Svensk reg.

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Buick50
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 960
B

Buick50

Hej alla kunniga!
Har en häst som är reg i danska islandshästför., behöver jag reg om honom eller kan jag tävla i sverige på de papperna? :confused:
Blir inte heller klok på exakt vilka papper som jag i annat fall ska skicka in till SIF, någon som vill hjälpa en mindre kunnig??? :)
Mvh Ylva

Hej!
För att kunna tävla måste du svenskregistrera hästen.

mvh Åsa

maila SIF: s avelskansli och fråga om du är osäker på vilka papper du skall skicka in! De är jättesnabba på att svara på mail!

Själv har jag en finskreggad häst med finskt hästpass och hade ute en ID-kontrollant som fyllde i en rad i passet och sade att nu kan jag skicka in det för omregistrering tillsammans med en kopia på köpekontraktet.

/Malin

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 213
Senast: Freazer
·
Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
1 023
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 057
Senast: ii-ssa
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 830
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka