Switch och avlivning.

Krusan

Trådstartare
Tiden har nu kommit för min gammelpålle att få åka till Trappaland. Men först ska han få en riktigt bra sommar förhoppningsvis utan fästingar och dyl. Jag kommer att använda svensk lantbrukstjänst för avlivningen, kroppen går då inte till matproduktion.

Frågan är eftersom det är 60 dagar karens till slakt för Switch, gäller det även om kroppen går på destruering?

//Krusan

om kroppen inte skall användas till födoämnen så har karenstiden ingen betydelse.

om jag var i samma sits skulle jag fullkommligt skita i att det var karens på switch.

hästen ska få det så bra som möjligt sista tiden på jorden.

men du kan väl ringa till dom som ska genomföra slakten och fråga? dom borde väl veta hur det ligger till...

Nej, om hästen ska gå till destruering spelar det ingen som helst roll. Switcha på så mkt du vill o klia gammelpålle på nosen från mig.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 072
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Mor o far fick ta bort sin cavalier i november pga ngn form av hastig blodcancer. Sorgen var stor och sökandet på olika säljsidor pågick...
2
Svar
24
· Visningar
2 964
Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 349
Senast: soom
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 678
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar