Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Nu blir jag faktiskt avunsjuk på dig. Så mycket har jag inte sovit på två år!

E har varit orolig inatt, dels magknip och sen har hon varit hungrig hela tiden. Det känns så iaf.
Jag hann hoppa in i duschen innan sambon försvann, snart lämna A på dagis och sen bege mig mot växjö. Jag ska träffa naprapaten och se om han kan fixa till ryggen på mig. Jag vill kunna börja röra på mig igen utan att bli handikappad i ett dygn efteråt.
Om tiden räcker till blir det julklappsletande också

Vilka härliga lekar de leker! Du hyr inte ut storsyrran? :D

Är du säker på att du vill hyra en 3 1/2 åring som gärna och ofta testar sin egen vilja och vill utforska världen på hennes vis och bara hennes vis? :cool:

Igår försökte maken få henne att sluta leka jaga (på ett ganska vilt sätt) med Vera (Vera tyckte det var jätteroligt) så att ingen skulle göra illa sig. Men han fick ingen som helst respons eller svar från henne.
Maken sa då att det är som om hon inte hör ibland, varpå jag svarar att det är som att hon hör ibland :D

Men hon är väldigt lugn och tillbakadragen med folk hon inte känner, så det kanske skulle funka att hyra ut henne :angel:

Haha, en ny familj varje dag. :D nää, lilla Alice. Hon var ju så söt och go när vi var på Strömsholm. :)

*kl*

Kul att läsa och se hur alla små utvecklas. S hänger också med och vi blir förvånade varje dag över hur mycket hon snappar upp och hur stor ( :cry: ) hon blivit.

Hon har börjat sova mer nu, det är som att hon behöver mer sömn nu helt plötsligt. Från att ha lagt sig åtta och vaknat vid 7, så vill hon nu gå och lägga sig vid 19 och sover till 8 på helgerna och när vi väcker henne på vardagarna. Är det något annan i tråden som märkt samma sak på era barn?

Här hemma gräver S och sambon för fullt med grunden till vår utbyggnad. Känns heeelt fantastiskt att det äntligen är på gång! Imorgon ska jag gå igenom fönster och dörrar med snickaren, bestämma golv och annat som det kan vara leveransens på. Även bestämma tak (enkelkupigt eller dubbelkupigt tegel? ). Det kunde vara värre. ;)

Jag sa till på dagis idag att de ska skära ner V:s sovstund från 1,5 h till 1 h. Han har också helt plötsligt börjat sova till ca 7:30 istället för till kl 6. Men han har också vaknat de två sista nätterna och haft svårt att somna om. Igår hade han svårt att somna på dagis och även hemma på kvällen, så vi får väl se om den kortade middagstiden gör att nattsömnen blir bättre. Han får gärna fortsätta sova till 7:30! :laugh:

Usch, jag har redan panik inför imorgon då jag ska vara ensam hela dagen med båda två. Maken ska hålla intervjuer på em och lär inte komma hem förrän 18-18:30... :crazy: Usch.... Känns inte som att jag räcker till för någon av dom och så katten ovanpå allt som gör att jag får psykbryt. Imorse fick hon sitta instäng inne på toaletten medan vi fixade alla morgonbestyr. :grin:

Hon är hur söt och go som helst, när hon vill :D

Just nu håller tjejerna på att leka frisör med gossedjuren. Alice klipper deras hår med en stekpincett och Vera blåser håret med en madrasspump :D

Det är jätteskönt, fast viss punktmarkering behövs fortfarande och ständigt ögon i nacken.
Men jag måste säga att det går över förväntan med att dela på leksaker och så.

Vet du om det finns nån bra lekplats i stan? Tänkte försöka komma iväg och rasta Vilgot de dagar han är hemma. Det finns verkligen ingenting att göra i det här jäkla området... :mad:

Vi åkte några gånger till en lekplats på Gryta, Södra gryta vid stora pulkabacken vid gamla Ica Grytan (alltså vid Apalbyskolan typ).

Jag hittade en sida på internet då när jag letade lekplatser nära mig.
Här är den, tydligen för hela landet också.

Jag är såååååå trött nu. Precis hela tiden. När klockan börjar närma sig 5 på eftermiddagarna börjar jag längta till sängen. Nog för att jag är kvällstrött men det här slår alla rekord. Ture sover som vanligt inte hela nätter men de sista två har varit bättre än på länge. Å andra sidan så var han vaken mellan 23 och 04 natten innan och det kommer väl efter. Hans hosta och förkylning ger sig inte...

Jag fyller år idag och fick frukost på sängen och present. Det är ovanligt för att vara min sambo. Hans familj slutade typ fira födelsedagar när de fyllde 10 år (nu överdriver jag lite) och i min familj firar vi allt man kan komma på bara för det är kul med kalas och presenter. Ofta tårta och present på namnsdagar om nån kommer ihåg. Så vi har haft lite olika åsikter om hur man firar och han har såklart gjort mig besviken ett antal gånger. Min förra sambo var dessutom en überromantiker som kunde komma hem med presenter och blommor lite när som...

Men idag var han supergullig, tror Ture får honom att tänka lite mer! :D

Visst börjar våra barn bli smarta. Ture är liten i både vikt och längd enligt BVC men ovanligt smart. Han fattar tamejfasen ALLT den ungen och vi får ofta passa oss för vad vi säger. Häromdagen öppnade han kökslådan och tog fram den där grejen som man skär ägg med och så satte han sig och sjöng dagis-sången och spelade gitarr på ägg-skäraren. ???????? Inte direkt så att nån har visat honom det...

Han är så fantastiskt underbar och det finns risk att jag pussar sönder honom!!

Kan inte ni i området gå ihop och söka bidrag till en lekplats alt. lägga ihop själva och bygga den på en plats ni kan få godkänd av kommunen?

Samfälligheten har under ca 10 års tid pratat om lekplats, men det slutar alltid med att det är för dyrt. :mad: Det rör sig om närmare 100 000 kr för en bra och godkänd lekplats. Kommunen vill inte hjälpa till och helt ärligt tycker jag att det är riktigt illa i ett område med 150 höginkomsttagarfamiljer som betalar en hel del i skatt. Säg ett enda område i stan som inte har lekplats liksom. :grin:

Grattis på födelsedagen!!! :bump:
Hoppas ture och din kropp ger dig bra med sömn inatt som present! :)

Åh, tack för tipset! Har ju bott i tre år på Gryta, så den har jag nog gått förbi flera gånger utan att tänka på den. :D

Precis alla områden brukar ju ha lekplats. Vi har två stycken + skolans skolgård och en fotbollsplan på grus och en på gräs. Men då är iofs våran by gammal och det har alltid bott småbarnsfamiljer här.
Man tycker ju att kommunen borde vilja se till barnens bästa men det ska ju alltid vara dom där pengarna som styr. :grin:

Grattis på födelsedagen!
Det låter härligt med frukost på sängen :d

Jag har aldrig fått blommor av min man, en gång ville han vara gullig (det var när han skulle flytta till skottland, vilket varade i 2 veckor innan han kom hem igen :D) då köpte han en gigantisk nalle till mig.
Han insåg sitt misstag ganska snabbt när jag frågade hur vi skulle få med den hem på tåget....
Sen dess har jag fått smycken, det tar mindre plats och kan användas :angel:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar