P
prallan
Jag behöver lite hjälp och input här. Vi har tre hundar, en gammal tik, en femårig hane och en tvåårig tik. Den unga tiken är ny i familjen och det uppstår lite situationer som jag och min man inte är ense över hur vi ska hantera. Den gamla tiken är inte överförtjust i den unga tiken, när vi är hemma, ute fungerar det kanon. Hanen är väldigt vaktig över mig men även min man mot den unga tiken, och han vill gärna inte att hon gosar med oss i sängen, när han ligger där. Jag vet inte om jag ha förlegade metoder och jag tänker fel.
Jag agerar på detta vis, att för att den gamla tiken ska acceptera den unga bättre, ger jag den gamla "fördelar" såsom mat först. Min man ser inga fördelar med det, utan ger den unga först för hon är ivrigast.
Nu ikväll lackade hanen till rejält på den unga tiken och vi körde ner bägge hundarna, men min man ville ropa upp den unga tiken vilket jag sa nej till, för att det skulle förvärra situationen, om unga fick komma upp men inte hanen. Min man blev jättesur på "att jag alltid ska ha rätt", men för mig är det så djup förankrat att det är så.
Hoppas på lite input, så att det blir det bästa för alla hundarna
Jag agerar på detta vis, att för att den gamla tiken ska acceptera den unga bättre, ger jag den gamla "fördelar" såsom mat först. Min man ser inga fördelar med det, utan ger den unga först för hon är ivrigast.
Nu ikväll lackade hanen till rejält på den unga tiken och vi körde ner bägge hundarna, men min man ville ropa upp den unga tiken vilket jag sa nej till, för att det skulle förvärra situationen, om unga fick komma upp men inte hanen. Min man blev jättesur på "att jag alltid ska ha rätt", men för mig är det så djup förankrat att det är så.
Hoppas på lite input, så att det blir det bästa för alla hundarna