Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller helt med om detta och som jag tidigare skrivit så skulle jag gärna se att om man nu inte kan standardisera lättklassbanorna hellre skulle kalla dem tex Lätt A och Lätt B så man har lite bättre uppfattning om hur banan är innan man åker.
Det skulle då tex vara lämpligt att debutera lätt klass i en LB men som förberedelse för * så bör man för sin egen skull kanske ha ridit ett par LA.
Inget tvång, inga kvaländringar utan bara som vägledning för ryttarna så man inte behöver åka land och rike runt innan man vet på ett ungefär vad man har att vänta sig. Just när man rider lätt klass kan det ju verkligen variera i standard.
Tillägg: Om man nu har en riktigt innovativ banbyggare som bygger som fio föreslår med många alternativ så skulle den kunna kallas Lätt AB så att man då vet att den är lämplig för såväl debutanter som ekipage med någon erfarenhet.
Jag anser ju tt det faktiskt är just banbyggaren som måste veta det.
En banbyggare borde ju veta vilka krav i vilka klasser. Sedan får man ju ta emot feedback genom resultat eller vad ryttare tyckte när tävlingen är klar. Om det inte var så att resultatet blev som man tänkt.
Har även nu tittat i TR och kollat i måttabelllen för att se vilka skillnader en ny 110* (eller vad den isf ska kallas) skulle ha gentemot 100 och CNC*, det blir inte mycket att gå på som det ser ut i en snabb anblick.
Nä, vad du vill med detta har jag förstått, men detta inlägg var riktat till Olgaklara som tidigare skrev om att lägga in en ny klass.
Men det ligger trots allt lite i det som sägs om en ny klassificering av olika 100-banor, ska en 100 vara lika kvalificerande som en 100* (eller hur nu svårighetsgraderna benämns)?
Det känns som en "farlig" sits då man i så fall skulle kvalificera sig till en CNC* på att rida 100 och då inte vara lika bra förberedd på vad som vänta skall än om man då har kvalificerat sig via100*.
För snabbt reflekterat så känns det som om man skapar två olika klasser istället för att visa vilken svårighet en 100-bana har.