Svart Adventsstjärna i papper som inte vill lysa...

Xazo

Trådstartare
Vad ska jag sätta för lampa i denna så att det ser ut som en stjärna utifrån. Tydligen så tar den svarta färgen en massa av ljuset... Har just en 25w päronlampa i men det lyser bara lite inne, utifrån ser man bara en ljuspunkt.

Alla andra har ju så snygga stjärnor... Är det bara för att de är vita?
 
Sv: Svart Adventsstjärna i papper som inte vill lysa...

Jag har en svart och har bara en liten lampa i. Tycker den lyser lagom.

Är det få hål i själva pappen eller?
 
Sv: Svart Adventsstjärna i papper som inte vill lysa...

Sätt i en lampa med större effekt (mehr watt) eller är själva lamphållaren endast avsedd för max 25 w? I sånna fall kan jag rekommendera en lågenergilampa alt. sparlampa (de brukar ha ett starkare sken än vanliga). Eller köp en genomskinlig (alltså blank, inte matt) lampa för då lyser det lite extra.
 
Sv: Svart Adventsstjärna i papper som inte vill lysa...

Jag har samma problem! Fast jag har ljusgråa stjärnor istället.
Superfina, om de bara kunde lysa lite mer...
De syns inte ut genom fönstret knappt! :(

Var in på elbutiken i stan igår o frågade om råd, då det står en lapp inuti stjärnorna att det får max vara 15w päronlampa och själva kabeln/hållaren kan ha max 45 w.

De tipsade mig om att köpa energilampa som motsvarar 35 w,
de tyckte också att jag skulle komma tillbaka med en stjärna för
att se om jag skulle ha en klotformad lampa eller en avlång 'spiralliknande'
lampa. (de avlånga kunde ju sprida ljuset lite bättre sa de)
 
Sv: Svart Adventsstjärna i papper som inte vill lysa...

Jag har en lågenergilampa på 8 w som motsvarar 40 w i min svarta pappersstjärna som är 75cm :D
 
Sv: Svart Adventsstjärna i papper som inte vill lysa...

Lyser det bra tycker du? Bild?

Mina lyser verkligen knappt ut ur fönstret ens när man står på altanen utanför alltså :(
 
Sv: Svart Adventsstjärna i papper som inte vill lysa...

Nja det ger iaf ljus runt den, problemet är väl att det svarta pappret inte släpper genom ljus som vita gör, den lyser bara genom hålen. Men min har rätt många hål i ett fint mönster :)
 
Sv: Svart Adventsstjärna i papper som inte vill lysa...

Dom flesta av dom där stjärnorna ska man undvika att sätta större w att än 25. Dom är inte gjorda för det. Har en kompis vars styvpappa är brandman.Dom har varit o släckt massa bränder med just pappstjärnor.De är de som ökar mest nu i brandsynpunkt . '=)
 
Sv: Svart Adventsstjärna i papper som inte vill lysa...

En lågenergi drar bara 8w och motsvarar ca 40w, blir inte varm och är betydligt säkrare än vanliga glödlampor i en pappersstjärna... :D
 
Sv: Svart Adventsstjärna i papper som inte vill lysa...

vi har en svart oxå, den lyser inte heller så mkt själv. Men då ljuset i rummet är tänt så syns den utifrån.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 854
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 183
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 957
Senast: Blyger
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 322
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp