Svartsjuka

Soldotter

Trådstartare
Inte den roligaste tråden att posta men misstänker att inte bara jag är svartsjuk. Så tänkte se ifall någon ville dela med sig av sina bekymmer till detta ämne.

Min svartsjuka är fruktansvärd även min sambos svartsjuka, så de är änna en ond cirkel allt ihop... :banghead: Har ni även tips och råd hur man ska göra för att i just den stunden de blir "jobbigt" så är det bara att skriva! :)

Ja, misstänker jag börjar :D

Jag (är) reagerar/svartsjuk som på gymmet idag då alla tjejer prompt ska gå i kort-korta-shorts och väl u-ringat linne, tighta kläder som jag inte förstår hur de änns kan röra sig i (?!) och jag då ser att min sambo inte kan slita sin blick. Då kan jag bli fruktansvärt irriterad och konfrontera honom och då säger han bara att han inte alls har kollat. :cautious:

Ah jag har mycket svartsjuka eller vad man ska kalla det. Men jag vet ju varför (till viss del) och det är ju för att jag är rädd att han ska hitta någon annan i med att jag älskar honom så mycket.

Sedan är det ju det vanliga fb, telefonsamtal, väldigt mån om sitt utseende osv osv.

Så nu är det er tur att dela med er så jag inte känner mig ensam och är en knäppgök! :p

Sv: Svartsjuka

Jag är otroligt svartsjuk av mig, skulle helst vilja låsa in min pojkvän (även de perioder vi gjort slut) i ett rum, långt ifrån allt vad motsatt kön heter. :D

MEN, jag märkte ganska tidigt att ska jag gå runt och vara irriterad/svartsjuk så skulle det aldrig fungera. Han har otroligt många tjejkompisar som han pratar med på veckobasis. Även när vi går ut så träffar han på ett antal tjejer som ska hälsas på.
Till en början var det absolut skitjobbigt men tillslut så insåg jag att det måste bara vara okej, framförallt för att jag ska må bra och inte vara arg jämt men också för att behålla våran relation - jag måste ju lita på honom.

Förut var han mycket för att kommentera snygga tjejer på teve och liknande, men där fick jag faktiskt säga ifrån vilket han förstod och accepterade.

Jag råkade (faktiskt råkade då vi ha likadana mobiler) komma in på ett av hans sms till en killkompis men följande text: "Alltså det brukar gå på en skitsnygg tjej på bussen. Svintighta byxor över ett svintight ass. Får fan stånd varje morgon"
Självklart sved det till lite men sen har jag övertalat mig att "se men inte röra" ungefär. Alla kollar, det gör både du och jag också! Sen vet man ju generellt vad killar säger/skriver till varandra vilket han också sa till mig när jag tog upp det. Det är deras jargong och det vet jag sedan innan dessutom.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ville komma fram till men känner du dig otroligt besvärad av att "se" din kille spana in rumpor osv på gymmet - måste ni gå dit tillsammans då?
Vad gör det egentligen att han kollar?

Jag är svartsjuk av mig, min sambo också.

Jag är glad att jag lärde känna en kille som inte bryr sig om andra tjejer, inte har tjejkompisar, inte gillar att festa ute, som inte gillar tjejer som ser "billiga" ut osv. Han är nog glad att han hittat en tjej som passar honom också :)

Jag hade inte varit tillsammans med en kille som öppet tittat på andra tjejer, sovit över hos tjejkompisar osv. Jag tycker inte det är shysst att försöka tvinga bort någon från vänner tex.

En av mina killkompisar (över internet) träffade en tjej för något år sedan som var supersvartsjuk, så han tog bort alla tjejvänner (han hade bara tjejkompisar i stort sett) och blockade dom. :meh: Han verkade nöjd med det och bad om förståelse, inte ett uns av förståelse fick han från mig iallafall. När han står där utan tjej (om dom nu inte håller ihop) och utan vänner kommer han kanske ångra sig.

Jag råkade (faktiskt råkade då vi ha likadana mobiler) komma in på ett av hans sms till en killkompis men följande text: "Alltså det brukar gå på en skitsnygg tjej på bussen. Svintighta byxor över ett svintight ass. Får fan stånd varje morgon"
Min pojkvän hade inte varit min pojkvän om han uttryckte sig sådär om andra tjejer. :o

Åh va jag känner igen mig ;) skulle vilja låsa in min sambo så jag slipper vara orolig i med att han jobbar minst 8 timmar om dagen

Tja han har övertalat mig. Han har tränat i så många år så tycker han att det är roligt att jag är med i med att han typ tränar minst 2 timmar. Sen tar det ju mycket av den tid vi har tillsammans. Så de är väl vårt sätt att få umgås mer ☺️

Men visst är det jobbigt oxå. Har väl kommit närmre till de stadiet se men inte röra. Men har en bit kvar bättre nu än vad jag varit

Jag är svartsjuk av mig, min sambo också.

Jag är glad att jag lärde känna en kille som inte bryr sig om andra tjejer, inte har tjejkompisar, inte gillar att festa ute, som inte gillar tjejer som ser "billiga" ut osv. Han är nog glad att han hittat en tjej som passar honom också :)

Jag hade inte varit tillsammans med en kille som öppet tittat på andra tjejer, sovit över hos tjejkompisar osv. Jag tycker inte det är shysst att försöka tvinga bort någon från vänner tex.

En av mina killkompisar (över internet) träffade en tjej för något år sedan som var supersvartsjuk, så han tog bort alla tjejvänner (han hade bara tjejkompisar i stort sett) och blockade dom. :meh: Han verkade nöjd med det och bad om förståelse, inte ett uns av förståelse fick han från mig iallafall. När han står där utan tjej (om dom nu inte håller ihop) och utan vänner kommer han kanske ångra sig.

Min sambo bryr sig kanske inte om andra tjejer men de känns så ibland :cautious: (har väl dålig självkänsla) Men jag tror det är själva grejen som min sambo har inga tjejkompisar, festar inte, osv. men när han väl ska ut så blir det ju konstigt... (bryter mönstret typ) hade han vart ute och festat hela tiden hade de ju vart "vardag" liksom :P

Jag tycker inte om snabba förändringar vet jag i alla fall :P hahahahaha jag är gammal-modig av mig att allt ska ta långt tid och gå långsamt så jag hinner med i svängarna :D

Jag kan också bli lite svartsjuk ibland då jag är inne i en relation & har starka känslor för någon.

Håller med andra om att jag heller inte hade tagit det chill om en man jag älskar uttalat sig så som sky_flys kille gjorde. Men inte så mycket pga relationsgrejen, jag hade nog inte tyckt att det var trevligt om det var en vän som uttalade sig så heller oavsett kön.
Hade min kille gjort det & sedan dessutom skyllt på att det är en "manlig jargong" hade jag gått i taket. Tycker att det är självklart att man ska få snacka med vänner om folk man tycker är attraktiva, men man kan ju göra det på ett något mer sublimt sätt enligt mig.:p

Kom i samband med detta att tänka på ett samtal jag & killen jag dejtar nu hade för någon vecka sedan. Han berättade under ett annat samtalsämne att hans bror hade brustit ut "Vilka MUSKLER!", mitt under en teaterföreställning där skådespelaren dragit av sig tröjan, så högt att folk vänt sig om och hyshat honom.
Vi började prata om att kommentera andras utseende och jag sa att det måste han väl själv gjort någon gång på stan när någon gått förbi. Han svarade: Javisst, jag vände mig om och brast ut "JÄVLAR!!... Vilken snygg SCARF! & grep tag i kragen".:p Han är modeintresserad kan tilläggas.:angel:

Oj, shit så olika det kan vara. Jag hade verkligen inte blivit intresserad av min partner om han varit typen som uttalade sig om kvinnor som "billiga". Snacka om sexistiskt och kvinnoföraktande!

Oj, shit så olika det kan vara. Jag hade verkligen inte blivit intresserad av min partner om han varit typen som uttalade sig om kvinnor som "billiga". Snacka om sexistiskt och kvinnoföraktande!

+1

Och jag hade blivit galen om min snubbe inte låtit mig ha killkompisar. Och jag hoppas och tror att detsamma gällt för honom om jag inte velat att han skulle få ha tjejkompisar...

Förut var jag VÄLDIGT svartsjuk av mig och precis som flera hade jag lust att låsa in min dåvarande pojkvän i ett rum och hela tiden ha full koll på vad han gjorde. Han fick helst inte äga en en telefon eller sitta vid en dator, risken var för stor för att han skulle göra eller SE något opassande i mina ögon..
Tack och lov så var han väldigt förstående och en smula svartsjuk själv, han hade inte några tjejkompisar och gillade inte att festa om inte jag var med (och nej jag tvingade inte honom att jag skulle med varje gång..) haha.

Sen på något sätt så växte svartsjukan bort med åren och jag blev väldigt bekväm i att min nästa kille hade tjejkompisar och hade ett eget liv så att säga. Dock var jag noga med att jag INTE var intresserad av att höra kommentarer om tjejer, att dom var snygg, sexiga osv.

Dock i mitt senaste förhållande så kom svartsjukan tillbaka men det var för att det var ett pissigt förhållande där det inte fanns någon tillit. Han hade mängder av tjejkompisar som han vägrade presentera för mig, det är inte okej. Är det kompisar ska vi kunna hänga tillsammans utan att det ska vara konstigt. Han skrev gärna till tjejer på FB osv att dom var så snygga, sexiga, att han blev varm inombords av deras leende osv osv osv.. Då kom svartsjukan tillbaka vilket kanske inte var så konstigt. Men jag tog mig i kragen och gjorde slut då jag inte gillade att behöva vara svartsjuk för jag trivdes verkligen i att inte vara det.. Förhållandet var inte sunt :)

Min pojkvän hade inte varit min pojkvän om han uttryckte sig sådär om andra tjejer. :o

Då hade du inte velat vara tillsammans med någon i hans umgängeskrets. ;)

Snacket går mer eller mindre i dom ordalagen NÄR dom väl kommer på tal. Det är heller inte ovanligt att det diskuteras senaste ligget ingående heller.
Visst säger vi flickvänner ifrån när det blir lite väl 'fula ord' men annars så har vi valt att hänga med och allt vad det innebär.

J
Hade min kille gjort det & sedan dessutom skyllt på att det är en "manlig jargong" hade jag gått i taket. Tycker att det är självklart att man ska få snacka med vänner om folk man tycker är attraktiva, men man kan ju göra det på ett något mer sublimt sätt enligt mig.:p

Jag vet att i slutänden så är det mitt "ass" som han tycker är snyggast och väljer i första rummet. :o:D

Han har inte använt ordet billig, det var jag som valde det uttrycket. Men oavsett så uppskattar ingen av oss den typen av tjejer.
+1

Och jag hade blivit galen om min snubbe inte låtit mig ha killkompisar. Och jag hoppas och tror att detsamma gällt för honom om jag inte velat att han skulle få ha tjejkompisar...
Ingen här har väl skrivit något om att tvinga någon från att ha kompisar av motsatt kön?

Ordet "billig" har väl min sambo använt någon gång och med de menas då extremt lätt klätt som prostituerade typ. Och jag håller med. Det är "billigt" tyvärr så förstår jag inte vitsen med att gå så lätt klätt så man ser halva röven och tuttarna trillar ur på de stackarna. Att de inte blir super sjuka såhär på höst/vinter halvåret..

Var på chappen i juni då det var 6 grader (!!!!!), regnigt och svinkallt.. Då var det en tjej(tror jag det var) hon låg på ett bord och krälade med en svart latex body-korsett. Korsetten täckte nätt och jämnt tuttarna och underlivet, men resterande såg man i med att resten var snörning! Till råga på ALLT hade hon minst 15cm högklackat!!! :eek: De tyckte både jag och min sambo var så kallat "billigt" och det var ju inte riktigt att hon ville skyla sig. Utan en stund senare ställde hon sig och gjorde lapdance på allt som fanns... Sen gick vi för hon verkade inte helt ok.

Helt ok hemma i sängen med sin partner på ett eller annat sätt, men va fan om man ska ut bland folk kan man väll klä på sig?! Tycker iaf jag:p

Vad betyder ordet "billigt" för er?

Ordet "billig" har väl min sambo använt någon gång och med de menas då extremt lätt klätt som prostituerade typ. Och jag håller med. Det är "billigt" tyvärr så förstår jag inte vitsen med att gå så lätt klätt så man ser halva röven och tuttarna trillar ur på de stackarna. Att de inte blir super sjuka såhär på höst/vinter halvåret..

Var på chappen i juni då det var 6 grader (!!!!!), regnigt och svinkallt.. Då var det en tjej(tror jag det var) hon låg på ett bord och krälade med en svart latex body-korsett. Korsetten täckte nätt och jämnt tuttarna och underlivet, men resterande såg man i med att resten var snörning! Till råga på ALLT hade hon minst 15cm högklackat!!! :eek: De tyckte både jag och min sambo var så kallat "billigt" och det var ju inte riktigt att hon ville skyla sig. Utan en stund senare ställde hon sig och gjorde lapdance på allt som fanns... Sen gick vi för hon verkade inte helt ok.

Helt ok hemma i sängen med sin partner på ett eller annat sätt, men va fan om man ska ut bland folk kan man väll klä på sig?! Tycker iaf jag:p

Vad betyder ordet "billigt" för er?

Gäller även killar att de har kläder på sig (tycker jag) även fast de inte har något och skyla men är man bland folk ska kläder vara på. Lätt klätt kan man gå hemma, på stranden eller i badhus då de är ok!

Varför får man inte gå klädd som man vill utan att få nedvärderande kommentarer från andra tjejer?

Man får helt enkelt anpassa sin klädsel till dit man ska! (Gäller män och kvinnor) man går tillexempel inte till jobbet/skolan i underkläder för då är man inte så långvarigt på ett kontor tar vi som exempel.

Man får helt enkelt anpassa sin klädsel till dit man ska! (Gäller män och kvinnor) man går tillexempel inte till jobbet/skolan i underkläder för då är man inte så långvarigt på ett kontor tar vi som exempel.

Så länge du inte är chef på det kontoret är det ju knappast ditt problem tänker jag. Hur som helst är det där ovan du skrivit en väldigt dålig förklaring på frågan som ställdes.

Ja, om man inte följer klädkoden på sitt arbete blir man inte långvarig där. Det gäller ju dock lika gärna om man envisas med att bära sin egna vältäckande kostym istället för företagets skrikiga skjorta och byxa. Det har ju inget med att andra tjejer, som i de allra flesta fall INTE är ens arbetsgivare eller avtalspart (ex på gym eller krog), kommenterar ens utseende på ett nedvärderande sätt. Varför bryr du dig om hur andra tjejer klär sig?

Liknande trådar

Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 935
Senast: Manji
·
Övr. Barn Som förälder stöter man på diverse svårigheter, just nu ligger mitt fokus på hur otroligt svårt det är att vara förälder till två...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
15 534
Senast: Miks
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 432
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 860
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka