Svensk reg.

B

Buick50

Hej alla kunniga!
Har en häst som är reg i danska islandshästför., behöver jag reg om honom eller kan jag tävla i sverige på de papperna? :confused:
Blir inte heller klok på exakt vilka papper som jag i annat fall ska skicka in till SIF, någon som vill hjälpa en mindre kunnig??? :)
Mvh Ylva

Hej!
För att kunna tävla måste du svenskregistrera hästen.

mvh Åsa

maila SIF: s avelskansli och fråga om du är osäker på vilka papper du skall skicka in! De är jättesnabba på att svara på mail!

Själv har jag en finskreggad häst med finskt hästpass och hade ute en ID-kontrollant som fyllde i en rad i passet och sade att nu kan jag skicka in det för omregistrering tillsammans med en kopia på köpekontraktet.

/Malin

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 014
Senast: ii-ssa
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 581
Senast: Enya
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 119
Senast: KesoNeso
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu kommer jag med en sån relationstråd igen. Men jag känner att ni här på Buke alltid säger så kloka saker och jag vill gärna höra hur...
Svar
7
· Visningar
1 383
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama