Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ett ex kan aldrig ställa krav. Så lätt är det. Inte ens med barnen kan de ställa krav. Antingen får man lita på att den andra föräldern klarar sitt jobb eller så får man försöka blir 100% boendeförälder. Det är din partners jobb att tysta ner det där. Hur partnern väljer att göra det är upp till den, men själv hade jag ignorerat denna personen. Blockerat exet från allting jag kan så denne inte har insyn på mina sociala medier.När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att lägga sig i, dammsuga internet efter information om en för att använda det som ammunition och kommer med totalt orimliga krav - hur skulle ni hantera detta (som partnerns nya)?
Det här låter klokt. Det är lite som att hantera rättshaverister. Ge ingen onödig information, svara inte på påståenden, skriv kortfattat, var superkorrekt.Mitt perspektiv handlar om MITT ex, inte någon partners ex, men i alla fall. Han (mitt ex) var otroligt bitter efter vår separation. Vi har ett barn ihop, så vi var ju tvungna att ha någon sorts kommunikation kring henne. Och i varje sms från exet så kom det något litet nålstick, något jag hade kunnat nappa på och så hade det blivit en konflikt. Jag valde att helt ignorera ALLT i den vägen. Svarade snabbt och korrekt på allt som rörde dottern, ignorerade allt annat. Alltid. Hela tiden. Blev aldrig arg (så det syntes utåt). Pratade aldrig illa om mitt ex, särskilt inte med dottern. Var superkorrekt i allting. Det tog ett år ungefär, så slutade han komma med de där nålsticken och kommentarerna. Och sedan fler år innan det gick att ses. Numera - efter 10 år - har vi en vänskaplig relation. Så det går, men det är nog din partner som måste hantera sitt ex.