Sveriges Mästerkock - Ulvlek

Röstlista DL1 KL 22

18.33 Kinesiska Muren röstar på Donald Trump
20:01 Mys-Ernst röstar på paow
20:03 paow röstar på hemlig
20:19 Blacksmithfarm röstar på Mys-Ernst
20.27 Cruella_DeVil röstar på AnnaAnka
20.32 bollen__ röstar på Cruella_DeVil

20.41 AnnaAnka röster på Blacksmithfarm
21.08 Donald röstar på kinesiska muren.
21.17 Mandelman röstar på AnnaAnka
21.30 FarmenQristina röstar på Mandelman
21.35 mandelman ändrar sin röst till FarmenQristina
21.42 Alexandra_Zazzi röstar på Mandelman
21.59 hemlig röstar på Mys_Ernst
22.00 AnnaAnka ändrar röst till Mandelman

Mandelman - bybo
Cruella_Devil - borgmästare

20.25 Paow röstar på Mys-Ernst
21.14 Blacksmithfarm röstar på Anna Anka

21.15 MysErnst att rösta på hemlig
21.20 Donald Trump röstar på Alexandra_Zassi
21.21 Alexandra_Zazzi röstar på AnnaAnka
21.22 Kinesiska Muren röstar på Alexandra_Zassi
21.29 FarmenQristina röstar på AnnaAnka
21.46 Alexandra_Zazzi ändrar sin röst till Mys_Ernst
21.56 bollen__ röstar på Mys-Ernst
21.57 hemlig röstar på Mys-Ernst
21.59 Mys-Ernst Ändrar till Alexandra_Zazzi i hopp om räddning
22.00 AnnaAnka röstar på Mys-Ernst

22.00 FarmenQristina ändrar röst till Mys-Ernst (ogiltig)

MysErnst ulvledare
8 deltagare kvar. Enligt BSFs uträkning så står det 4-4 nu.
Med tanke på att Muren röstade Donald DL1 men inte DL2 så lägger jag Donald åt sidan så länge. Även Ankan med samma teorier som igår.
Då återstår:
Paow
BSF
FarmenQristina
Alexandra_Zazzi
hemlig

En av dessa är god om det är 4 ulvar.

Paow - jag är misstänksam mot Paow faktiskt. Blondinen röstade så pass tidigt att det nog kändes safe att lägga en röst på en kollega. Jag tror att de trodde att drevet skulle gå mot Ankan igår och att det skulle vara en bra alibiröst för paow. Men som sagt jag är osäker.
BSF - röstade Mys-Ernst första dagen och Ankan andra dagen. Vet inte var jag har henne alls men som sagt, en i det här gänget måste vara god och jag känner mig inte säker på att det skulle vara BSF.
FarmenQristina - ändrade röst som inte gilldes, för att säkerställa att Ernst åkte. Jag tyckte att ändringen var suspekt. Ville FQ rädda Zazzi? Eller är FQ den goda i det här gänget?
Alexandra_Zazzi - ändrade ju vänligt över till Ernst igår, skulle en ulv göra det? I det läget hade Ankan två röster och Zazzi själv 2. Ur den synvinkeln så kanske det även vore rimligt av en ulv att ändra röst. Speciellt om Zazzi själv satt på viktigare roll än Ernst och kände att vindarna började vända.
hemlig - röstade Mys-Ernst första dagen, ett plus i kanten eller alibiröst? Kanske en väldigt vansklig alibiröst men samtidigt så köper jag förklaringen om att hon tog den som såg skum ut och röstade i all hast -det kan ju en ulv också göra men ja, lite plus i kanten. Igår så la hon den fjärde rösten på Mys-Ernst.

Och @bollen_ - hade jag varit ulv så hade jag nog ändrat min röst betydligt senare iom att det var flera kvar att rösta men jag försökte ju haja vad du sa helt enkelt.

Med tanke på att Muren röstade Donald DL1 men inte DL2 så lägger jag Donald åt sidan så länge. Även Ankan med samma teorier som igår.
Då återstår:
Paow
BSF
FarmenQristina
Alexandra_Zazzi
hemlig

Paow - jag är misstänksam mot Paow faktiskt. Blondinen röstade så pass tidigt att det nog kändes safe att lägga en röst på en kollega. Jag tror att de trodde att drevet skulle gå mot Ankan igår och att det skulle vara en bra alibiröst för paow. Men som sagt jag är osäker.
BSF - röstade Mys-Ernst första dagen och Ankan andra dagen. Vet inte var jag har henne alls men som sagt, en i det här gänget måste vara god och jag känner mig inte säker på att det skulle vara BSF.
FarmenQristina - ändrade röst som inte gilldes, för att säkerställa att Ernst åkte. Jag tyckte att ändringen var suspekt. Ville FQ rädda Zazzi? Eller är FQ den goda i det här gänget?
Alexandra_Zazzi - ändrade ju vänligt över till Ernst igår, skulle en ulv göra det? I det läget hade Ankan två röster och Zazzi själv 2. Ur den synvinkeln så kanske det även vore rimligt av en ulv att ändra röst. Speciellt om Zazzi själv satt på viktigare roll än Ernst och kände att vindarna började vända.
hemlig - röstade Mys-Ernst första dagen, ett plus i kanten eller alibiröst? Kanske en väldigt vansklig alibiröst men samtidigt så köper jag förklaringen om att hon tog den som såg skum ut och röstade i all hast -det kan ju en ulv också göra men ja, lite plus i kanten. Igår så la hon den fjärde rösten på Mys-Ernst.
3 ulvar ska det stå! Om det var 4 från början. Så det är alltså 2 i det där gänget som bör vara goda :) Nu ska jag skriva inlämningsuppgift så jag får fundera vidare på detta sen!

Har bara mobilen nu, men ska ta upp datorn och försöka komma med mina tankar lite senare.
Jag har försökt leta vinstvillkor men hittar inga. Är jag bara blind? @Paddington

Har bara mobilen nu, men ska ta upp datorn och försöka komma med mina tankar lite senare.
Jag har försökt leta vinstvillkor men hittar inga. Är jag bara blind? @Paddington
Det måste ha fallit bort när jag laddade upp texten till leken. Nu är jag på jobbet och har inte tillgång till underlaget så kommer inte ihåg exakt vad jag skrev men tror det var detta:

Goda vinner när alla onda är döda
Onda vinner när de är fler än de goda

Då återstår:
Paow
BSF
FarmenQristina
Alexandra_Zazzi
hemlig

Att ja rösta tidigt beror ju på att ja blir uppraggad vareviga kväll å kan inte leka efter det. :p Mina tankar kring varför jag röstade som ja röstade tycker ja att ja varit tydli me.

Jobbar lång dag imorgon så jag vill få in lite teorier nu för att slippa stressa hem efter jobbet osv. Ber på förhand om ursäkt ifall det är trassligt och svårläst.

Ernst har röstat på: paow, hemlig och Alexandra_Zassi. Alibiröster är inte omöjliga, så det säger kanske inte så mycket.
Alexanra lägger dagens andra röst på Ernst, vilket får igång drevet, paow la första rösten och även hemlig röstar här, näst sista rösten på Ernst. Jag har väldigt svårt att tro att alla dessa tre skulle vara ulvar.
Om Alexandra vore ond - varför inte rösta på någon annan? (jag har inte läst om leken för att se om det redan då verkade klart att det skulle bli ett drev, dessa teorier baseras endast på röstlistan och mitt inte så goda minne för tillfället) Hon ändrar dessutom sin röst från Ankan till Ernst. Verkligen onödigt av en kollega kan jag tycka. Möjligen om ankan är trollpackan? Men varför skulle AZ lägga sin röst på ankan i första läget isf? Nä- AZ lutar nog åt det godare hållet för mig.
paow lägger första rösten på Ernst idag, igår röstade hon på hemlig. Jag har svårt att få grepp om henne, som sagt så kan ju alibiröster förekomma, och det stod klart att misstankar skulle kunna riktas mot ankan och Ernst, inte lika säker på paowsans godhet alltså. fortfarande neutral för mig.
så till hemlig. Igår la hon en sen röst på Ernst som hade lagt honom till lottning mot goda mandelmannen om inte ankan ryckt in med sin sena ändring. Väldigt onödigt av en lyamedlem kan jag tycka. Följer idag upp med ännu en röst på Ernst, som läggs någonstans i mitten. Då har hemlig fått en röst från Ernst redan. Så mer åt det goda hållet än det onda för mig.

Så till Ankan som jag röstade på idag, hon lägger sista rösten på Ernst, men den kommer såpass sent att det redan var klippt. Så det säger egentligen inte mycket. Fortfarande på bevaka-listan för mig.

bollen__ lägger också sin röst på Ernst idag. En röst som i det läget får det att tippa över till Ernsts nackdel. Vågar inte säga att detta gör bollen__ god, men precis som paow så stannar hon i alla fall på den neutrala sidan.

Enligt denna uteslutningsmetod så bör då Kinesiska Muren, Donald Trump och FarmenQristina vara mest misstänkta??

KM röstar på trump i DL1, och på AZ i DL2 - skulle kunna vara alibi i DL1 och om min tanke om AZ stämmer - ett försök att få ut en god istället för Ernst i DL2. Jag hade en tanke om en roll på Muren tidigare ikväll, men det skulle kunna vara en onding som lyckats lura mig?
DT besvarar KMs röst i DL1 (återigen, alibi?) för att i DL2 rösta på AZ... alltså kan samma teori tillämpas på båda dessa.
Sist ut i genomgången har vi FQ. Röstar på Mandelmann i DL1 och AnnaAnka i DL2 - i det läget en tredjeröst innan AZ ändrar sin röst.

Lägger vi till Ankan på listan här ovan så får vi de fyra som - baserat på röstningen och mitt minne, som sagt - är högst upp på min misstankelista inför morgondagen. Tror jag.

Jag är på tok för trött för att orka läsa om inlägg för att se om mina teorier fortfarande är gångbara - det får jag försöka hinna med imorgon (om jag överlever natten, ska som brukligt tilläggas)
Min tanke om KM visade sig vara korrekt.

Trump skulle kunna i gå i lyan tror Jag? Baserat på röststatistiken.

Baserat på densamma så bör inte aa och fq sitta i lyan tillsammans? Då borde inte fq ha röstat på aa tror jag

Orkar inte tänka ordentligt just nu. Och snart är rasten slut. Så jag får återkomma efter jobbet.

Hoppas jag fått allt rätt nu, brukar alltid lyckas missa/krångla till nåt :angel:.

Paow röstar hemlig - Mys-Ernst
BSF röstar Mys-Ernst - AA
Bollen__ röstar Cruella_DeVil - Mys-Ernst
Donald Trump röstar kinesiska muren - Alexandra_Z
FQ röstar Mandelman - AA
(men gör en ändring (dock ogiltig) till Mys-Ernst).
Alexandra_Z röstar Mandelman - Mys-Ernst
hemlig (jag :)) röstar Mys_Ernst - Mys_Ernst
AA röstar Mandelman - Mys-Ernst

Mandelman - bybo

MysErnst - ulvledare
Kinesiska muren - givmild siare

Noterar dock att Mys-Ernst röstade på Paow i första DL. Behöver inte betyda nåt, men det får mig att fundera på om det var ett sätt för Paow att få alibi. Paow vill själv sätta ankan åt det ulviga hållet.

AnnaAnka har röstat i sista minuten bägge gångerna. Ok jag var själv inte snabb på det första DL, men förklaringen för mig var att jag satt med matte inför provet och det tog längre tid än jag trodde. Nu vet vi att AA's alter ego brukar kunna rösta i sista minuten, men det gör mig lite misstänksam. Samtidigt så har jag svårt att se att nån som ulv skulle vilja väcka uppseende på det sättet, men ja, jag vet inte.

BSF vill ha Trump som ond (vem vill inte det :o), men pga röststatistiken. Det får mig att fundera lite. Vet BSF nåt om Alexandra och vet därmed om Trump röstat på två goda? BSF själv känns som hon verkligen letar ulvar, så jag sätter henne åt sidan just nu.

Trump själv, ja jag vet inte. Jag har svårt att få grepp om Trump. Känns som han mest glider med och det får mig att bli lite misstänkt. Ska kolla igenom hans inlägg igen.

FQ's ogiltiga röständring igår gör bara att jag känner :confused:. Lägger det åt sidan just nu då jag känner att jag har andra jag måste försöka få grepp om.

Deltagare
1. Paow
2. Blacksmithfarm
3. Donald Trump
4. Anna Anka
5. hemlig
6. Cruella_DeVil – död borgmästare
7. Mys-Ernst – död ulv
8. Alexandra_Zazzi
9.bollen__
10. FarmenQristina
11. Mandelmann – död bybo
12. Kinesiska Muren – död givmild siare

Gör en @paow och kör ur minnet på kvarvarande deltagare

Paow – jag tyckte hennes röst på Ernst istället för ankan var skum. Resonemanget om att rösta på Ernst för att få reda på om ankan är ond har ju den stora bristen att det inte alls behöver vara en räddningsröst. Nu var ju Ernst ond, men det talar inte till ankans fördel

BSF – den jag spontant känner gräver mest och ärligast. Har inte hittat något som gör mig särskilt misstänksam, och bara det borde väl få mig att bli misstänksam :p

Donald Trump
– la en ganska enkel röst igår, baserat på att alexandra la andrarösten i första lynchen. Inte fått något riktigt grepp om donald.

Anna Anka – Den jag känner mig mest misstänksam mot idag. Hennes röständring i första lynchen, med den motivering som följde med kändes bara… konstig. Att ernst dessutom visade sig vara ulv gör ju att teorin om ett räddningsförsök känns mer troligt än något annat

Hemlig – la upp ulven ernst för lottning i första lynchen, innan ankan ändrade sin röst. Skulle hon riskera att göra det med en kollega i första lynchen? Jag är tveksam och känner nog att jag lägger hemlig åt sidan idag

Alexandra – röstade först på ankan och ändrade sedan till ulven ernst. Känner att jag inte riktigt vet vad det säger dock?

Bollen – tillsammans med BSF en av de jag känner ställer mest och vettigast frågor/teorier. Får noll utslag på min bollometer så lägger henne åt sidan

FarmenQristina – det är jag :)

Sammanfattningsvis innebär det att om vi antar att det är tre ulvar kvar har jag ankan, donald och alexandra i min lya

Och jag ber om ursäkt för min ogiltiga röst igår :o

Jag hade dålig koll på rösterna, men när alexandra fick en röst som jag trodde var avgörande kände jag att det skulle ge leken mer i det läget att granska kopplingen ankan-ernst än att få ut alexandra. Inte för att jag utesluter att hon sitter i lyan, men där och då kändes det viktigare att syna ankan/ernst

Kinesiska Muren är bekymrad över världsläget och att två mycket, synnerligen goda medborgare har tagits av daga.

Jag noterar också att @bollen__ så finurligt har sammanfattat mycket bra vad som kan ha utspelat sig under natten. Tack för det! Trollpackan vill nog förstöra så mycket det går innan denna tags av daga så jag tror som du i ämnet

Tekniskt sett så har jag inte hållt med bollen__ mer än vad som kan ha hänt. Däremot så har jag lagt till en fundering alldeles själv. Är den mindre intressant?

Förtydligande av ett svårt ord: Sannolik = trolig

Trollpacka - Kan kasta ut förtrollningar en av varje per spel
1. En bybo kan inte rösta vid nästa lynchning
2. Siaren får endast veta ond eller god vid en natt.

Tror du att en ondsint skulle spara på förtrollningar? Tror inte jag och det var Kinesiska Murens reflektion

Jag är lite tveksam till vem som ska få min röst, normalt sett röstar jag på mig själv men i just detta valet är det inte så lockande.

Vi har Anna Anka som impulsivt kom och ändrade sin röst, hennes alter-ego kan ändra sin röst av lite märkliga skäl, men riktigt så konstigt läge har det inte varit innan. Hon är en klar kandidat men att sticka ut så för att rädda någon? Okej med omvänd psykologi.

Sen har vi mysErnst som enligt ovan skulle var ond om AA verkligen försökt rädda honom. Han har inte gjort något direkt skumt och mest bara teoriat och sista rösten kom mycket sent, så pass sent att det är troligt att AA inte sett den och då blir teorin om räddningsröst för mysernst svag.

En kandidat är Muren hon/han/hen/den (vad ska vi kalla dig) fabulerade upp en story om mig igår. jag är beredd att förlåta där, men jag tycker muren är för intresserad av hur trollpackan använder sin förmåga. Och inte enig med mig, jag undrar lite vad han/hon/hen/den är ute efter. Jag tycker att det är mer skumt att hänga fast vid trollpackan här.

Vi har också en sia som jag inte upptäckt några intar om, men jag brukar vara döv för dessa om de så hoppar upp och biter mig i näsan. Jag får grunna vidare lite på det här. Frågan är också vad som är bäst för Amerikanska folket.

Förlåtelse är fredens moder. Kinesiska Muren accepterar denna gest

? Hur kan du komma fram till att detta? Jag har nämnt att det är för utstickande och väl förvirrat av Ankan så det känns osannolikt att hon är ond
Ok lite sammanfattande tankar från mig också

Instämmer med mycket vad @bollen__ skrev tidigare idag :)
Jag har precis samma 5 jag letar efter de kvarvarande- troligen 3 till antalet- ulvarna

bollen__ känns synnerligen vettig i denna leken och har jag sorterat in på den goda sidan efter alla resonemang hon fört under leken och också hur hon argumenterar och framför sina åsikter

Donald Trump vill jag faktiskt också sortera in på den goda sidan efter att ha läst igenom kinesiska murens komentarer efter att dennes roll blev känd då ulvarna käkade denna
Hoppas de fick riktigt ont i tänderna av att sätta i sig en hel mur:meh::D
Jag håller det för väldigt troligt att Donald Trump blev siad av Kinesiska muren faktiskt- Detta baserat på att Kinesiska Muren röstade på Donald Trump i DL1 men släppte denna helt till DL2 se de citaten jag hittade ovan

Sedan med tanke på den roll vi nu vet att Muren hade så tycker jag det är väldigt tydligt att hon försökte förmedla att trollpacken använt ett av sina hyss- och i så fall måste det ju vara att hon som siare endast fått veta ond/god och inte rollen Annars kunde hon ju inte vetat det

Donald hoppas jag kan släppa sitt Amerika lite nu och börja gå in för att hjälpa resten av världen att nå fred och lycka

Nu är jag med.
Men
Med facit i hand nu när vi vet att Ernst var luden så kan du ha en poäng. Men är inte AA mer rutinerad än att sticka ut så?

Edit: ändrat autocorrect.
AA kan göra typ vad som helst, oavsett roll så visst skulle hon kunna sticka ut på det viset, men lite troligare är att hon går all in för att rädda sig som god än sticket ut i onödan och riskerar att döda en ulvpolare, det finns andra som är mer intressanta.

Ok lite sammanfattande tankar från mig också

Instämmer med mycket vad @bollen__ skrev tidigare idag :)
Jag har precis samma 5 jag letar efter de kvarvarande- troligen 3 till antalet- ulvarna

bollen__ känns synnerligen vettig i denna leken och har jag sorterat in på den goda sidan efter alla resonemang hon fört under leken och också hur hon argumenterar och framför sina åsikter

Donald Trump vill jag faktiskt också sortera in på den goda sidan efter att ha läst igenom kinesiska murens komentarer efter att dennes roll blev känd då ulvarna käkade denna
Hoppas de fick riktigt ont i tänderna av att sätta i sig en hel mur:meh::D
Jag håller det för väldigt troligt att Donald Trump blev siad av Kinesiska muren faktiskt- Detta baserat på att Kinesiska Muren röstade på Donald Trump i DL1 men släppte denna helt till DL2 se de citaten jag hittade ovan

Sedan med tanke på den roll vi nu vet att Muren hade så tycker jag det är väldigt tydligt att hon försökte förmedla att trollpacken använt ett av sina hyss- och i så fall måste det ju vara att hon som siare endast fått veta ond/god och inte rollen Annars kunde hon ju inte vetat det

Donald hoppas jag kan släppa sitt Amerika lite nu och börja gå in för att hjälpa resten av världen att nå fred och lycka
Instämmer - både i tankarna att jag tror att KM siade Donald igår och att KM försökte förmedla att trollpackan troligen använt sin förtrollning av sian. Risken är väl stor att det är en bybos röst som inte räknas idag då eller tror du trollpackan sparat på den? Det är nog viktigt att goda samlar sina röster idag. Jag litar mest på dig och Donald (enligt tidigare teorier) så jag måste granska resten av deltagarna igen. :)

AA kan göra typ vad som helst, oavsett roll så visst skulle hon kunna sticka ut på det viset, men lite troligare är att hon går all in för att rädda sig som god än sticket ut i onödan och riskerar att döda en ulvpolare, det finns andra som är mer intressanta.
Vilka sätter du åt det ludna hållet, eftersom du också tror AA åt det goda?

Asså ja har fått korn på en sexig kamerakille. Han påminner lite om Smajl tycker ja. Måste alltså rösta nu så ja kan gå å roa mig.

Ok, så Donald Trump e väl inte så festlig, men ja vill ändå inte rösta ut nån kille än, de e för tidigt i leken. Ernst e ju värsta nallebjörnen å han kan ja mysa me vid behov när ingen ser.

Ankan känns som en härlig tjej, tror vi kan hångla ihop bara hon fått i sej lite drinkar. Cruella har typ lovat mej en päls å de e ju så sexigt! Så de kan ja inte rösta på.

Men hemlig vägrar hångla me mej å de e ju typ skandal! Så då får det bli där ja röstar ikväll.

Paow röstar på hemlig

Over and out! (De e engelska för att ja ska gå å göra nåt som LL inte får veta).
Röstade på mig med en usel, tom för att vara första DL, röst.

Asså om ja ska föröka tänka lite. Ja tycker inte de e nån som tänker ordentlit, möjliken bsf om lite antal å så.

Men murens röst känns inte så substansig, även om Trumpeten reagerade rätt rejält. Trampat på en öm tå kanske? Rädd att inte få göra rulltårta?

Mtp att statsapparaten ”ligger nere” (inte hört den omskrivningen tidigare) så är det nog inte nån mening å försöka ligga med honom. Men ja tror inte ja röstar där idag för det.
Vad tänker du om Trump idag? Eller menade du Muren i inlägget ovan?

Aaaah! Upp till ytan för lite luft innan ja sover ruset av mej. Underbar tequila på de här stället.

Efter att ja drog iväg på roliga äventyr verkar det varit en del förvirring kring tiden, ja vill förtydliga att tiden går fort när ja har roligt, så de e bara å leka på!

Ja hade en tanke om att Anna var smart, men sen rörde hon till de med rösterna innan dl, så ja blir bara snurrig. Hon skulle kanske ha en viktig god roll, men hon skulle lika gärna kunna vara en ulv som låtsas ha en god roll…

Röstlista DL1 KL 22

18.33 Kinesiska Muren röstar på Donald Trump
20:01 Mys-Ernst röstar på paow
20:03 paow röstar på hemlig
20:19 Blacksmithfarm röstar på Mys-Ernst
20.27 Cruella_DeVil röstar på AnnaAnka
20.32 bollen__ röstar på Cruella_DeVil

20.41 AnnaAnka röster på Blacksmithfarm
21.08 Donald röstar på kinesiska muren.
21.17 Mandelman röstar på AnnaAnka
21.30 FarmenQristina röstar på Mandelman
21.35 mandelman ändrar sin röst till FarmenQristina
21.42 Alexandra_Zazzi röstar på Mandelman
21.59 hemlig röstar på Mys_Ernst
22.00 AnnaAnka ändrar röst till Mandelman

Mandelman - bybo

Målat lite. :) Ja börjar bli lite mer skeptisk till AnnaAnka, även om hon har sillisar som mej å snyggt hår. I såna fall räddade AnnaAnka Mys_Ernst asså att de e det där jänget ihop.

Nu måste ja ta mej en tupplur så ja orkar hålla igång ikväll oxå.
Vad tänker du om AnnaAnka idag?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka