Svart hund - vilken soffa ska man ha?

Timsetim

Trådstartare
Nu har jag tröttnat på att möblera så att det ska passa hunden. Skinnsoffan ska ut och tygsoffa ska in.

Jag har en svart hanhund som både lämnar efter sig päls och små fläckar efter "snorren".:o Så vad har ni i liknande situation för soffa där hemma? Vilken färg och vilket tyg är bäst?

Tacksam för hjälp!:)

/Timsetim
 
Sv: Svart hund - vilken soffa ska man ha?

Jag köpte glad i hågen en svart matta och trodde att alla mina bekymmer var löste angående hundhår och smuts. Men på en svart matta så syns all skit. Grus, sand damm och gud vet vad de drar in.

Så jag tror att en grå eller brun färg är bättre. Jag har även haft gråblått som aldrig sett smutsigt ut. Vissa förespråkar dock att man ska ha vit soffa för att kunna tvätta soffan hur många gånger som helst (samt bleka) utan att tyget ser urtvättat ut!

Bäst är så klart att drapera soffan med filtar etc och få hunden att ligga ungefär på ett ställe för att förhindra allt för mycket smuts!
 
Sv: Svart hund - vilken soffa ska man ha?

Jag köpte glad i hågen en svart matta och trodde att alla mina bekymmer var löste angående hundhår och smuts. Men på en svart matta så syns all skit. Grus, sand damm och gud vet vad de drar in.

Så jag tror att en grå eller brun färg är bättre. Jag har även haft gråblått som aldrig sett smutsigt ut. Vissa förespråkar dock att man ska ha vit soffa för att kunna tvätta soffan hur många gånger som helst (samt bleka) utan att tyget ser urtvättat ut!

Bäst är så klart att drapera soffan med filtar etc och få hunden att ligga ungefär på ett ställe för att förhindra allt för mycket smuts!

Vitt vill jag inte ha och helst skulle jag vilja undvika filtar. Brunt och grått var ingen dum idé!

Tack!

/Timsetim
 
Sv: Svart hund - vilken soffa ska man ha?

mörkgrått kraftigt tyg skulle jag ta (och ska ha i framtiden :p)
 
Sv: Svart hund - vilken soffa ska man ha?

vi har en mörkblå soffa å inga fläckar har vi, å vi har en hane å 3 tikar, långpälsade
 
Sv: Svart hund - vilken soffa ska man ha?

Vi har haft en mörkblå soffa. Bytte den mot skinnsoffan eftersom det ständigt var vita fläckar i tyget. :smirk:

/Timsetim
 
Sv: Svart hund - vilken soffa ska man ha?

Vi har svart skinnsoffa. Inte världens snyggaste men ganska smidig att torka ren och hålla i ordning från hundhår osv. Vi hade tyg innan och den var mörkgrå. Var faktiskt ganska oki.
 
Sv: Svart hund - vilken soffa ska man ha?

ja asså en mörkblå skinnsoffa..
trodde jag skrev skinnsoffa men tydligen inte, var väll trött:angel:

iaf har vi inga fläckar på den
 
Sv: Svart hund - vilken soffa ska man ha?

*kl*

Går inte att ha en snygg soffa.:D
Min har hälften vita och hälften svarta hårstån,
så jag har gett upp. Eftersom vi gilla att ligga och mysa i
soffan båda två, får vi leva med att den ser lite skruttig ut.
Annars är mitt tips- skaffa en soffa hunden tycker är obekväm.:angel:
 
Sv: Svart hund - vilken soffa ska man ha?

Varför inte bara låta bli att ha hunden i soffan, då har du ett bekymmer ur vägen;)
 
Sv: Svart hund - vilken soffa ska man ha?

Rouise och linafina: Vi har brun skinnsoffa nu och det är absolut det bästa när det gäller att hålla rent, som ni säger bara att torka av. Men jag har tröttnat på skinnsoffa och vill ha tyg.

Athos: Efter vi fick barn så får han inte vara i våran säng längre, så jag har inte hjärta att slänga ner honom från soffan också!

/Timsetim
 
Sv: Svart hund - vilken soffa ska man ha?

Nu har jag tröttnat på att möblera så att det ska passa hunden. Skinnsoffan ska ut och tygsoffa ska in.

Jag har en svart hanhund som både lämnar efter sig päls och små fläckar efter "snorren".:o Så vad har ni i liknande situation för soffa där hemma? Vilken färg och vilket tyg är bäst?

Tacksam för hjälp!:)

/Timsetim

hejsan min bror har en brun tygsoffa,även han har en svart hund,o funkar jättebra lycka till.
 
Sv: Svart hund - vilken soffa ska man ha?

skinnsoffa (konstläder) i svart. Suveränt och superlätt att torka av...och snyggt!
 
Sv: Svart hund - vilken soffa ska man ha?

En ljus beige skinnsoffa. Hunden får ligga på golvet. ;) Fast på kvällen lägger vi upp en filt i ena änden, eftersom vi vet att han sover där på natten.. När ingen ser. :devil:
 
Sv: Svart hund - vilken soffa ska man ha?

Jag har Ikeas Ektorp soffa i beige. Den är verkligen superbra för det är så lätt att bara ta av klädseln och tvätta när det blir skitigt. Dessutom är soffan ganska billig så man kan med gott samvete ha hundar i den.
 
Sv: Svart hund - vilken soffa ska man ha?

*kl*
Jag har en vit skinnsoffa:angel: Men min hund får absolut inte vara i den.
Jag tänker inte heller inreda efter att jag har hund.

Kan du inte köpa en mysig biabäd som hunden kan ligga i brevid soffan? Fast det är klart det är väl närheten de vill åt.
 
Sv: Svart hund - vilken soffa ska man ha?

Vi har två svarta skinnsoffor, perfekta att bara torka av när de blir skitiga:) , förut hade vi en beige soffa i tyg..... kommer aldrig att ha en tygsoffa någonsin mer!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 334
Senast: hollypolly
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 173
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 032
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 077
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp