägger iaf ut här ett träns jag har sytt och sedan.. räknas tornerspelsschabrak? Sedan håller på att sy en 1700 tals utrustning nu med sadel och allt. Men det är nog ett tag tills den blir klar :P
Slänger även in en bild på två gamla Sagan om Ringen inspirerade utrustningar som jag gjorde till min förra häst. Sista blåa schabraket med den vita hästen handbroderade jag... Det var enormt jobbigt :P

19748653.jpg

18159460.jpg

17681332.jpg

17681334.jpg

Senast ändrad:

:love: :love: :love: :love:

Kan inte sy ja ja det ser jag ju. :cool: Du är ju fantastiskt duktig! :bump: :banana:

Vad är det du säger? :crazy:
Du är ju helt grym! :bow::bow::bow:

nu har jag gjort färdigt mitt grå sadelöverdrag i fleece
får se om jag sätter fast bokstäver på det också.

har börjat spåna på att sy en "påse" av vaxduk att sätta stigbyglarna i när dom är skitiga. sadeln blir så nedrans lortig av de leriga stigbyglarna (lera på marken -> lera på skorna -> lera på stigbyglarna), känns ganska drygt att tvätta av dom länge under vatten varje gång man ridit

Varför inte bara köpa "tvättpåse" på jysk det har jag gjort,bara att hänga på stigbyglarna ev kan man sätta i lite gummiband.

shit va häftiga grejer! Du hade lätt kunna få betlat för att göra det där! :love:

varför inte? om du tycker det är kul dvs, men det tror jag du gör... för man blir ofta inte så bra på nått man inte tyker är kul att göra ;)

Jag har sytt en svanspåse... :angel:

Bävernylon som en tunnel med resår längst ner och knytband högst upp, mycket avancerat :D

*knapp*
Funderar på att piffa upp en del saker i vår. Var in på glitzit och tittade runt lite!:love:

Någon som vet om det är bäst att köpa färdigklimmade kristaller eller limma själv?
Kanske allra bäst att sy? :confused:

*Hjälp*

*KL*

Har stylat om ett schabrak, och gjort ett matchat pannband..
det var ett guld/gult färgat snöre på schabraket från början..

19708681.jpg

19708676.jpg

blev riktigt nöjd..
men har inte fäst banden på pannbandet än.. har inte kommit på nått bra sätt än..

kanonsnyggt, men jag lyckas aldrig fatta hur man ska vira satinbanden som på de andra pannbanden du har :o

vad kallas dom där schabraken med stoppar istället för remmar att hålla schabraket stilla med?

kl

Nu har jag hunnit en bit på mitt hemmagjorda pannband.

Valde modell 1 på skisserna jag gjorde.
Tänkte att den skulle vara lättare att skära ut:D
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_20/19240000-19249999/500x375/19242998.jpg

Skärde ut det från ett gammalt skärp. Jag använde en kartongskärare så det var svårt att få fina kanter.
Men jag tror inte det kommer att synas så mkt när det väl sitter på en häst:)

Funderar fortf. på hur jag ska blinga det:D

Sen är sista grejen att göra öglorna på sidan.
Återkommer med bilder när det är klart och sitter på en häst:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 469
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 903
Senast: Habina
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka