Svårt att komma

Just den kommentaren tror jag är mer en groda som hoppade ut i ett försök att lätta upp sin egen osäkerhet från hans håll, så jag hänger inte upp mig på den heller som vissa gör, även om ordvalet inte var speciellt lyckat.
Det är en otroligt ful groda, verkligen ett slag under bältet. Jag skulle nog inte kunna låta bli att "hänga upp mig" på den. Det visar ju på en viss brist på självinsikt som inte är så attraktiv när man lägger över sina egna problem på någon annan och dessutom förolämpar den o processen.

Jag är inte så mycket för att lägga in för mycket personliga åsikter i och övertolka vad jag får info om angående vad en okänd tredje part sagt, återberättat av okänd andra part. Svårare än så är det inte.
Klumpigt/korkat/dumat uttryckt av honom? Absolut
Gör det honom till en allmän skitstövel som ska dumpas i rödaste rappet? Nej

Liten protest här. Den där gynekologen borde tänka ett varv till. Svårt att komma för kvinnor - enligt vilken mall då? Är det mäns tempo som är normen?

Du kanske har alldeles "normalt" tempo i upptrappningen mot orgasm. Men vi måste hålla emot den där föreställningen om att det är svårare för kvinnor att komma, bara för att män kommer snabbare.
Ej läst hela tråden, men har däremot läst iaf en studie som kommer fram till att män och kvinnor har ungefär samma snitttid till orgasm vid onani, så även ditt påstående ovan ter sig för mig som en myt.

. ...han måste hantera och acceptera detta och acceptera mig om vi ska ha sex varpå han skämtar om att han ska acceptera att jag är felkonstruerad. Men alternativet är ju då att jag börjar fejka vilket han inte vill.
Suck....
Låter kanske som han är osympatisk...
Men det tycker jag inte..
Jag läser dina inlägg flera gånger och det fetade får mig att bli alldeles matt.

Sex har man få bådas skull. Punkt.
Det finns inte två personer som fungerar exakt likadant. Om han inte träffat någon som du så är det bara för att han är sorgligt oerfaren och okunnig.

För mig är sex att båda gör allt man kan för att ge den andra personen njutning på dennes villkor. Om han inte accepterar det är han inget att ha. På något plan. Inte någonstans.

Och ja, han är oerhört osympatiskt. Att ha mage att skoja om att du är felkonstruerad. :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

Vilken rövhatt, känner jag spontant. Kanske lite hårt sagt, men......:mad:
Och vilket bekräftelsebehov han verkar ha!
Om du är nöjd och accepterar hur din kropp fungerar så borde han också vara nöjd.
Din kropp - din orgasm. :)
Det är ju jättebra att det finns hjälpmedel och leksaker och att du har utforskat din egen sexualitet och vet vad som gäller, verkar det som. :)
Han borde snarare vara nöjd över att du vet det så han slipper känna gång på gång att han "misslyckas" med att ge dig orgasm.

Ja, ja, jag är väl lite stukad av rövhattar men min personliga uppfattning är att hans beteende är oacceptabelt. :wtf:

Han får jobba med sin egen självkänsla istället för att hitta fel hos dig. O_o
Och han får jobba med lite nytänk också.
Alla är inte stöpta i samma mall helt enkelt.

Jag tycker inte att du nödigt behöver sätta ut honom i skogen än. Visst låter det där med felkonstruerad illa - men normen är också jäkla stark på det här området. In-ut ska räcka för att hon ska få orgasm, punkt. Han kanske oreflekterat har svalt den där inställningen bara för att den är så vanlig.

Prata ordentligt med honom och beskriv hur du känner, är mitt råd. Du verkar ju ha fått många bra insikter i tråden.

Det där är intressant. Jag känner nog ingen kvinna som kommer av enbart penetration.

Det där är intressant. Jag känner nog ingen kvinna som kommer av enbart penetration.
Jag tror att det är svårt att avgöra. Man kanske tror att man kommer av penetrationen men i själva verket är det det samtidiga trycket runt klitorisområdet som är viktigaste faktorn? Men jag vet inte.

Jag tror att det är svårt att avgöra. Man kanske tror att man kommer av penetrationen men i själva verket är det det samtidiga trycket runt klitorisområdet som är viktigaste faktorn? Men jag vet inte.
Så tror jag att det är också.
Jag tror till exempel att det skulle vara väldigt svårt vid enbart penetrationssex bakifrån till exempel där klitoris inte stimuleras alls.
DET tror jag är ytterst ovanligt, däremot.

"Räknas" inte det då? Jag tror inte det är så vanligt att få orgasm av enbart beröring inne i slidan och jag tror heller inte att det är vad som eftersträvas. Huvudsaken är att inte behöva "fuska" med händer eller leksaker. Kuk-knullandet ska räcka liksom. Med det sagt så uppfattar jag det som att de flesta kvinnor i regel inte får orgasm i (t ex) missionären och det verkar väldig okunnigt och omoget att tro det motsatta.

Sen känns det lite märkligt när han säger att "det är jobbigt att han inte kan få mig att komma"

Men kan inte han få dig att komma med leksaker? Eller är hela grejen att vi tjejer ska bli helt till oss bara av möjligheten att få ta del av mannens underbara organ i oss? Att inget utom att få orgasm av penetrationssex räknas?

"Räknas" inte det då? Jag tror inte det är så vanligt att få orgasm av enbart beröring inne i slidan och jag tror heller inte att det är vad som eftersträvas. Huvudsaken är att inte behöva "fuska" med händer eller leksaker. Kuk-knullandet ska räcka liksom. Med det sagt så uppfattar jag det som att de flesta kvinnor i regel inte får orgasm i (t ex) missionären och det verkar väldig okunnigt och omoget att tro det motsatta.
Klart det räknas, jag har vän inte sagt nåt annat?

Håller med dig.

Klart det räknas, jag har vän inte sagt nåt annat?
Jag tänker att "orgasm genom enbart penetration" inte behöver betyda "ingen klitorisberöring". Ofta används klitoris som argument för att kvinnor inte kan förväntas få orgasm vid "heteropenetration". Bilden av sex blir liksom ännu snävare i den argumentationen. Både hur heteropenetration görs och hur en fitta kan stimuleras.

Jag tänker att "orgasm genom enbart penetration" inte behöver betyda "ingen klitorisberöring". Ofta används klitoris som argument för att kvinnor inte kan förväntas få orgasm vid "heteropenetration". Bilden av sex blir liksom ännu snävare i den argumentationen. Både hur heteropenetration görs och hur en fitta kan stimuleras.

Men rätt många verkar tro det räcker med in-ut penetration och kåtflås, i alla fall om jag ser till mina tonår. En kombo eller ställningar som ger stimulans är något annat än det jag åsyftade.

Jag måste fråga om en situation som uppstått vid sex. Jag har alltid haft svårt att komma. Jag är 40 år så har haft sex i 20 år.
Jag har accepterat det och använder leksaker när jag vill komma. Vibrationerna är grejen där
Men har nu träffat en ny partner som gör detta till en stor grej. Dvs han säger att han tycker det är tråkigt och det känns jobbigt för honom att jag inte kommer av penetrerande sex elker oralsex utan bara av leksaker.Jag har många gånger berättat för honom hur det är och att jag ändå är väldigt nöjd med vårt sexliv . Jag har också berättat att jag fungerar såhär. Och att jag har pratat med gynekolog som säger att det är ganska vanligt att det är så för kvinnor.
Men för min partner har detta blivit en stor grej. Jag har sagt att han måste hantera och acceptera detta och acceotera mig om vi ska ha sex varpå han skämtar om att han ska acceptera att jag är felkonstruerad. Men alternativet är ju då att jag börjar fejka vilket han inte vill.
Suck....
Låter kanske som han är osympatisk...
Men det tycker jag inte.. däremot har han lite dålig koll på kvinnlig anatomi tycker jag.
Vet inte vad jag vill ha gör svar egentligen .
Någon som har en tanke eller idé hur vi ska komma över detta?
jag känner mig låst... För jag kan inte förändra detta och han är inte nöjd.
Sex är inte så kul längre. Blir som en prestation. :(
Och jag känner att mitt självförtroende gällande sex försvinner

Felkonstrerad?!? Som ett skämt?
På allvar?
Ursäkta, men jag måste hyperventilera ett tag innan jag läser vidare.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 296
Senast: Norma
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 185
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 271
Senast: Snurrfian
·
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 893
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar