Emmae__

Trådstartare
Har säkert lagt den här tråden på helt fel ställe men nån får gärna flytta den så ifall. I alla fall så är det så att när jag anmäler min häst till tävling kommer det efter hennes namn upp SWB inom parantes. Och jag har ju kommit så långt att jag förstår att det har med svenskt varmblod att göra men varför står det isåfall inte så på alla halvblod? Så varför kommer det just upp bakom hennes namn? Är det ngn som vet va det står för?

Sv: Swb??

SWB = Swedish Warmblood,

din häst är registerad som ett Svenskt Varmblod.
En del "halvblod" är ju importerade och är kanske registreade i andra avelsförbund. Övervuxna ponnier av olika raser tävlar ju också mot stora hästar o s v. Att SWB står med efter hästens namn är speciellt bra när det kommer till internationella tävlingar.

Men det ja inte kan förstå är varför de inte står så på min andra häst så ifall. Båda är svenska halvblod, har likadana pass, båda har gröna papper. Kan det vara för att han är valack då eller?

Men det ja inte kan förstå är varför de inte står så på min andra häst så ifall. Båda är svenska halvblod, har likadana pass, båda har gröna papper. Kan det vara för att han är valack då eller?

På min valack står det swb efter så det har nog inte med det att göra iaf.

Jag tror inte det är så eftersom vårt sto har avkommor efter samma hingst, alltså helsyskon, där den ena har SWB efter sitt namn men inte den andra.

Jag har också undrat varför.

Mitt svenskfödda sto har en dansk mamma och hon har också SWB efter sitt namn. Hon är dessutom född 1990.

Min kompis häst som är född 91 har också swb efter namnet, så det verkar ju inte heller stämma med att dom äldre hästarna inte har det efter namnet. Det verkar ju faktiskt vara lite klurigt det här :P

Det stämmer säkert det Cat_and_rat skrev. Och att uppdateringen för äldre hästar inte sker helt kronologiskt. Det verkar rimligt tycker jag.

Så (swb) innebär helt enkelt att hästen har svensk stam, eller ? :confused:

Min häst är e. Warsteiner (swb) full stam på mammans sida, men ingen swb där.

SWB betyder att hästen är registrerad i ASVH med raskod 04, sen har alla äldre hästar inte hunnit gås igenom ännu.

Liknande trådar

Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 809
Senast: Oh_really
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 242
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 426
Senast: Barbabelle
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 693

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30