Svenskhet -eller nåt

Kör med Bengt, du också. Det tänker jag göra nästa gång :D
Det ska jag baske mig göra. När jag köper kaffe på Starbucks så tar jag ofta take away, och då tar ju liksom eländet inte slut i kassan - jag får gå omkring med en mugg med (någon slags variant av) mitt namn på. :arghh: Jag hatar det!

På tal om att importera amerikanska servicekoncept;

Det ryker ur öronen på mig när jag ska beställa något på en hemsida och vid registreringen ska ange "herr", "fru" eller "fröken". Gahhh!

Det är tillräckligt irriterande med mrs och miss, men man får ju ta seden dit man kommer, men fru eller fröken! Jag vill bara skrika "SKIT DU I DET; DETTA ÄR INGEN DEJTINGSAJT!" :rage::yuck::wtf:

Haller med ... fast i USA finns det numera ocksa alternativet "Ms" vilket bara talar om att man ar kvinna, motsvarigheten till Mr, alltsa. Det ar nog i alla fall 20 ar sedan jag anvande Mrs.:)

Liknande trådar

Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
602
Senast: CaisaCax
·
Samhälle Att Northvolt inte går så bra köper jag fullt pga att upplägget inte varit helt genomtänkt men det blir billigt att köpa för någon annan...
2
Svar
34
· Visningar
1 582
Senast: Mia_R
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 247
Senast: LinnK
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 435
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar