Sveriges ekonomi

Jag förstår inte riktigt trådstarten men det är svårt att bevisa något alls med en 1 1/2 år gammal artikel skriven av någon som profilerar sig som "frispråkig krönikör" som bara konstaterat något de flesta redan känner till.

Tj
Ni som fortfarande hävdar att "Sverige är rikt" kan väl redovisa den sanna faktan om hur det egentligen ser ut enligt myten.
http://www.svd.se/lugnet-fore-stormen-i-lala-landet-sverige
Tja med tanke på att Sveriges fastighetsägare i stort sätt har ökat sin förmögenhet de senaste 5 åren med 150% så är det väl inte så illa. Och skulle fastighetspriserna störtdyka och säljas ut, ja då är det väl bara att plocka fram lädret och göra ngr bra affärer till ;)

Att vi sedan står inför en infarkt vad det gäller pensionssystemet är en annan sak.
Men det är ju som det ska, vi får ut i pension, det vi betalt in. Räcker det inte får vi väl suga på ramarna....

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur gamla känner ni er? Och hur gamla tror folk att ni är? Jag är dryga 40, och jag kände mig länge mycket äldre än jag egentligen var...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
7 022
Senast: Lazy Lady
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 451
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 192
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 510
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama