Sveriges Mästerkock - Ulvlek

DL1

18.33 Kinesiska Muren röstar på Donald Trump
20:01 Mys-Ernst röstar på paow
20:03 paow röstar på hemlig
20:19 Blacksmithfarm röstar på Mys-Ernst
20.27 Cruella_DeVil röstar på AnnaAnka
20.32 bollen__ röstar på Cruella_DeVil

20.41 AnnaAnka röster på Blacksmithfarm
21.08 Donald röstar på kinesiska muren.
21.17 Mandelman röstar på AnnaAnka
21.30 FarmenQristina röstar på Mandelman
21.35 mandelman ändrar sin röst till FarmenQristina
21.42 Alexandra_Zazzi röstar på Mandelman
21.59 hemlig röstar på Mys_Ernst
22.00 AnnaAnka ändrar röst till Mandelman

Mandelman - bybo
Cruella_Devil - borgmästare

DL2
20.25
Paow röstar på Mys-Ernst
21.14 Blacksmithfarm röstar på Anna Anka

21.15 MysErnst att rösta på hemlig
21.20 Donald Trump röstar på Alexandra_Zassi
21.21 Alexandra_Zazzi röstar på AnnaAnka
21.22 Kinesiska Muren röstar på Alexandra_Zassi
21.29 FarmenQristina röstar på AnnaAnka
21.46 Alexandra_Zazzi ändrar sin röst till Mys_Ernst
21.56 bollen__ röstar på Mys-Ernst
21.57 hemlig röstar på Mys-Ernst
21.59 Mys-Ernst Ändrar till Alexandra_Zazzi i hopp om räddning
22.00 AnnaAnka röstar på Mys-Ernst

22.00 FarmenQristina ändrar röst till Mys-Ernst (ogiltig)

MysErnst - ulvledare
Kinesiska muren - givmild siare

Okej kvar har vi

hemlig - med tanke på att hon nästan röstade ut mys-Ernst när hon lade upp honom till synes för lottning vid DL 1 vekar hon vara åt godare hållet.
Alexandra Zazzi - Som jag röstade på igår är klart mindre misstänkt i och med sin andraröst på Ernst. Okej det kan vara taktik och en alibiröst men tillsvidare så är det neutral med ett + i kanten
AnnaAnka - Virrade till det vid DL1, jag ser det som lite troligare att hon faktiskt har en viktig god roll än att hon så uppenbart försöker rädda Ernst och om hon inte verkligen försökte rädda sig. Jag är beredda att hålla henne åt det godare hållet.

Bollen__ lägger liksom Alexandra Zazzi en avgörande röst i rätt läge på MysErnst, tillsammans med teoriandet som verkar vettigt så är det även här ett plus i kanten

Resten är jag mer tveksam till och behöver tänka igenom. Vi bör ha ca 3 onda kvar men jag är långt ifrån säker på att jag har rätt ovan. måste tänka lite till här.

Trump skulle kunna i gå i lyan tror Jag? Baserat på röststatistiken.

Baserat på densamma så bör inte aa och fq sitta i lyan tillsammans? Då borde inte fq ha röstat på aa tror jag

Orkar inte tänka ordentligt just nu. Och snart är rasten slut. Så jag får återkomma efter jobbet.
Bsf, om jag ändrat röst till Ernst någonstans mot slutet, eller väntat att rösta till dess. Hade du betraktat mig som mindre misstänkt?
Min erfarenhet är att Ulvar kan ha mycket bra statistik, de vet ju var de kan lägga alibiröster, medan goda utan information ofta har dålig, åtminstone i början. Ärligt blir jag lite misstänksam mot de som endast stödjer sig på om folk röstar på onda och inte ser på när, var och varför de lagt sina röster.

Instämmer - både i tankarna att jag tror att KM siade Donald igår och att KM försökte förmedla att trollpackan troligen använt sin förtrollning av sian. Risken är väl stor att det är en bybos röst som inte räknas idag då eller tror du trollpackan sparat på den? Det är nog viktigt att goda samlar sina röster idag. Jag litar mest på dig och Donald (enligt tidigare teorier) så jag måste granska resten av deltagarna igen. :)
Jag är också inne på att trollpackan inte sparat på sina hyss - det känns som risken för att en bybos röst inte räknas är väldigt hög anser jag
Ska också sätta mig att granska de andra nu :)

Det känns som jag har ett stort problem, jag har på tok för många som känns som de kunde vara goda och typ ingen jag känner att den är ond. Kan ni inte bli lite mer skumma ondingar?

Deltagare
1. Paow
2. Blacksmithfarm
3. Donald Trump
4. Anna Anka
5. hemlig
6. Cruella_DeVil – död borgmästare
7. Mys-Ernst – död ulv
8. Alexandra_Zazzi
9.bollen__
10. FarmenQristina
11. Mandelmann – död bybo
12. Kinesiska Muren – död givmild siare

Gör en @paow och kör ur minnet på kvarvarande deltagare

Paow – jag tyckte hennes röst på Ernst istället för ankan var skum. Resonemanget om att rösta på Ernst för att få reda på om ankan är ond har ju den stora bristen att det inte alls behöver vara en räddningsröst. Nu var ju Ernst ond, men det talar inte till ankans fördel

BSF – den jag spontant känner gräver mest och ärligast. Har inte hittat något som gör mig särskilt misstänksam, och bara det borde väl få mig att bli misstänksam :p

Donald Trump
– la en ganska enkel röst igår, baserat på att alexandra la andrarösten i första lynchen. Inte fått något riktigt grepp om donald.

Anna Anka – Den jag känner mig mest misstänksam mot idag. Hennes röständring i första lynchen, med den motivering som följde med kändes bara… konstig. Att ernst dessutom visade sig vara ulv gör ju att teorin om ett räddningsförsök känns mer troligt än något annat

Hemlig – la upp ulven ernst för lottning i första lynchen, innan ankan ändrade sin röst. Skulle hon riskera att göra det med en kollega i första lynchen? Jag är tveksam och känner nog att jag lägger hemlig åt sidan idag

Alexandra – röstade först på ankan och ändrade sedan till ulven ernst. Känner att jag inte riktigt vet vad det säger dock?

Bollen – tillsammans med BSF en av de jag känner ställer mest och vettigast frågor/teorier. Får noll utslag på min bollometer så lägger henne åt sidan

FarmenQristina – det är jag :)

Sammanfattningsvis innebär det att om vi antar att det är tre ulvar kvar har jag ankan, donald och alexandra i min lya

Fast nu säger du ju emot dej själv? I stycken om mej skriver du att det inte behöver vara en räddningsröst å sen i stycken om Anna att det ser ut som en. Bestäm dej?

Röstade på mig med en usel, tom för att vara första DL, röst.

Vad tänker du om Trump idag? Eller menade du Muren i inlägget ovan?

Vad tänker du om AnnaAnka idag?

Ja har skrivit om bägge tidigare idag (läs gärna vad ja skriver, känns inte som nån gör det). Mtp det Trump skrivit så känner jag mig beredd att lägga Anna lite mer åt goda hållet, dvs att hon fick totalflipp i dl1 och försökte rädda sej själv då hon (gissningsvis) har en viktig roll.

Å mtp murens inlägg så börjar jag oxå luta åt att Trump kan vara god.

Så ja har lixom inga onda kvar nu. :arghh:

Ja har skrivit om bägge tidigare idag (läs gärna vad ja skriver, känns inte som nån gör det). Mtp det Trump skrivit så känner jag mig beredd att lägga Anna lite mer åt goda hållet, dvs att hon fick totalflipp i dl1 och försökte rädda sej själv då hon (gissningsvis) har en viktig roll.

Å mtp murens inlägg så börjar jag oxå luta åt att Trump kan vara god.

Så ja har lixom inga onda kvar nu. :arghh:
Vad är det som gör att du tror Trump om Anna? Jag sa ju redan häromdagen att jag tvivlar att en ulv skulle sticka ut så.

Fast nu säger du ju emot dej själv? I stycken om mej skriver du att det inte behöver vara en räddningsröst å sen i stycken om Anna att det ser ut som en. Bestäm dej?

När du skrev din teori kunde du ju inte veta det, om du inte sitter i lyan. När jag nu skriver det så vet jag ju att Ernst var ond

Ja lagar ju mat för i H*vete (å om ingen märkt att ja inte kan vara inne så mkt på kvällen, så e de alltså så mitt liv ser ut nu). :)
LAGA MAT! :eek:

Halleluljah! Sveriges Mästerkock har visst fått Paow att faktiskt laga mat och inte bara leka med den! Efter det här måste vi bara vinna Stora TV-priset i år!

Jag ska genast börja fila på tacktalet...:idea:

Viktig info

LL påminner samtliga deltagare om Regel nr2

Enkelt uttryckt, att hålla någon som god/misstankar som skrivs i tråden skall ha en teori.
Man får inte skriva ’Jag tror att X är ulv’, utan måste skriva ’Jag tror att X är ulv för att hen har skrivit/röstat…’

Bsf, om jag ändrat röst till Ernst någonstans mot slutet, eller väntat att rösta till dess. Hade du betraktat mig som mindre misstänkt?
Min erfarenhet är att Ulvar kan ha mycket bra statistik, de vet ju var de kan lägga alibiröster, medan goda utan information ofta har dålig, åtminstone i början. Ärligt blir jag lite misstänksam mot de som endast stödjer sig på om folk röstar på onda och inte ser på när, var och varför de lagt sina röster.
Antagligen inte...

Jag vill inte basera mina teorier enbart på röstning pga det du säger.
Men jag har inte haft tid/ork att läsa om tråden.

Jag funderar mer och mer på det här med paow och hennes röst på Ernst.

Det jag skrev tidigare är:

Paow – jag tyckte hennes röst på Ernst istället för ankan var skum. Resonemanget om att rösta på Ernst för att få reda på om ankan är ond har ju den stora bristen att det inte alls behöver vara en räddningsröst.

Sättet hon argumenterade får mig att tro att hon visste mer än hon borde. Ponera att ankan är god, och Ernst ond . Som ulv vore det ju smartare att lägga en röst på ulven som inte riskerar att åka för att få alibi.

FarmenQristina röstar på Paow

Jag känner inte att jag får nån rätsida på det här. Och det känns viktigt att vi får ut en hårig typ idag.
hemlig röstar på paow - jag tror helt enkelt Mys-Ernsts röst på henne i DL 1 var ett sätt att försöka skapa alibi.

Edit: lade till 1an efter DL :)

Åkej! Då kör ja en klassisk sån här.

1. Paow JAG!
2. Blacksmithfarm. Vill ja ska vara god, men det är bara en ren magkänsla. Måste läsa igenom leken igen...
3. Donald Trump. Borde vara ond, men jag är fan osäker.
4. Anna Anka. Misstänker jag är ulv, baserat på att hon desperat försökte rädda sin ledare från risken att borgmästaren hade röstat på Mys-Ernst när det stod lika mellan flera spelare.
5. hemlig. Iom att hemlig la röst nr 2 på Mys-Ernst så vill jag lägga henne lite mer åt det goda hållet.
8. Alexandra_Zazzi. Mörkhårig brud som jag eg vill gilla, men jag har noll substans att gå på.
9.bollen__, mtp det som skrivits tidigare så vill jag hålla Bollen__ lite försiktigt åt godare sidan.
10. FarmenQristina. Högst oklar.

ELLER... Så är AnnaAnka god och så förbaskat förvirrad att hon missförstod i dl1 och verkligen försökte rädda sig själv. Samtidigt som hon råkade, utan att hon själv vet hur, även rädda en ulv. :arghh:

Jag hoppas verkligen att kinesiska muren kom ihåg att skicka en sia till nån betrodd god. :crazy:

Ja har tröttnat på den här leken, eller ffa vissa deltagare som inte ser det som en LEK. Så ja röstar nu, för ja försöker följa reglerna å sen drar ja iväg med en tekniker å har skoj istället.

Paow röstar på Alexandra_Zazzi pga ovanstående, dvs jag misstänker att hon är ulv pga uteslutningsmetoden å att ja inte får nåt grepp om henne öht.

Alltså jag känner ju lite misstänksamhet mot de som röstade på mig igår :cool: även om 2 sedermera ändrade sina röster , eller iaf försökte
Känns som de försökte vända lynchen från Ernst till mig? Alla behöver ju inte vara onda - men någon av dem måste enligt logiken vara det iom att 3 av de 5 jag inte kunnat sortera ut bör vara ulvar.

20.25 Paow röstar på Mys-Ernst
21.14 Blacksmithfarm röstar på Anna Anka

21.15 MysErnst att rösta på hemlig
21.20 Donald Trump röstar på Alexandra_Zassi
21.21 Alexandra_Zazzi röstar på AnnaAnka
21.22 Kinesiska Muren röstar på Alexandra_Zassi
21.29 FarmenQristina röstar på AnnaAnka
21.46 Alexandra_Zazzi ändrar sin röst till Mys_Ernst
21.56 bollen__ röstar på Mys-Ernst
21.57 hemlig röstar på Mys-Ernst
21.59 Mys-Ernst Ändrar till Alexandra_Zazzi i hopp om räddning
22.00 AnnaAnka röstar på Mys-Ernst

22.00 FarmenQristina ändrar röst till Mys-Ernst (ogiltig)

Blacksmithfarm och FarmenQristina känns lite mer ludna än Alexandra_Zazzi kanske eller så är de ludna alla tre?:idea:
Mest för att de inte riktigt släppt mig än - i sina funderingar och tankar de skrivit ned .
BSF kan vara ringrostig - men funderar på om det inte är så att hon är luden helt enkelt och det är därför jag har svårt att få grepp om henne?

Hemlig känns ju som flera redan noterat inte så jättetrolig att sitta i lyan med Ernst mtp hennes andra röst på honom i DL1 - samt även röstade där igår Kan ju vara alibiröstande för all del. Men sammantaget mer som talar för godhet än ondhet men inget jag vet utan bara utifrån hur rösterna lagts
Paow är först att rösta på Ernst. Och har börjat laga mat samt som det verkar iaf- tänkt till lite idag

Så sammantaget känns det som sagt att de tre som röstade på mig igår - minst en av dem bör vara ulv- kanske är de det allihopa?:idea:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • 07:or del 23
  • Föl 2023

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka