Svårt att få tag i skor med 4-broddshål? (Stockholm)

Elisha

Trådstartare
Hello u all:)
Min häst har just nu 2-broddhåls-skor, då hovslagaren påstår att det inte går att få tag på skor med 4 broddhål i sthlm-trakten öht :confused:
Jag litar till 100 på henne, det är verkligen en jättebra hovslagare men jag har svårt att tro att det inte går att få tag på?
Hästen ska skos igen i mitten av januari o då vill jag iaf ha 4-broddshål ifall vintern kommer! (Den lär ju göra det snart iaf).
I för sig har hovis sagt att hon kan borra egna hål när vintern kommer men jag vill ju ändå veta OM det går att få tag på i sthlm? Hur har ni det? :cool: :crazy:

Sv: Svårt att få tag i skor med 4-broddshål? (Stockholm)

jag vet att travet säljer skor med både 4 och 6 broddhål. min hovis köper där. har han inga färdig borrade skor hemma (om det är akut med tex. tappsko) så har han borrat upp och gängat en "vanlig" sommarsko.

Hello u all:)
Min häst har just nu 2-broddhåls-skor, då hovslagaren påstår att det inte går att få tag på skor med 4 broddhål i sthlm-trakten öht :confused:
Jag litar till 100 på henne, det är verkligen en jättebra hovslagare men jag har svårt att tro att det inte går att få tag på?
Hästen ska skos igen i mitten av januari o då vill jag iaf ha 4-broddshål ifall vintern kommer! (Den lär ju göra det snart iaf).
I för sig har hovis sagt att hon kan borra egna hål när vintern kommer men jag vill ju ändå veta OM det går att få tag på i sthlm? Hur har ni det? :cool: :crazy:

Hej, som jag förstår det finns det två lösningar på detta problem.

1. Din hovis åker och köper fyrborrade skor hos ngn återförsäljare i Sthlms området, alla har det i lager.( i alla fall fick min hovis tag i tiokartonger senast i dag hos sin leverantör.)

2. Din Hovis har som dom flesta andra seriösa hovisar en borrmaskin med sig i bilen och kan då på plats borra upp två hål till.

Min hovis har båda alternativen vilket jag tycker känns seriöst.

Lycka till och tipsa gärna din hovis.

jag har ivarje fall sett skor med fyra broddhål på hööks tex, lantmännen och lite överallt.

Det var det dummaste jag hört.

Klart det går att köpa, fast de flesta gör nog som Coari skriver, borrar upp egna hål.

Jag har aldrig haft några problem med att få 4håls skor. Min hovslagare har alltid med sig det på vintern.

det verkar mycket underligt att ni i "hufvdstaden" inte skulle ha det när vi här ute på en liten blåsig ö får tag i det på ett par ställen åtminstone... :crazy:

Din hovslagare måste vara naiv! Min häst är skodd med 4-broddshålsskor fast jag bara vill ha i trakterna... Det var det enda han hade med :) Och det är en helt vanlig svenssonhovslagare i Stockholm!

Testa och ring Hådéns hovslageri i Bromma. Jag gjorde det en gång när en hovslagare för många år sedan påstod att han inte kunde få tag i förstärkta skor. Håden svarade att han hade "pinnen full". Min hovslagare borrar själv hålen i tån på plats. Minns ej om han riktar först och borrar sen, det låter logiskt för att slippa problem med att hålen förstörs vid riktningen.

Min hovis borrar upp två extra hål själv

Eeeek?! :confused:

Ja senast jag kollade hade halvblodsdamen min fyra prydliga broddhål i varje doja, innehållande fyra präktiga broddar.

Så visst finns det!

Eh?
Min hovis (också tjej, H.G.) skodde min häst med fyrbrodd i mitten på dec. Sade inget om tillgängligheten på skor.

/Malin

Då jag hade skodd häst hade jag alltid 4 brodd i varje sko, har aldrig varit problem att få tag i skor....?

Hola,
Var på Hådéns, Solvalla så sent som i fredags. Då fanns det skor med 2, 4 och 6 hål.

Eko som ligger hyfsat nära mig på söderkant hade bara med 2 sist. Likaså Hööks i KK.

mvh Eva

Vilken hovslagare har inte en borrmaskin som del av sin utrustning för att borra broddhål med över huvud taget? :eek: :confused: Låter HEL konstigt.

Min hovis borrar själv, funkar utmärkt :)

Nä, min hovis skor med 4-hålsbrodd o har inte sagt att det skulle vara några problem att få tag på såna skor...

Min hovslagare borrar själv till två hål extra i sina skor om man vill ha det, inga "specialskor" här inte.

*kl*

Min hovis borrar alltid alla hål själv. Han tycker det är bäst så för då kan han välja var han vill sätta hålen beroende på hästens behov.

Låter mkt konstigt att din hovis inte skulle kunna få tag på skor med 4hål el. borra själv.

Liknande trådar

Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
3 369
Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
3 061
Senast: muslidag
·
Hästmänniskan Jag har en fundering. Jag skaffade en medryttare till vårt sto som stått med dräktig och haft föl innan. Så vi letade medryttare då jag...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 995
Fritid Som en del kanske vet så vill jag köpa ett hus, någonstans i Sverige då det inte går att köpa ett vettigt hus för min budget i...
2
Svar
35
· Visningar
3 050
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv