Sveriges Mästerkock - Ulvlek

Både @Blacksmithfarm och @FarmenQristina funderar i början av leken huruvida man skulle kunna se något mönster eller så om/när vi får reda på vem ulvledaren är. Nu vet vi ju det, hur tänker ni nu? Kan inte se att ni funderat något mer kring detta :)
När BSF lägger rösten på Mys-Ernst i DL1 så skriver hon att teorin även gäller mandelmann, skulle en ulv ändå rösat på Mys-Ernst? Samtidigt var det ganska tidigt, tänker då alibiröst.
Sen frågar BSF om huruvida spionen dräller till lyan redan första natten - här tänker jag att hon inte är spion men det kan kanske också tyda på att hon inte är ulv? Då hade hon ju vetat och inte behövt frågat? Men det kan ju också vara en dimridå.
Noterar att Mys-Ernst och Paow tycker att BSF verkar oluden.
Uppfattar det som att Mys-Ernst försöker få hemlig misstänkt kring hennes sistaminuten röst på sagde man.
Mys-Ernst misstänker hemlig - FQ - Trump m paow som runner up.
Alexandra_Zazzi ifrågasätter Ernstens röst.
Zazzi röständrar från Ankan till Ernst. BSF skrev att hon tyckte det var till Zazzis fördel, men var skulle hon annars ha röstat känner jag? Jo lite är det till hennes fördel, men eftersom hon själv hade röster så kunde hon bara ändra till Ernst. Nog för att jag ändå tänker att en ulv borde behållt sin röst på Ankan än att ändra till ulven Ernst..så det borde faktiskt vara ett plus i kanten för Zazzi.

Ja har tröttnat på den här leken, eller ffa vissa deltagare som inte ser det som en LEK. Så ja röstar nu, för ja försöker följa reglerna å sen drar ja iväg med en tekniker å har skoj istället.

Paow röstar på Alexandra_Zazzi pga ovanstående, dvs jag misstänker att hon är ulv pga uteslutningsmetoden å att ja inte får nåt grepp om henne öht.
Låt mig se om jag förstår. Du hänvisar din motivering till ett inlägg där du håller AnnaAnka som ond och likaså skriver att Donald Trump borde vara ond. Och så röstar du på nån som du, enligt ditt eget citerade inlägg, "har noll substans att gå på"?

Oj måste läsa ikapp vad ni skrivit medans jag läst igenom tråden, antecknade föregående inlägg under tiden jag läste..

Asså hörni. Nog för att ja e dum blondin, men ja skrev ju så tydligt (flera gånger) va ja mena. Men ok, här kommer det igen. Till @AnnaAnka @Kinesiska Muren å @FarmenQristina

Det fanns två scenario: 1) AnnaAnka = god me viktig roll. 2) AnnaAnka = ond. Istället för att rösta ut AnnaAnka å riskera att en viktig god roll försvann, så valde jag det näst bästa, att syna Mys-Ernst som det såg ut som att AnnaAnka räddade i DL1. Genom hans roll, så kan man få reda på mer om AnnaAnkas roll. Hade han varit god, så hade han (förhoppningsvis) haft en mindre viktig roll än AnnaAnka.

Nu visade det sig att han var SUPERVIKTIG för ulvarna, så ja drar därför slutsatsen (hahahaha, skrattar varje gång jag skriver det ordet!) att AnnaAnka är ulv.
Detta skrevs ju imorse, men paow, jag fastnar i att du skriver att Ernst var superviktig för ulvarna, på vilket sätt då? Efter att ulvledaren gjort sitt val är (var!) Ernst en vanlig ulv. Alltså inte superviktig. Så hur tänker du här?

Jag får noll grepp om detta. Efter ca 3 h sömn i Natt och 10h jobb efter det orkar jag inte tänka.
De flesta känns som de kommer med vettiga saker men nåra av dem är onda.

Både @Blacksmithfarm och @FarmenQristina funderar i början av leken huruvida man skulle kunna se något mönster eller så om/när vi får reda på vem ulvledaren är. Nu vet vi ju det, hur tänker ni nu? Kan inte se att ni funderat något mer kring detta :)
När BSF lägger rösten på Mys-Ernst i DL1 så skriver hon att teorin även gäller mandelmann, skulle en ulv ändå rösat på Mys-Ernst? Samtidigt var det ganska tidigt, tänker då alibiröst.
Sen frågar BSF om huruvida spionen dräller till lyan redan första natten - här tänker jag att hon inte är spion men det kan kanske också tyda på att hon inte är ulv? Då hade hon ju vetat och inte behövt frågat? Men det kan ju också vara en dimridå.
Noterar att Mys-Ernst och Paow tycker att BSF verkar oluden.
Uppfattar det som att Mys-Ernst försöker få hemlig misstänkt kring hennes sistaminuten röst på sagde man.
Mys-Ernst misstänker hemlig - FQ - Trump m paow som runner up.
Alexandra_Zazzi ifrågasätter Ernstens röst.
Zazzi röständrar från Ankan till Ernst. BSF skrev att hon tyckte det var till Zazzis fördel, men var skulle hon annars ha röstat känner jag? Jo lite är det till hennes fördel, men eftersom hon själv hade röster så kunde hon bara ändra till Ernst. Nog för att jag ändå tänker att en ulv borde behållt sin röst på Ankan än att ändra till ulven Ernst..så det borde faktiskt vara ett plus i kanten för Zazzi.

Eftersom jag inte vet vem som gömmer sig bakom Ernst har jag väldigt svårt att dra några större slutsatser.

Antagligen inte...

Jag vill inte basera mina teorier enbart på röstning pga det du säger.
Men jag har inte haft tid/ork att läsa om tråden.
I mina ögon låter det skumt att xx har dålig röststatistik och därför tror jag denne är ond. Det känns lite ulvigt att hänga upp sig på det. Jag har sett ulvar pricka andra ulvar i i stort sett varje lynch och goda som bara röstar på goda. Hur och varför folk röstar är mycket mer intressant.

Nu börjar jag bli nojig. Två röster på Alexandra, det är inte den jag tänkt rösta på (okej jag ät osäker på vem men hon är inte första kandidaten). Skulle jag varit trollpacka hade jag förmodligen använt min röst för att få bort en bybos röst i denna DL. Jag tror den är ganska avgörande.

Jag måste klart fundera vidare här.

Edit, på paow menar jag.

Röstlista DL3 KL22

20.28 FarmenQristina röstar på Paow
20.29 hemlig röstar på paow
20.30 Paow röstar på Alexandra_Zazzi

paow 2
Alexandra_Zazzi 1

Nu börjar jag bli nojig. Två röster på Alexandra, det är inte den jag tänkt rösta på (okej jag ät osäker på vem men hon är inte första kandidaten). Skulle jag varit trollpacka hade jag förmodligen använt min röst för att få bort en bybos röst i denna DL. Jag tror den är ganska avgörande.

Jag måste klart fundera vidare här.

Edit, på paow menar jag.
Jag funderade faktiskt på att rösta på paow idag, men jag blir nojig som du säger att det redan är två röster. Och att av vilka som lagt de där..

Jag funderade faktiskt på att rösta på paow idag, men jag blir nojig som du säger att det redan är två röster. Och att av vilka som lagt de där..
Jag kunde inte sagt det bättre, jag har funderat på paow som ond, men velat spara lite och så kommer två röster på paow och FQs röst som är en av mina mer misstänkta lägger den ena.

Jag regerar lite på FarmenQristina som skrev så här tidigare idag och vet att även Paow regerade på hur hon skrev ang räddningsröst under henne och under mig- det känns ju faktiskt lite som att FQ säger emot sig själv lite där? Nu behöver det ju inte betyda att FQ är ond men jag noterade det jag också

Paow – jag tyckte hennes röst på Ernst istället för ankan var skum. Resonemanget om att rösta på Ernst för att få reda på om ankan är ond har ju den stora bristen att det inte alls behöver vara en räddningsröst. Nu var ju Ernst ond, men det talar inte till ankans fördel

BSF – den jag spontant känner gräver mest och ärligast. Har inte hittat något som gör mig särskilt misstänksam, och bara det borde väl få mig att bli misstänksam :p

Donald Trump
– la en ganska enkel röst igår, baserat på att alexandra la andrarösten i första lynchen. Inte fått något riktigt grepp om donald.

Anna Anka – Den jag känner mig mest misstänksam mot idag. Hennes röständring i första lynchen, med den motivering som följde med kändes bara… konstig. Att ernst dessutom visade sig vara ulv gör ju att teorin om ett räddningsförsök känns mer troligt än något annat

Hemlig – la upp ulven ernst för lottning i första lynchen, innan ankan ändrade sin röst. Skulle hon riskera att göra det med en kollega i första lynchen? Jag är tveksam och känner nog att jag lägger hemlig åt sidan idag

Alexandra – röstade först på ankan och ändrade sedan till ulven ernst. Känner att jag inte riktigt vet vad det säger dock?

Vad tänker du om BSF? Jag har lite känslan, när blev Q god här?

Teoriar bra är en kommentar.
Jag har tom faktiskt rätt mycket funderingar kring BSF - som jag skrev tidigare det är något med sättet hon skriver sina funderingar som får mig att fundera över om hon verkligen har goda avsikter?
Ffa detta reagerar jag lite på- känns som hon skulle kunna försöka få muren att tro att hon är spionen tex? Får lite sån känsla över detta svaret helt enkelt:idea: och muren blev ju käk sedan dessutom ....
Jag håller med muren i resonemanget kring att trollpacka rimligtvis bör ha använt någon av sina färdigheter i Natt för jag tror inte lyan vill riskera att de fryser inne om vi lyckas rösta ut trollpackan.

Att muren tar upp resonemanget talar till hens fördel i mina ögon. Men det hjälper mig inte att hitta någon ulv. Så jag får leta vidare.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • 07:or del 23
  • Föl 2023

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka