Svullnat upp

lillamy73

Trådstartare
Har en shettis som går kvar i vinterhagen.
Äter två och ett halvt kilo hö om dagen.

Nu har han blivit så otroligt tjock.
Någon som vet vad det kan vara? Pigg och kry bajsar bra.
Ser inget fel i övrigt mer än att han har blivit tjock.

Har det lilla gräset som finns i hagen så mycket "kräm" att han blivit tjock på det? eller hur fungerar det med gruskolik?

Någon som har något klokt svar?

Sv: Svullnat upp

Mina hästar har också blivit vråltjocka, de går också kvar i sin vinterhage och de får lite hö på dagen och en större mängd på natten. De får absolut inte mycket hö men ändå som sagt runda som tunnor! De är båda blanka och pigga så de mår säkerligen bra.

Gruskolik borde uttrycka sig som vanlig kolik. Min lilla som hade kolik i våras kastade sig och var helt tokig av smärta. Ögonen rullade i huvudet på honom och han såg döende ut. När jag lyssnade på hans mage så hördes inga tarmljud, i vanliga fall så mullrar det rejält i hans mage.

//millus

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 756
Senast: Ceta
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 249
Senast: Juli0a
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 925
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 973
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka