Svartsjuka eller dylika känslor

Sv: Svartsjuka eller dylika känslor

För att man är rädd att han ska hitta någon annan än dig kanske.

Ingen aning. Sådant bekymrar inte mig. Men du skriver ju svartsjuka i rubriken, så då är det väl svartsjuk du är. Har du någon anledning till det?

Förmodligen för att du är antingen osäker på dig själv eller på din partner...

För min del handlade det om att jag hade min skäggige rare man på piedestal & att jag placerade mig själv... tja, väldigt mycket längre söderut sas.
Jag tyckte alltså att det var helt stört att någon så häftig man ville vara med MIG av alla människor som finns, och därför blev jag olycklig och tänkte "Nu, IDAG är dagen han hittar någon som är bättre lämpad för honom".

Nu för tiden har jag liksom förstått att han har mig på exakt samma piedestal egentligen. Han tycker verkligen att jag är fantastisk - och våra tankar & känslor där känns rätt ömsesidiga, så jag har liksom inget att bekymra mig över längre. Jag är minst lika grym i hans ögon som han är i mina och en sådan vill man ju inte byta ut! ;)

Jag har också snällt fått inse att problemet ligger hos mig. Utan hans förståelse & fina sätt mot mig hade jag nog dock fortfarande varit osäker & känt mig svartsjuk.

Helt ärligt älskar jag (enstaka) ensamma hemmakvällar :D man kan äta vad man vill, sno hela soffan och bestämma själv vilka filmer det blir :p

Är man inte säker på att ens partner håller sig på mattan när man inte är med får man antingen jobba med sig själv eller (om man har misstankar med bevis) omvärdera om man ska stanna kvar i relationen.

Är man inte säker på att ens partner håller sig på mattan när man inte är med får man antingen jobba med sig själv eller (om man har misstankar med bevis) omvärdera om man ska stanna kvar i relationen.

Ja visst!

Om man tror att partnern vid varje tillfälle ska ragga på, alt. falla för, en annan kvinna är det nog en skör relation?

I den enda relation jag haft var jag totalt befriad från sånt.
När maken stack iväg på kryssning med kompisar höjde de stort på ögonbrynen när jag skojade och sa att han väl hade packat hela och rena kalsonger!

Vad partnern gör är hans beslut. Om man tror att han beslutar sig för att ta varje chans till sex och närhet utanför relationen är den väl inget värd?

För att man är osäker på sin relation, antar jag.

Som tur väl är finns inte den oron i mitt förhållande.

Liknande trådar

IT & mobiler Mina Google-skills är otillräckliga. Igår kväll fick jag notiser om att en vän/bekant hade lämnat flera gruppchattar som jag är med i...
Svar
6
· Visningar
495
Senast: Masqueradee
·
  • Låst
Relationer Hej, Jag står i lite av ett vägskäl i livet. Tycker det är komplicerat plus att jag är autist och ganska rigid med mina åsikter om...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
16 152
Senast: Mineur
·
Relationer Tittar på "Married at first sight, Australien" och slås av hur mycket som handlar utseende och yta. Är det verkligen så som människor...
22 23 24
Svar
477
· Visningar
13 236
Senast: Ruffe
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 479
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka