Svullen runt juver...

Twihard

Trådstartare
Vad kan det vara för fel när ett sto är svullen runt juvret? Alltså inte själva juvret och tuttarna utan magen runtom. Känns som vätskefyllnader och ömmar oerhört...

Är hästen överviktig? Vid övervikt är det vanligt att de blir svullna på magen vid/runt juvret. De brukar bli ganska irriterade om man är där och trycker på det också. Om det har kommit plötsligt och verkligen är ömt så hade jag ringt veterinären. Att rådfråga kostar ingenting och då får veterinären avgöra om det är något som behöver kollas upp.

Då jag tidigare hade behandlat henne för en hudåkomma var det överblivet ödem som skulle ut ur kroppen. Vilket medlet påskyndade. Det steg neråt så senare var det i benen och sen borta. :)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 380
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 597
Senast: Ceta
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 711
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 661
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar