Svårt att komma

Sen känns det lite märkligt när han säger att "det är jobbigt att han inte kan få mig att komma"
Jag kanske märker ord men det känns lite gammaldags?

Gammaldags, snarare obehagligt helt enkelt. Att du kommer ska vara hans prestation, en bekräftelse på hur duktig/bra/manlig han är, ett betyg. Som att du är ett TV-spel, han samlar poäng och siktar på en vinst. Blä.

han skämtar om att han ska acceptera att jag är felkonstruerad.

Det där hade gjort mig så jävla ledsen för att inte säga rosenrasande att karl:devil:n hade åkt ut ur sängen o ut ur mitt liv.
Tänk efter - du skriver att du börjar tappa ditt självförtroende om sex pga honom. Du som har varit nöjd o glad o har lärt dig hur din kropp fungerar o hur du ska njuta. :banghead::banghead: Vad ska du ha en sån karl till?

F ö - jag är som du, njuter av penetration men kan inte komma av det, utan det måste till annat. Har aldrig varit något problem varken för mig eller för min man. Har du en man som tycker att det är problematiskt är det fanimej honom det är fel på, inte du. :rage:

Tror nog att hans manlighet får sig en törn av att han inte kan få dig att komma.
Det är väldigt få kvinnor jag haft sex med som kommer vid penetration så här får man ju hjälpa till på alla sätt som funkar för kvinnan, tungan, händer, toys...you-name-it....lycka till och stå på dig !!

Tror nog att hans manlighet får sig en törn av att han inte kan få dig att komma.
Det är väldigt få kvinnor jag haft sex med som kommer vid penetration så här får man ju hjälpa till på alla sätt som funkar för kvinnan, tungan, händer, toys...you-name-it....lycka till och stå på dig !!
Här sa du något intressant.
Varför är det så fokuserat på penetration och varför är det en sån bekräftelse för vissa män att hon kan komma av det?
Om den kvinnliga anatomin inte matchar det menar jag...
Så sorgligt. .

Varför är det så fokuserat på penetration och varför är det en sån bekräftelse för vissa män att hon kan komma av det?
Så sorgligt. .

För att då behöver de inte "jobba" för det...
Om man måste "sätta sej in i" hur en person funkar innebär det ju merjobb...
Inte bara det kliar på pungen - det va skönt- orgasm... (alla killar har det som sagt inte heller så enkelt)
Vissa tjejer har den turen att de kommer enkelt men det är ju definitivt inte ovanligt att man INTE kommer...

Så sorgligt. .
För att även sex styrs av normer och ideal för bra eller "riktigt" sex. Och normer och ideal formas snarare av de som har makt än av de som inte har det.

Jag måste fråga om en situation som uppstått vid sex. Jag har alltid haft svårt att komma. Jag är 40 år så har haft sex i 20 år.
Jag har accepterat det och använder leksaker när jag vill komma. Vibrationerna är grejen där
Men har nu träffat en ny partner som gör detta till en stor grej. Dvs han säger att han tycker det är tråkigt och det känns jobbigt för honom att jag inte kommer av penetrerande sex elker oralsex utan bara av leksaker.Jag har många gånger berättat för honom hur det är och att jag ändå är väldigt nöjd med vårt sexliv . Jag har också berättat att jag fungerar såhär. Och att jag har pratat med gynekolog som säger att det är ganska vanligt att det är så för kvinnor.
Men för min partner har detta blivit en stor grej. Jag har sagt att han måste hantera och acceptera detta och acceotera mig om vi ska ha sex varpå han skämtar om att han ska acceptera att jag är felkonstruerad. Men alternativet är ju då att jag börjar fejka vilket han inte vill.
Suck....
Låter kanske som han är osympatisk...
Men det tycker jag inte.. däremot har han lite dålig koll på kvinnlig anatomi tycker jag.
Vet inte vad jag vill ha gör svar egentligen .
Någon som har en tanke eller idé hur vi ska komma över detta?
jag känner mig låst... För jag kan inte förändra detta och han är inte nöjd.
Sex är inte så kul längre. Blir som en prestation. :(
Och jag känner att mitt självförtroende gällande sex försvinner
Då är det fel på mig också ;)
Kommer sällan utan leksaker vid penetrationssex. Tak och lov så har min man aldrig haft problem med det :)
Det är som många sagt han som har nåt sorts stolthetsproblem.

Fokuserat på penetration är väl för att det är så barn blir till. Vi har inte gått ifrån den biologiska grejen att man vill ha en penis inne i sig. Jag vill det i alla fall. Visst hade jag överlevt utan penetration, men penetrationen gör ju sexet så mycket bättre enligt mig.

Jag har väldigt lätt för att komma, men jag kommer inte bara av in- och ut, jag måste hjälpa till med klitorisstimulation, vilket jag oftast gör med mitt eget finger. Någon kille har haft stolthet i att han minsann ska smeka mig samtidigt som han knullar och det funkar ju också, men lättast är det ju att göra det själv. ;) Bäst orgasmer får jag när jag penetreras samtidigt som klitoris stimuleras så jag vill inte leva utan penetrerande sex.

För oss lite äldre som haft sex med ett par generationer kan jag säga att de yngre killarna typ födda på 90-talet är betydligt bättre på detta med att alla är individer och att vi alla har olika behov för att kunna komma. De äldre killarna är mycket mer styrda i hur de tycker att en kvinna ska fungera.

Jag måste fråga om en situation som uppstått vid sex. Jag har alltid haft svårt att komma. Jag är 40 år så har haft sex i 20 år.
Jag har accepterat det och använder leksaker när jag vill komma. Vibrationerna är grejen där
Men har nu träffat en ny partner som gör detta till en stor grej. Dvs han säger att han tycker det är tråkigt och det känns jobbigt för honom att jag inte kommer av penetrerande sex elker oralsex utan bara av leksaker.Jag har många gånger berättat för honom hur det är och att jag ändå är väldigt nöjd med vårt sexliv . Jag har också berättat att jag fungerar såhär. Och att jag har pratat med gynekolog som säger att det är ganska vanligt att det är så för kvinnor.
Men för min partner har detta blivit en stor grej. Jag har sagt att han måste hantera och acceptera detta och acceotera mig om vi ska ha sex varpå han skämtar om att han ska acceptera att jag är felkonstruerad. Men alternativet är ju då att jag börjar fejka vilket han inte vill.
Suck....
Låter kanske som han är osympatisk...
Men det tycker jag inte.. däremot har han lite dålig koll på kvinnlig anatomi tycker jag.
Vet inte vad jag vill ha gör svar egentligen .
Någon som har en tanke eller idé hur vi ska komma över detta?
jag känner mig låst... För jag kan inte förändra detta och han är inte nöjd.
Sex är inte så kul längre. Blir som en prestation. :(
Och jag känner att mitt självförtroende gällande sex försvinner

Vill bara skrika FAN VILKEN GRIS HAN ÄR! :rage::rage::rage::rage::rage:

Att du inte dumpade honom så fort han kallade dig felkonstruerad är för mig obegripligt :(:crazy: men om du nu ändå vill ha kvar honom så nog fan får han ju börja bete sig! :wtf:

HAN ska ju se till att få dig att njuta och känna dig så trygg att du kan komma! Fungerar vibration för dig så kör på det tills du hittar andra sätt med någon du är trygg och känner dig vacker med! Rida och gnugga klitoris är ju en variant, penetration i rätt vinkel och hjälpa till med fingrar eller leksak är en och ALLA är ju bra sålänge man njuter tillsammans!
Om han "tar dig" samtidigt som du smeker dig är det ju ändå ett "ni" och han ska väl vara glad över en kvinna som vågar visa vad som är skönt och inte ligger där som ett mähä och nöjer sig! :confused::heart

Gud alltså, vad upprörd jag blev, du förtjänar så mycket bättre än den pinsamma fan! :yuck:

Haha .:D
Jag upplever honom inte alls som en gris rent allmänt då han varit enormt omtänksam annars. Sen var det vidrigt att skämta om att någon kanske är felkonstruerad.
Men jag tror det handlar om att han har lite dålig koll på kvinnlig anatomi. Och jag tror att han tar för givet att alla kvinnor är som hans ex och det fåtal andra kvinnor han haft sex med.
Sen tror jag det handlar om att han gillar penetration väldigt mkt och att han är så enormt inställd på att jag ska ha det bra och är väldigt intresserad av att tillfredsställda mig. Så då verkar han inte tro på mig när jag säger att jag är nöjd ändå. Jag har talat om det många gånger att det är riktigt bra. Men det är nog den där bekräftelsen som många har nämnt.
Jag ska prata med honom igen. Jag tror inte han förstod hur jag uppfattade det

Senast ändrad:
Fungerar vibration för dig så kör på det tills du hittar andra sätt med någon du är trygg och känner dig vacker med! Rida och gnugga klitoris är ju en variant, penetration i rätt vinkel och hjälpa till med fingrar eller leksak är en och ALLA är ju bra sålänge man njuter tillsammans!

Varför ska TS hitta andra sätt? TS verkar ju vara nöjd med sina leksaker, räcker inte det? Eller måste alla tjejer kunna komma samtidigt som penetration (det är ju den gemensamma nämnaren i dina förslag)?

Varför ska TS hitta andra sätt? TS verkar ju vara nöjd med sina leksaker, räcker inte det? Eller måste alla tjejer kunna komma samtidigt som penetration (det är ju den gemensamma nämnaren i dina förslag)?

Självklart inte men om man nu vill uppnå orgasm gemensamt som de flesta ändå vill när man har ett samlag (annars kan man ju smeka sig var för sig) så var det tips :idea:

Jag upplever honom inte alls som en gris rent allmänt då han varit enormt omtänksam annars. Sen var det vidrigt att skämta om att någon kanske är felkonstruerad.
Men jag tror det handlar om att han har lite dålig koll på kvinnlig anatomi. Och jag tror att han tar för givet att alla kvinnor är som hans ex och det fåtal andra kvinnor han haft sex med.
Sen tror jag det handlar om att han gillar penetration väldigt mkt och att han är så enormt inställd på att jag ska ha det bra och är väldigt intresserad av att tillfredsställda mig. Så då verkar han inte tro på mig när jag säger att jag är nöjd ändå. Jag har talat om det många gånger att det är riktigt bra. Men det är nog den där bekräftelsen som många har nämnt.
Jag tycker inte att du nödigt behöver sätta ut honom i skogen än. Visst låter det där med felkonstruerad illa - men normen är också jäkla stark på det här området. In-ut ska räcka för att hon ska få orgasm, punkt. Han kanske oreflekterat har svalt den där inställningen bara för att den är så vanlig.

Prata ordentligt med honom och beskriv hur du känner, är mitt råd. Du verkar ju ha fått många bra insikter i tråden.

Jag tycker inte att du nödigt behöver sätta ut honom i skogen än. Visst låter det där med felkonstruerad illa - men normen är också jäkla stark på det här området. In-ut ska räcka för att hon ska få orgasm, punkt. Han kanske oreflekterat har svalt den där inställningen bara för att den är så vanlig.

Prata ordentligt med honom och beskriv hur du känner, är mitt råd. Du verkar ju ha fått många bra insikter i tråden.
Ja det är så jag känner. Jag tror bara han inte är så upplyst och haft sex med ett fåtal och tror då att det är samma för alla.
Jag ska prata med honom igen. För jag tror det handlade om hans självförtroende och att han ville att jag ska ha det bra. Även om det blev lite märkligt och ordval som inte var så bra.

Att prata om det och förklara så han verkligen förstår att du njuter av sexlivet precis som det är, "såhär funkar jag och jag är nöjd med det" liksom, men att när han tjatar på om att du inte kommer av penetration gör att glädjen med sexet för din del bleknar.

Sen tugget om att han skulle ha sunkig kvinnosyn pga det? Nja det tror jag inte. Går jag till mig själv så nog skulle min självkänsla få sig en liten knäck om jag på min höjd lyckas ge (min fiktiva) man ett halvstånd och att han sen inte kommer under själva sexet, men med fungerande dialog så hade nog en sån situation löst sig också på så vis att jag som följd skulle få förståelse för hur han funkar och sen får man väl testa sig fram liksom

Så sorgligt. .

Jag ska prata med honom igen. Jag tror inte han förstod hur jag uppfattade det

Jag tänkte redan när jag läste första inlägget att det handlar om hans vana. Han är van att kvinnor kommer på en gång, han är van att kvinnor funkar på ett visst sätt. För honom blir det fullständigt fel och grodor som hans kommentar om att du var felkonstruerad kommer. Jag tror inte alls att han är en skitstövel eller vilka ord många andra i tråden har använt om honom...jag tror bara inte han förstår bättre.

Jag tänkte redan när jag läste första inlägget att det handlar om hans vana. Han är van att kvinnor kommer på en gång, han är van att kvinnor funkar på ett visst sätt. För honom blir det fullständigt fel och grodor som hans kommentar om att du var felkonstruerad kommer. Jag tror inte alls att han är en skitstövel eller vilka ord många andra i tråden har använt om honom...jag tror bara inte han förstår bättre.
Ja jag tror att han har dålig koll.
Det som är bra är att nu har jag ventilerat mina tankar innan jag ska prata med honom så nu vet jag mer var jag står

Att prata om det och förklara så han verkligen förstår att du njuter av sexlivet precis som det är, "såhär funkar jag och jag är nöjd med det" liksom, men att när han tjatar på om att du inte kommer av penetration gör att glädjen med sexet för din del bleknar.

Sen tugget om att han skulle ha sunkig kvinnosyn pga det? Nja det tror jag inte. Går jag till mig själv så nog skulle min självkänsla få sig en liten knäck om jag på min höjd lyckas ge (min fiktiva) man ett halvstånd och att han sen inte kommer under själva sexet, men med fungerande dialog så hade nog en sån situation löst sig också på så vis att jag som följd skulle få förståelse för hur han funkar och sen får man väl testa sig fram liksom
Förhoppningsvis skämtar du inte om att han är "felkonstruerad". Det är väll där de flesta hakar upp sig.

Förhoppningsvis skämtar du inte om att han är "felkonstruerad". Det är väll där de flesta hakar upp sig.
Just den kommentaren tror jag är mer en groda som hoppade ut i ett försök att lätta upp sin egen osäkerhet från hans håll, så jag hänger inte upp mig på den heller som vissa gör, även om ordvalet inte var speciellt lyckat.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 296
Senast: Norma
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 185
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 269
Senast: Snurrfian
·
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 893
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar