Swift och Vivaldi

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Helan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 669
H

Helan

Vad passar till ett sto med den stammen? Swift är pappa, Vivaldi är morfar.
Ska man satsa på gångart eller hopp med den härstamnings- bakgrunden?
Stoet har inga egna tävlingsmeriter men är snygg, mycket högrest och trevlig individ.
Är mer inne på dressyr, är jag helt fel ute då?

Sv: Swift och Vivaldi

Om man bara tittar på stammen kan du absolut välja en dressyrhingst! Swift har visserligen hoppstam men har lämnat en hel del dressyravkommor och är bl.a. morfar till Saigon 1034. Vivaldi var gångartsetta i bruksprovet som fyraåring med poängen 81099 och har själv tävlats i dressyr upp till MSV innan han exporterades till USA. Vill du ha konkreta hingsttips - berätta mer om stoets förtjänster respektive brister, gärna med bild.

Sv: Swift och Vivaldi

Även om hon inte är tävlad så är det ju intressant att veta hur hon hoppar och rör sig, och vad du vill ha ut av avkomman!

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 139
Senast: Mia_R
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 159
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 111
Senast: Milosari
·
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 526
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka