Jobbar lång dag imorgon så jag vill få in lite teorier nu för att slippa stressa hem efter jobbet osv. Ber på förhand om ursäkt ifall det är trassligt och svårläst.
Röstlista DL1 KL 22
18.33 Kinesiska Muren röstar på Donald Trump
20:01 Mys-Ernst röstar på paow
20:03 paow röstar på hemlig
20:19 Blacksmithfarm röstar på Mys-Ernst
20.27 Cruella_DeVil röstar på AnnaAnka
20.32 bollen__ röstar på Cruella_DeVil
20.41 AnnaAnka röster på Blacksmithfarm
21.08 Donald röstar på kinesiska muren.
21.17 Mandelman röstar på AnnaAnka
21.30 FarmenQristina röstar på Mandelman
21.35 mandelman ändrar sin röst till FarmenQristina
21.42 Alexandra_Zazzi röstar på Mandelman
21.59 hemlig röstar på Mys_Ernst
22.00 AnnaAnka ändrar röst till Mandelman
Mandelman - bybo
Cruella_Devil - borgmästare
20.25 Paow röstar på Mys-Ernst
21.14 Blacksmithfarm röstar på Anna Anka
21.15 MysErnst att rösta på hemlig
21.20 Donald Trump röstar på Alexandra_Zassi
21.21 Alexandra_Zazzi röstar på AnnaAnka
21.22 Kinesiska Muren röstar på Alexandra_Zassi
21.29 FarmenQristina röstar på AnnaAnka
21.46 Alexandra_Zazzi ändrar sin röst till Mys_Ernst
21.56 bollen__ röstar på Mys-Ernst
21.57 hemlig röstar på Mys-Ernst
21.59 Mys-Ernst Ändrar till Alexandra_Zazzi i hopp om räddning
22.00 AnnaAnka röstar på Mys-Ernst
22.00 FarmenQristina ändrar röst till Mys-Ernst (ogiltig)
MysErnst ulvledare
Ernst har röstat på:
paow,
hemlig och
Alexandra_Zassi. Alibiröster är inte omöjliga, så det säger kanske inte så mycket.
Alexanra lägger dagens andra röst på Ernst, vilket får igång drevet, paow la första rösten och även hemlig röstar här, näst sista rösten på Ernst. Jag har väldigt svårt att tro att alla dessa tre skulle vara ulvar.
Om Alexandra vore ond - varför inte rösta på någon annan? (jag har inte läst om leken för att se om det redan då verkade klart att det skulle bli ett drev, dessa teorier baseras endast på röstlistan och mitt inte så goda minne för tillfället) Hon ändrar dessutom sin röst från Ankan till Ernst. Verkligen onödigt av en kollega kan jag tycka.
Möjligen om ankan är trollpackan? Men varför skulle AZ lägga sin röst på ankan i första läget isf? Nä- AZ lutar nog åt det godare hållet för mig.
paow lägger första rösten på Ernst idag, igår röstade hon på hemlig. Jag har svårt att få grepp om henne, som sagt så kan ju alibiröster förekomma, och det stod klart att misstankar skulle kunna riktas mot ankan och Ernst, inte lika säker på paowsans godhet alltså. fortfarande neutral för mig.
så till
hemlig. Igår la hon en sen röst på Ernst som hade lagt honom till lottning mot goda mandelmannen om inte ankan ryckt in med sin sena ändring. Väldigt onödigt av en lyamedlem kan jag tycka. Följer idag upp med ännu en röst på Ernst, som läggs någonstans i mitten. Då har hemlig fått en röst från Ernst redan. Så mer åt det goda hållet än det onda för mig.
Så till
Ankan som jag röstade på idag, hon lägger sista rösten på Ernst, men den kommer såpass sent att det redan var klippt. Så det säger egentligen inte mycket. Fortfarande på bevaka-listan för mig.
bollen__ lägger också sin röst på Ernst idag. En röst som i det läget får det att tippa över till Ernsts nackdel. Vågar inte säga att detta gör bollen__ god, men precis som paow så stannar hon i alla fall på den neutrala sidan.
Enligt denna uteslutningsmetod så bör då
Kinesiska Muren,
Donald Trump och
FarmenQristina vara mest misstänkta??
KM röstar på trump i DL1, och på AZ i DL2 - skulle kunna vara alibi i DL1 och om min tanke om AZ stämmer - ett försök att få ut en god istället för Ernst i DL2. Jag hade en tanke om en roll på Muren tidigare ikväll, men det skulle kunna vara en onding som lyckats lura mig?
DT besvarar KMs röst i DL1 (återigen, alibi?) för att i DL2 rösta på AZ... alltså kan samma teori tillämpas på båda dessa.
Sist ut i genomgången har vi
FQ. Röstar på Mandelmann i DL1 och AnnaAnka i DL2 - i det läget en tredjeröst innan AZ ändrar sin röst.
Lägger vi till Ankan på listan här ovan så får vi de fyra som - baserat på röstningen och mitt minne, som sagt - är högst upp på min misstankelista inför morgondagen. Tror jag.
Jag är på tok för trött för att orka läsa om inlägg för att se om mina teorier fortfarande är gångbara - det får jag försöka hinna med imorgon (om jag överlever natten, ska som brukligt tilläggas)