Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Åh, tack för tipset! Har ju bott i tre år på Gryta, så den har jag nog gått förbi flera gånger utan att tänka på den. :D

Jag tror att de har renoverat den och byggt nya grejer de senaste åren, för så där såg den inte ut under min uppväxt (om det ens fanns en lekplats just där då...).

Annars så ligger ju Lövudden inte så långt från dig, men där tror jag bara att det finns gungor....

Man ska tydligen skylla sig själv som flyttar till ett "privat" område. Det var Peab som köpte marken av en bonde och byggde alla nästan alla hus. Två gator är dock från kommunens tomtkö. I originalplanen fanns ingen lekplats då "barn ska leka i skogen", men man insåg snabbt att det visst behövs en lekplats.

Vi har ingen cykelbana in till stan och i princip inga bussförbindelser (bara en buss på morgonen och tillbaka på kvällen). Jag förstår varför många flyttar härifrån när barnen blir äldre.

Har du några andra tips på hur man kan roa barnen en hel dag? Jag har så himla dålig fantasi och är egentligen ingen lekmamma. Tur att de har en riktig lek- och buspappa! Att åka och handla är ju bra tidsfördriv, men med två barn i vagnen så kan jag knappast storhandla...

Jag är verkligen jättedålig på sånt där.

Ibland har vi åkt till Ikea och barnen har lekt vid fiskprojektorn vid tygavdelningen och nedre ingången.
Vallby friluftsmuseum funkar bra när det blir varmare igen, god mat också.

Vi leker mycket i trädgården, hoppar studsmatta, leker i lekstugan och sandlådan. Matar hästarna och kaninerna. Plockar äpplen, gräver i landet, gungar.

Städa bilen tycker tjejerna är kul för då får dem klättra omkring fritt inne i bilen och sitta i bagageluckan :D

Att leka på "ovanliga" ställen som källaren eller sovrummen på övervåningen är kul.

Blir vi för uttråkade så åker vi in till mormor i stan och vips så roas barnen i timmar :angel:

Theo har börjat sova mer på dagen, kan sova allt mellan 1,5h-2,5. På natten sover han i regel mellan 19-19.30-07, ibland till 08.

*kl*
I natt gav jag upp projekt sova hela natten i sin säng med Theo. Han blir bara arg och vägrar somna om. Får han komma över till oss så somnar han i regel på 2 röda.

*kl*

jag har tråkigt och är trött. Kamingubbarna är här hemma och håller på med öppna spisen så dom har tagit upp hela vardagsrummet så kan inte se på tv. Blir bara tröttare av att sitta vid datorn. Har ingen bil så jag kan åka någonstans och kan inte direkt gå och lägga mig när dom är här hemma. Det blåser massor ute så är inte direkt pigg på att gå ut och gå. Promenaderna till och från dagis får räcka. Är iaf glad att gubbarna kom en dag när Milton är på dagis. Hade inte varit så kul att hålla honom borta från alla deras lortiga grejer hela dagen.

Trött är jag för att Milton krånglade mellan 3-5 inatt. Känns iofs fjantigt att gnälla om det när jag vet hur Cyllene har det. :grin:

Vi var tyvärr för snåla i somras, så vi har varken egna gungor eller sandlåda... Min man är jättebra på de flesta vis, men just att ta tag i saker är han usel på. Det är alltid jag som måste säga, och verkställa, "nu åker vi och köper det" eller "nu fixar vi det". Det kan jag bli så himla less på. Han gör det om jag ber honom, men jag önska att han tog lite egna initiativ ibland. I somras jobbade ju jag och han var pappaledig. Han borde ju ha sett behovet då och sett till att det kom på plats.

Gunorna har jag satt upp, sandlådan har jag byggt, lekstugan har min bror byggt, studsmattan tog min bror hit ;)

Jag ser ett mönster.... :D

Det kan bli för mycket av det goda också. Mitt ex (som förresten var med i tidningen idag :angel:) var extrem åt andra hållet istället och jag vet inte om det var så mycket bättre. När han kom på att han skulle fixa något så kunde han ägna timmar åt att ringa runt och researcha och sedan dagar åt att verkställa. Och skulle bilen lagas, spelade det ingen roll om det var julafton eller inte. :grin: Men komma på att laga mat fanns liksom inte, utan när jag kom hem dödstrött efter kl 19 (hade häst då, som jag åkte till direkt efter jobbet) så frågade han alltid "vad ska vi laga för mat" följt av ett "fy fan vad du alltid är grinig!!!" när jag surnade till. Då hade han oftast varit hemma från lunch och själv inte ätit nåt på hela dagen.

(en liten parentes bara :p)

*kl*
Nu har Oscar varit otröstlig i en halvtimme.
Anledningen: Hämtar honom 11:30 på torsdagar, råkade komma 11:31.
Då hade de andra satt sig och börjat äta lunch, Oscar blev ju helt knäckt när han inte fick äta med sina kompisar. Han fick sitta i soffan jämte och när jag kom så fick jag släpa med mig honom utan kläder till bilen eftersom han bara tog av sig dem igen.
Och nu vägrar han äta hemma utan bara skriker och slänger ner maten.
Kunde de inte väntat typ 2 minuter på dagis:grin:
Suck, får börja komma en kvart innan eller nåt.

Jag är irriterad. Kan man inte tvätta händerna efter man kissat om man är hemma hos någon annan?
Just en sån sak äcklar mig något enormt. Såpass mkt att jag nu knappt vill röra mig i mitt eget hus förens dom har gått ifall jag måste ta på något handtag dom förpestat. Så nu kommer jag få gå runt och sanera allting kamingubbarna kan tänkas ha tagit på när dom åkt för att jag ska kunna leva normalt i mitt eget hem :mad:

Låg det något kontrakt till din sambo på köksbordet imorse? Nappade han? Min sambo skulle ha blivit överlycklig om han fått ett sånt, haha!

Låg det något kontrakt till din sambo på köksbordet imorse? Nappade han? Min sambo skulle ha blivit överlycklig om han fått ett sånt, haha!

Japp, det låg där klart och tydligt med penna och allt. Men utan underskrift :devil: Ringde och va lite ledsen på honom, men han sa att vi inte behöver något kontrakt för att ligga med varann. Men jag vet ju hur det kommer bli när det väl är dags, att han gnäller över hur trött han är minst en timme innan han lägger sig, kul uppmuntran liksom.

Määhn va tråkig han är ;) förstår han inte att det är blodigt allvar?
Du får hota honom så att han skriver under :p

Jag förstår honom, jag hade aldrig skrivit på ett sådant kontrakt om min man ha kommit med det. :eek:

Vill han ha barn nu?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar