Sveriges Mästerkock - Ulvlek

20.25 Paow röstar på Mys-Ernst
21.14 Blacksmithfarm röstar på Anna Anka
21.15 MysErnst att rösta på hemlig
21.20 Donald Trump röstar på Alexandra_Zassi
21.21 Alexandra_Zazzi röstar på AnnaAnka
21.22 Kinesiska Muren röstar på Alexandra_Zassi
21.29 FarmenQristina röstar på AnnaAnka
21.46 Alexandra_Zazzi ändrar sin röst till Mys_Ernst
21.56 bollen__ röstar på Mys-Ernst
21.57 hemlig röstar på Mys-Ernst
21.59 Mys-Ernst Ändrar till Alexandra_Zazzi i hopp om räddning

Mys-Ernst 4
Alexandra Zazzi 3
AnnaAnka 2

Var är teorin? Inte för att jag tror att det spelar någon roll, men visst måste man väl ha en teori om man inte räddar sig själv?!

Från reglerna i denna lek :)
*Röster läggs i fetstil typ "Paddington röstar på Mammas". Röster får ändras fram till deadline. Man får inte låta bli att rösta för att det ändå ser ut att vara kört för en själv. Även när man ändrar rösten så måste nya rösten ha teori. Teorin ska vara i samma inlägg som rösten. Vid röständring utan teori kommer den tidigare rösten att räknas.

Har man tidigare lagt en röst med teori och ligger i riskzonen är det dock godkänt att röständra med motivering att endast rädda sig själv.

Uppdatering

För f*n det här är inte ok!
Juryns glada tillrop tidigare under dagen har nu förbytts till diverse svordomar, upprördhet och allmänt råder krigsstämning i Mästerkocks köket!
Mys-Ernst serverade visst sur yoghurt till sin frukostmüsli tidigare under dagen och nu ligger hela domarkåren utslagna i matförgiftning!

Hela köket måste totalsaneras efter domarkårens framfart och det ryktas om att Livsmedelsverket kan komma att tillfälligt stänga produktionen.!

Domarna behöver inte ens överlägga innan de skickar hem Mys-Ernst

MysErnst var Ulvledaren

Vi hoppas att domarna har kvicknat till vid
NattDL 07.00
DagDL 22.00

Mys-Ernst serverade visst sur yoghurt till sin frukostmüsli tidigare under dagen och nu ligger hela domarkåren utslagna i matförgiftning!

Hela köket måste totalsaneras efter domarkårens framfart och det ryktas om att Livsmedelsverket kan komma att tillfälligt stänga produktionen.!

Äsch! Jag tycker verkligen att ni överreagerar nu, det är inte något större fel på lite sur yoghurt väl?! :down:

Skarmavbild-2015-07-06-kl.-16.21.20.jpg

Röstlista DL1 KL 22

18.33 Kinesiska Muren röstar på Donald Trump
20:01 Mys-Ernst röstar på paow
20:03 paow röstar på hemlig
20:19 Blacksmithfarm röstar på Mys-Ernst
20.27 Cruella_DeVil röstar på AnnaAnka
20.32 bollen__ röstar på Cruella_DeVil

20.41 AnnaAnka röster på Blacksmithfarm
21.08 Donald röstar på kinesiska muren.
21.17 Mandelman röstar på AnnaAnka
21.30 FarmenQristina röstar på Mandelman
21.35 mandelman ändrar sin röst till FarmenQristina
21.42 Alexandra_Zazzi röstar på Mandelman
21.59 hemlig röstar på Mys_Ernst
22.00 AnnaAnka ändrar röst till Mandelman

Mandelman - bybo
Cruella_Devil - borgmästare

22.00 AnnaAnka röstar på Mys-Ernst

22.00 FarmenQristina ändrar röst till Mys-Ernst (ogiltig)

MysErnst ulvledare

Och jag som undrade över rusningen efter Ernst, fattade inget där, nåja med tanke på att Ernst var ond och ledaren av packet till på köpet börjar jag fundera över Anna Anka igen. Såg hon rösten på Ernst och var beredd med ändringen, eller blev det bara så?

Jag är trött och det är läggdags. Jag syftar på Anna ankas sena röständring i DL 1. Om hon såg rösten på Ernst och ändrade till mandelman för att rädda Ernst trots allt.
Nu är jag med.
Men
Med facit i hand nu när vi vet att Ernst var luden så kan du ha en poäng. Men är inte AA mer rutinerad än att sticka ut så?

Edit: ändrat autocorrect.

Jobbar lång dag imorgon så jag vill få in lite teorier nu för att slippa stressa hem efter jobbet osv. Ber på förhand om ursäkt ifall det är trassligt och svårläst.

Röstlista DL1 KL 22

Mandelman - bybo

MysErnst ulvledare
Ernst har röstat på: paow, hemlig och Alexandra_Zassi. Alibiröster är inte omöjliga, så det säger kanske inte så mycket.
Alexanra lägger dagens andra röst på Ernst, vilket får igång drevet, paow la första rösten och även hemlig röstar här, näst sista rösten på Ernst. Jag har väldigt svårt att tro att alla dessa tre skulle vara ulvar.
Om Alexandra vore ond - varför inte rösta på någon annan? (jag har inte läst om leken för att se om det redan då verkade klart att det skulle bli ett drev, dessa teorier baseras endast på röstlistan och mitt inte så goda minne för tillfället) Hon ändrar dessutom sin röst från Ankan till Ernst. Verkligen onödigt av en kollega kan jag tycka. Möjligen om ankan är trollpackan? Men varför skulle AZ lägga sin röst på ankan i första läget isf? Nä- AZ lutar nog åt det godare hållet för mig.
paow lägger första rösten på Ernst idag, igår röstade hon på hemlig. Jag har svårt att få grepp om henne, som sagt så kan ju alibiröster förekomma, och det stod klart att misstankar skulle kunna riktas mot ankan och Ernst, inte lika säker på paowsans godhet alltså. fortfarande neutral för mig.
så till hemlig. Igår la hon en sen röst på Ernst som hade lagt honom till lottning mot goda mandelmannen om inte ankan ryckt in med sin sena ändring. Väldigt onödigt av en lyamedlem kan jag tycka. Följer idag upp med ännu en röst på Ernst, som läggs någonstans i mitten. Då har hemlig fått en röst från Ernst redan. Så mer åt det goda hållet än det onda för mig.

Så till Ankan som jag röstade på idag, hon lägger sista rösten på Ernst, men den kommer såpass sent att det redan var klippt. Så det säger egentligen inte mycket. Fortfarande på bevaka-listan för mig.

bollen__ lägger också sin röst på Ernst idag. En röst som i det läget får det att tippa över till Ernsts nackdel. Vågar inte säga att detta gör bollen__ god, men precis som paow så stannar hon i alla fall på den neutrala sidan.

Enligt denna uteslutningsmetod så bör då Kinesiska Muren, Donald Trump och FarmenQristina vara mest misstänkta??

KM röstar på trump i DL1, och på AZ i DL2 - skulle kunna vara alibi i DL1 och om min tanke om AZ stämmer - ett försök att få ut en god istället för Ernst i DL2. Jag hade en tanke om en roll på Muren tidigare ikväll, men det skulle kunna vara en onding som lyckats lura mig?
DT besvarar KMs röst i DL1 (återigen, alibi?) för att i DL2 rösta på AZ... alltså kan samma teori tillämpas på båda dessa.
Sist ut i genomgången har vi FQ. Röstar på Mandelmann i DL1 och AnnaAnka i DL2 - i det läget en tredjeröst innan AZ ändrar sin röst.

Lägger vi till Ankan på listan här ovan så får vi de fyra som - baserat på röstningen och mitt minne, som sagt - är högst upp på min misstankelista inför morgondagen. Tror jag.

Jag är på tok för trött för att orka läsa om inlägg för att se om mina teorier fortfarande är gångbara - det får jag försöka hinna med imorgon (om jag överlever natten, ska som brukligt tilläggas)

Det enda som Mys-Ernst vågar utläsa så här långt är därför att: BSF förefaller mest frågvis och att detta indikerar mer godhet än päls under förklädet. Trots dennes ledsamma misstankar mot självaste mys-mannen som gett plexiglaset ett ansikte. :(
Mys-Erst talar gott om Bsf, trots att BSF röstade på MysErnst i DL1
Hemligs sistaminutenröst skaver mer just som sistaminutenröst, inte bara för att den hamnade på mig. Men för att det kan vara ett sätt att sprida ulv-rösterna på fler kandidater där det inte spelar någon större roll vilken hederlig matlagare som åker. Dvs när man redan har hygglig överblick över läget?
Han talar dåligt om hemlig och röstar även där först.
Och som vanligt är det ju svårt att säga något. Är hemlig en god han försöker sprida misstankar mot? Är bsf en ond han försöker sprida godtankar mot? :confused:

Uppdatering!

Kaffe! Alla borde klara av att koka kaffe!!!
Deltagarna far iväg som yra höns och börjar leta kaffeattiraljerna. Endast Donald tar det lugnt, han står still och verkar knappa in något på sin mobiltelefon (hur kom den hit? :eek: ). Det dröjer inte länge förrän en hjälpreda kommer springande med en kopp med Starbucks kaffe!
Paow som inte verkar kunna göra något obscent men kaffet iaf *piuh*, går direkt till snabbkaffet och häller upp fyra skedar i ett glas med kallt vatten - domarna stålsätter sig redan...
BSF gör gammalt hederligt kokkaffe på spisen och Alexandra börjar mala hela kaffebönor så kaffedoften sprider sig i studion.
Men vad gör Kinesiska Muren?

Well, Kinesiska Muren dricker inte kaffe, utan i Kina dricker man te! Så när det är dags för provsmakning så berättar hon/han/hen/den Kinesiska Muren att hon gjort en kinesisk(!?) teceremoni! Domarna tittar i regelverket och det verkar vara ok att bjuda på te också.
Hemlig muttrar att då hade hon ju kunnat bjuda på ett glas vatten istället för att leta fram perculatorn.....

Domarna böjer sig över sin kopp väldoftande te och ser fram emot en välsmakande....... MOTBJUDANDE skriker domarna, Kinesiska Muren står helt handfallen och fattar ingenting! Någon gång under natten har någon smugit in och saltat sockret och te´t är helt odrickbart!

Kinesiska Muren var givmild siare

DagDL 22.00

Asså hörni. Nog för att ja e dum blondin, men ja skrev ju så tydligt (flera gånger) va ja mena. Men ok, här kommer det igen. Till @AnnaAnka @Kinesiska Muren å @FarmenQristina

Det fanns två scenario: 1) AnnaAnka = god me viktig roll. 2) AnnaAnka = ond. Istället för att rösta ut AnnaAnka å riskera att en viktig god roll försvann, så valde jag det näst bästa, att syna Mys-Ernst som det såg ut som att AnnaAnka räddade i DL1. Genom hans roll, så kan man få reda på mer om AnnaAnkas roll. Hade han varit god, så hade han (förhoppningsvis) haft en mindre viktig roll än AnnaAnka.

Nu visade det sig att han var SUPERVIKTIG för ulvarna, så ja drar därför slutsatsen (hahahaha, skrattar varje gång jag skriver det ordet!) att AnnaAnka är ulv.

DL1

Mandelman - bybo

DL2
20.25
Paow röstar på Mys-Ernst

MysErnst - ulvledare
Kinesiska muren - givmild siare

Åkej! Då kör ja en klassisk sån här.

1. Paow JAG!
2. Blacksmithfarm. Vill ja ska vara god, men det är bara en ren magkänsla. Måste läsa igenom leken igen...
3. Donald Trump. Borde vara ond, men jag är fan osäker.
4. Anna Anka. Misstänker jag är ulv, baserat på att hon desperat försökte rädda sin ledare från risken att borgmästaren hade röstat på Mys-Ernst när det stod lika mellan flera spelare.
5. hemlig. Iom att hemlig la röst nr 2 på Mys-Ernst så vill jag lägga henne lite mer åt det goda hållet.
8. Alexandra_Zazzi. Mörkhårig brud som jag eg vill gilla, men jag har noll substans att gå på.
9.bollen__, mtp det som skrivits tidigare så vill jag hålla Bollen__ lite försiktigt åt godare sidan.
10. FarmenQristina. Högst oklar.

ELLER... Så är AnnaAnka god och så förbaskat förvirrad att hon missförstod i dl1 och verkligen försökte rädda sig själv. Samtidigt som hon råkade, utan att hon själv vet hur, även rädda en ulv. :arghh:

Jag hoppas verkligen att kinesiska muren kom ihåg att skicka en sia till nån betrodd god. :crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka